Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
I detta mörker som är när man får vänta på sin D200, måste man försöka se det ljusa i eländet.
om några antal leveranser när jag får min har småbuggar och barnsjukdomar blivit fixade och allt funkar kanon...(försöker iaf intala mig själv det). Man får hoppas att man får den innan våren är allt för långt gången. Jag är glad att jag inte sålde D70'n.

Den som sa den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. hade iaf inte beställt en D200...det är helt klart.
 
skystunt skrev:
slog en snabb signal till nikon, pratade med fel person som viste allt men kunde inte säga något, endast att nästa leverans kommer i januari.

Samma som min snubbe i affären pratade med asså... men vi ringde till centrallagret på expert o dom sa att min butik ska få kameror så fort dom kommer.
 
Tydligen verkar d70sverige få en gräddfil för D200. Good for them. Iallafall nån som får en kamera istället för att butikerna behåller dem själva.
 
Ja ja. ikväll så ska jag dra med ett par skatare och fota lite i linköping om min trötta gamla D70 klarar av det ;)


Asså, D70 är kalasbra men bara för att man har beställt en ny kamera som är på väg in så är det inget kul med den gamla....kallas det fenomenet för nått ? Prylbögism ??
 
Nu står min D200 bredvid mig på bordet. Fick den en 100-ing billigare än scandinavian också... betalade 19400kr för hus, batterigrepp och ett extra batteri, helt okej faktiskt :) (men grepp å batteri kommer senare).

Beställde min av min lokala handlare förra tisdagen, tur man har en handlare med 6:e sinne som bokat ett gäng sen den utannonserades.
 
Vilken handlare har inte bokat ett antal D200? Det är snarare Nikons tilldelning som är konstig.

Vet du hur många de fick in?
 
AndersGbg skrev:
Vilken handlare har inte bokat ett antal D200? Det är snarare Nikons tilldelning som är konstig.

Vet du hur många de fick in?

13 st + denna kamera kom- det blev alltså inte 120, ej heller 60. Av en vante bidde det en tumme än så länge
Mikael
 

Bilagor

  • zzz4.jpg
    zzz4.jpg
    23 KB · Visningar: 1,536
Så uppgiften om 14 kameror stämmer alltså. Helt otroligt!

Jag trodde att Europa var en rätt viktig marknad för Nikon och då borde väl Sverige få in LITE fler än 14 st? Även om vi är ett rätt litet land.

*djup suck*
 
AndersGbg skrev:
Så uppgiften om 14 kameror stämmer alltså. Helt otroligt!

Jag trodde att Europa var en rätt viktig marknad för Nikon och då borde väl Sverige få in LITE fler än 14 st? Även om vi är ett rätt litet land.

*djup suck*

Med tanke på att ryktet säger att en handlare i Polen själv fick 17 kameror så verkar det väldigt snålt tilldelat. Kan det vara så att det var 60 från början men 46 st var förbokade direkt via Nikon och därför blev det bara 14 kvar till pöbeln?
 
14 var skrämmande lite.

det är lika bra att köpa mer film. Jag vågar inte tänka på hur länge det här kommer att ta innan d200:an ligger laddad i handen.
 
joniz skrev:
Med tanke på att ryktet säger att en handlare i Polen själv fick 17 kameror så verkar det väldigt snålt tilldelat. Kan det vara så att det var 60 från början men 46 st var förbokade direkt via Nikon och därför blev det bara 14 kvar till pöbeln?

Inte helt orimligt eftersom en handfull på D70forumet bokade hos Nikon på deras releaseträff.
Sedan kommer ju testexemplar till tidningar osv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.