Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Makten skrev:
Är det inte oerhört surt att göra demo-ex av kameror som är förbeställda av kunder? Riktigt rutten stil...

Jag är inte en beställare själv alltså, men jag skulle ju bli lagom glad över nåt sånt.

Jag är beställare själv och allt annat än nöjd med den behandlingen.

slog en snabb signal till nikon, pratade med fel person som viste allt men kunde inte säga något, endast att nästa leverans kommer i januari och att de inte hade fått det antal kameror som de önskade, tycker vi ska pressa på lite, ring och fråga! vore som bra att få information eller är det daxs att byta märke...varför stannar man kvar när ett företag behandlar en så här?

skystunt skrev:
slog en snabb signal till nikon, pratade med fel person som viste allt men kunde inte säga något, endast att nästa leverans kommer i januari och att de inte hade fått det antal kameror som de önskade, tycker vi ska pressa på lite, ring och fråga! vore som bra att få information eller är det daxs att byta märke...varför stannar man kvar när ett företag behandlar en så här?

Att de inte fått det antal de önskade är ju uppenbart, men frågan är ju hur många dom egentligen fått. Är det siffran 60 som gäller eller är det en annan siffra?

Varför gick jag in i denna tråd och började läsa... Jag som inte beställt, inte har råd men VILL HA en D200... =I

Ni har ju åtmindstone beställt kameran, men råkar få vänta några månader ;-)

Rena självplågeriet ;-D

Hej

Som Canon ägare kan jag säga att Canon inte är bättre på att leverara sina prylar. Tänk så många butiker över hela världen som skall tillgodo ses, de skall ha demokameror först sedan kommer kunderna, enormt många kameror.

Fick vänta många månader på min Mark2 och jag vet någon som fick vänta 1 år på sin 1Ds, fastän han var yrkesfotograf.

Jag förstår, det är tradigt och vänta, speciellt på en sådan intressant kamera som Nikon D200.

MVH

Omar Brännström

Jag vet inte hur det brukar fungera vid lanseringar av nya kameror, men Nikon borde ju anat att det fanns ett visst intresse hos kunderna eftersom så många hus är förbeställda innan releasen.

Visst får man kameran ändå, men jag vill ju ha den NU :)

Enligt rykten på dpreview så verkar det som ritzcamera (stor återförsäljare i USA) fått tillräckligt med kameror för att leverera till alla som beställde under november, jag misstänker att det är några 1000 ex dom får. Inte riktigt samma sak i lilla Sverige.

Jag tycker canontrådarna från 2004 om könummer och leveranser av 20d var lite roligare.

Efter cirka 50 inlägg handlade det om hur kass Linda Skugge var och om man skulle köpa nazimusik...

Precis, finns ingen på Nikon Worldwide som säger "oj oj i Sverige så har 200 förbeställt kameran vi måste nog leverera snabbt", all denna hysteri skapar ju bara mer intresse för den och får fler intresserade, ställer man sig på en trottoar i London och pekar rakt upp mot himlen och viskar och pratar så undrar alla vad man tittar på :) jag tror på leverans i Mars typ...

En som väntar på nya Canon 30D eller 50D eller vad den kommer heta..

Läste precis på dpreview att nån i Polen pratat med en återförsäljare som fått in 17 st D200 idag.

OM nu Sverige fick en tilldelning på 14 enheter så är det alltså tre enheter mindre än vad EN butik i Warszawa fått.

Man kanske ska flytta till Polen...

AndersGbg skrev:
Läste precis på dpreview att nån i Polen pratat med en återförsäljare som fått in 17 st D200 idag.

OM nu Sverige fick en tilldelning på 14 enheter så är det alltså tre enheter mindre än vad EN butik i Warszawa fått.

Man kanske ska flytta till Polen...

Eller börja ringa runt till handlare i Polen... nån som har nån websida?

Du har nog rätt Magnus. Det är bara lite svårt att inte längta för mycket med lite för höga förhoppningar när man lagt beställningen.

Till Omar: Nu blir jag riktigt rädd...
/Sofia

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar