Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick precis besked från SP, jag låg #3 på deras lista och kom inte med på denna sändning. Nästa är i Januari! Ser ut som man får vara utan kamera ett tag nu.
 
men vart hamnade "alla" 14 kameror ? kom alla till Åkersberga / stockholm ? inga som går ut i landet?
Ni vet att ni inte kommer in lättare på stureplan bara för att ni har en D200 va ?? ;)
 
Rodney skrev:
men vart hamnade "alla" 14 kameror ? kom alla till Åkersberga / stockholm ? inga som går ut i landet?
Ni vet att ni inte kommer in lättare på stureplan bara för att ni har en D200 va ?? ;)

Tja, en kom till min handlare i Sundsvall iallafall (och bor nu i min kameraväska).
 
Min D70 Dog igår!!!

Tja, nu snackar vi att Murphy har varit i min fotoväska å strulat runt, igår så hände den föga roliga BGLOD!!!!!, dan innan lanseringen av D200. Å inte ville Scandinavian lämna ifrån sig sitt ENDA ex som dom fått heller.... det hjälpte inte å böna och be, jag som bara är på plats 100 på deras kö lista..

så nu är min D70 på väg till Nikon för lite aktiv anti-dödshjälp.

Surt sa räven, ge mig min D200 NU tack.

/Thulin
 
Re: Min D70 Dog igår!!!

Thulin skrev:
Tja, nu snackar vi att Murphy har varit i min fotoväska å strulat runt, igår så hände den föga roliga BGLOD!!!!!, dan innan lanseringen av D200. Å inte ville Scandinavian lämna ifrån sig sitt ENDA ex som dom fått heller.... det hjälpte inte å böna och be, jag som bara är på plats 100 på deras kö lista..

så nu är min D70 på väg till Nikon för lite aktiv anti-dödshjälp.

Surt sa räven, ge mig min D200 NU tack.

/Thulin



BGLOD???
 
joniz skrev:
Du kan få köpa 105 av mig ;)

Det vore göör vänligt.
Har du flera över kan jag nog hjälpa dig kränga några ;-)

Det va ju någon här på forumet som gick ut med att han hade säkra källor att det skulle komma 120ex. Lite fundersam bara vart alla har tagit vägen.
Kan tycka att Nikon sköter det hela lite konstigt också när dom säger 60ex.
Men men det är bara att se glad ut och hoppas på en trevlig jul för alla som väntar.
 
macrobild skrev:
13 st + denna kamera kom- det blev alltså inte 120, ej heller 60. Av en vante bidde det en tumme än så länge
Mikael

Så Mattssons fick bara ett ex Micke? Då får man väl bara bita i det sura äpplet och vänta...
 
Det är väl i alla fall kul att åtminstone några av de inkomna kamerorna verkar ha hamnat hos kunder, och inte stannat som demo-ex:) Visar ju på bra attityd hos handlarna tycker jag.
 
Makten skrev:
Det är väl i alla fall kul att åtminstone några av de inkomna kamerorna verkar ha hamnat hos kunder, och inte stannat som demo-ex:) Visar ju på bra attityd hos handlarna tycker jag.

Som det verkar så har faktiskt nästan alla ex som gick ut till handlare blivit kvar som demoex, merparten av de som fått sina hade förhandsbeställt direkt från Nikon och fick därmed förtur. Jag tror det är därför det bara gick ut 14 till handlare istället för 60, de andra var redan bokade via Nikon tror jag.
 
joniz skrev:
Som det verkar så har faktiskt nästan alla ex som gick ut till handlare blivit kvar som demoex, merparten av de som fått sina hade förhandsbeställt direkt från Nikon och fick därmed förtur. Jag tror det är därför det bara gick ut 14 till handlare istället för 60, de andra var redan bokade via Nikon tror jag.
Jaså, det låter surt. Jag kan inte rikigt begripa det där med demo-ex, särskilt inte när det ändå kommer att dröja ordentligt länge för de som är och klämmer på dessa ex att få en egen kamera. Det är ju några före så att säga.
Den badwill det innebär att inte lämna ut kamerorna till de kunder som beställt äter säkerligen upp den eventuella vinsten av att ha demo-ex ute för allmän beskådan.
Att de dessutom inte kan eller vill lämna klara upplysningar till kunderna gör inte saken bättre. Och som sista eländespunkt har de ju varit omöjligt att köpa D70 under ett bra tag nu, så det är ett STORT glapp mellan efterfrågan och tillgång.

Jag kan verkligen tänka mig att den internationella Nikon-leverantören som slussar ut kameror till olika länder tycker att det är viktigare att leverera till "viktigare länder", eftersom den totala mängden sålda kameror i Sverige antagligen spelar rätt liten roll i det stora hela, och det är ju i så fall oerhört tråkigt.
Det riktigaste vore väl att leverera lika stor andel i förhållande till beställningar till alla länder. Det är dock inte omöjligt att så är fallet; Polen har ju 39 miljoner invånare, så det bör väl vara fler beställare än härifrån.
 
Det som gör mig mest frustrerad är den totala bristen på information. OK att vänta en tid på en produkt, man kan förstå att efterfrågan är jättestor så här kring lanseringen och att det därmed kan bli väntetid. Men att inte yppa ett uns information till dom som väntar känns lite respektlöst. Inte ens igår eftermiddag hade handlarna nån info (eller så hade dom men fick inte säga) idag fick man bara ett "tyvärr, vi får nästa leverans nån gång i Januari".
 
Re: Re: Re: Min D70 Dog igår!!!

joniz skrev:
Blinking Green Light Of Death - Ett fel på D70:n som indikeras genom att minneskortslampan blinkar grönt ideligen och kameran är obrukbar.

Det låter nästan det som hände mig förra helgen.

Samma fel. blinkande led och ingen uppstart.

Min D70 är på garanti i Upplands Väsby....

De lovade en ersättningskamera.

/ E
 
Hej,
jag fick det enda exet som kommit till Fotobutiken i Gårda/Göteborg.

Var först i kön. Tror inte att Nikon är så förtjusta, dom hade nog hellre sett att det stannade kvar i butiken som demo.

Men ibland skall man ha tur.

/Leif
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.