Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Från Japan

Dumma Nikon!!

Jorå.. Men nu har jag kollat runt på japanska hemsidor, funderar på att besöka en av de större kamerabutikerna i västra Tokyo. Skulle inte förvåna mig om jag går vilse dock.
På deras hemsida gör de stor reklam att de Köper in alla tänkbara D200, och de kan betala 150 000 yen och uppåt! Dvs 10 000 kr eller mer. I så stort behov av kameror är de alltså att de gör reklam till säljare. Ni som tror Sverige fått för lite, Japan fick tydligen behålla för lite...
Ni som inte kommer med i första batchen lär inte få fota julmaten eller nyårsskumpat, även här sägs att 2006 är nästa omgång. Skall fråga om de har fått mer information om detta.
Trist.
 
Jag bor ute i en liten stad kallad Borgå i Finland. För mig var det inga problem att få kameran. Jag har den här bredvid mig. Detta för mig OSÖKT till tankarna om hur distributionen går till.
Enligt vår handlare här finns det distributionsprinciper som gör att kamerorna inte alltid proportionerligt hamnar till de största marknaderna. Jag tycker det är en bra princip att även små fotohandlare ska kunna få tillgång till kameror direkt.

Å andra sidan så har vår fotoaffär här många beställningar som får vänta tilll februari också.

Mitt tips: Flytta till landeet..:)
 
Kameradoktorn i Stockholm fick 1st D200. Nästa leverans "kanske kanske" kommer innan nyår, men mest troligt att det blir i januari nångång till de som ligger långt fram i kön, de som ligger lite längre bak (40+?) kan nog sikta på slutet av februari.
 
Ryktet säjer att det också kommer i Februari. I April kommer WiFi-greppet så ett tips är att vänta och se tills de kommit båda.
 
Snabeldrake skrev:
Det står att preliminär leverans för D200 är 2006-01-30 på Dustin. (http://www.dustinhome.se) Jeflarns långt dit, kan datumet verkligen stämma? :/ Nåväl, tålamod är dygd!

Nej, Dustin brukar sätta sista dagen i nästa månad när dom inte vet.
Det betyder att Dustin tror att nästa sändning kommer i januari men dom vet inte när.
 
Bjirn skrev:
Kameradoktorn i Stockholm fick 1st D200. Nästa leverans "kanske kanske" kommer innan nyår, men mest troligt att det blir i januari nångång till de som ligger långt fram i kön, de som ligger lite längre bak (40+?) kan nog sikta på slutet av februari.

De hade ingen mer specifik uppgift än "nångång i januari", det är ju en viss skillnad på 2 och 31 Januari..
 
Var inne i två av de största affärerna idag, yodobashi och mapcamera. De hade såklart slut, och båda sa två månader. Så mitten på Februari ungefär. Räkna inte med Januari.
Men nu har jag fått pilla på den åtminstone och demoexet var fint.
Instämmer med ovanstående att det är bra att även de mindre affärerna på landsbygden får. Men är det slut dagen efter release-datum i Tokyo, så är det release-datumet det är fel på. Man bör väl kunna leverera lite bättre än så i första omgången.
 
gustafr skrev:
Var inne i två av de största affärerna idag, yodobashi och mapcamera. De hade såklart slut, och båda sa två månader. Så mitten på Februari ungefär. Räkna inte med Januari.
Men nu har jag fått pilla på den åtminstone och demoexet var fint.
Instämmer med ovanstående att det är bra att även de mindre affärerna på landsbygden får. Men är det slut dagen efter release-datum i Tokyo, så är det release-datumet det är fel på. Man bör väl kunna leverera lite bättre än så i första omgången.

Låter ju inte lovande. Däremot så skulle jag inte dra slutsatsen att leveranstid i ett land automatiskt innebär leveranstid i ett annat. Se bara på leveranserna nu kring release, vissa länder har fått förhållandevis stor tilldelning tidigt medan andra har fått förhållandevis liten tilldelning sent. Det varierar nog från land till land när nästa sändning kommer, kan också tänka mig att de länder som "missunnats" i första sändningen får en större och/eller tidigare andra sändning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.