Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Makten skrev:
Jag kan inte rikigt begripa det där med demo-ex, särskilt inte när det ändå kommer att dröja ordentligt länge för de som är och klämmer på dessa ex att få en egen kamera.

Inte så konstigt väl? Om butikerna redan lyckats sälja så pass många innan den ens existerade, så lär man väl inte sälja färre om man har en (riktigt fin) kamera att visa upp?
 
Re: Re: Re: Min D70 Dog igår!!!

joniz skrev:
Blinking Green Light Of Death - Ett fel på D70:n som indikeras genom att minneskortslampan blinkar grönt ideligen och kameran är obrukbar.

Vilka roliga felmeddelanden ni har, Canonfolket har sitt Err99 & ni har en blinkande grön lampa.

Nåt sånt har inte vi KM-ägare, våra kameror bara lägger av :)

//Larsa
 
Per skrev:
Inte så konstigt väl? Om butikerna redan lyckats sälja så pass många innan den ens existerade, så lär man väl inte sälja färre om man har en (riktigt fin) kamera att visa upp?
Jo, jag tycker att det är lite konstigt faktiskt. Jag skulle tro att försäljningssiffran blir ungefär densamma, men är det verkligen värt denna "badwill"? Jag tror ju att det alltid lönar sig att vara rak och ärlig mot kunderna, och i största möjliga mån tillgodose dem, och de som klämmer på ett demo-ex är knappast kunder i samma mån som de som verkligen beställt en kamera.
Visst är det en svår avvägning, men jag skulle tro att det beror på att internationella Nikon inte kan ta hänsyn till detta, utan hellre ser till deras största möjliga vinst, som givetvis ökar om man på enklast möjliga vis gör likadant överallt i världen. Detta kan då drabba oss i Norden där efterfrågan antagligen är större procentuellt än i andra delar av världen.

Handlarna väljer säkerligen inte helt själva hur de ska göra, men om vi ser till den här tråden så ser det ju rätt ljus ut. Det är väl 4-5 kameror som kommit ut till kund i alla fall bara här på fotosidan, så det är ju mycket möjligt att merparten av inkomna 14 exemplar ändå inte blir demo-ex. För vi kan ju inte räkna med att alla köpare läser det här;-)
 
Det skulle iaf hjälpa situationen om man nu gick ut med uppskattade leveransdatum och kvantiteter så att dom som står kvar i kö (de flesta) får nån indikation på hur lång väntan de har framför sig. Faktumet att dom inte informerar tyder på att väntan är lång och dom fruktar att folk hoppar av kön när dom får reda på att dom får sin kamera framåt våren/sommaren.
 
FelixSwensson skrev:
Vem har sagt att nästa sändning kommer i januari? Jag vill ha kameran nuu!

Det besked jag fick från SP var att jag inte kom med i denna sändning och att nästa sändning skulle komma i Januari, vet inte när i Januari. Jag vill också ha kameran nu men börjar vänja mig vid tanken att vänta en månad till.
 
FelixSwensson skrev:
Ingenstans. Jag hoppas bara :)

Ja ingenting är omöjligt men då Scandinavian Photo inte får några leveranser förrän Januari så har jag svårt att tänka mig att nån annan får det heller. Tyvärr så har jag gett upp förhoppningarna att få min kamera det här året.
 
FelixSwensson skrev:
Ingenstans. Jag hoppas bara :)

Ha ha Vad härligt desperata "ni är"!

Prova TinTins polare Kapten Haddocks gamla kraftuttryck:

Apsvansade analfabeter
Blixt, brak och dunder
Blåkullatomtar
Bomber och granater och krevader
Dårhushjon
Enögda kannibal
Erbarmliga plattfötter
Gamla kloakråtta
Gråsuggor och spindelapor
Huggormars avföda
Kanapéer och konjakskransar
Kloakdjur
Lymmel
Nu blommar asfalten
Nu går skam på torra land
Rullsvansapa
Sabotörer och pestråttor
Sötvattenspirater
Åsneskallar
Ärkebanditer

Lite småplock från "WIKIPEDIA".

Känns det inte lite bättre i alla fall. Ska prova några själv!
 
Chet skrev:
Ha ha Vad härligt desperata "ni är"!

Prova TinTins polare Kapten Haddocks gamla kraftuttryck:

Apsvansade analfabeter
Blixt, brak och dunder
Blåkullatomtar
Bomber och granater och krevader
Dårhushjon
Enögda kannibal
Erbarmliga plattfötter
Gamla kloakråtta
Gråsuggor och spindelapor
Huggormars avföda
Kanapéer och konjakskransar
Kloakdjur
Lymmel
Nu blommar asfalten
Nu går skam på torra land
Rullsvansapa
Sabotörer och pestråttor
Sötvattenspirater
Åsneskallar
Ärkebanditer

Lite småplock från "WIKIPEDIA".

Känns det inte lite bättre i alla fall. Ska prova några själv!

Kapten Haddock muntrar alltid upp ! Nu känns det lite lättare faktiskt, funderar tom på att strunta i att köpa D200;an, nån som vill ha min plats 3 på SP ??


Skojar bara...
 
Skulle man kunna få be om en bild på kameran tillsamans med kartongen och allt som följde med, eller alla som fått kameran är antagligen full upp med att prova och känna osv.

Mvh Olle
 
FelixSwensson skrev:
Ingenstans. Jag hoppas bara :)

Jag hoppas med..... lev till centralager idag, lev till butik i morgon.... men men, jag hoppas men jag tror inte....

Men min kamera funkade iaf fortfarande..
 

Bilagor

  • frr_1.jpg
    frr_1.jpg
    34.9 KB · Visningar: 1,661
Från början var jag bara "avis" på er som hade pengar liggande ifall det skulle komma en ny häftig Nikon - nu tycker jag bara synd om er!

Det vet vi ju alla hur det kändes när tomten kom med mjuka paket i stället för den där Märklinanläggningen vi önskade oss.
 
Jag tycker det är dåligt av Nikon att inte klara av sina leveranser. Ok att man någon gång ligger på backorder på en produkt. Men att inte ha backorders liggande måste ligga högst på dagordningen. Så här får det inte vara. Redan till lanseringen ska produkten finnas framme i tillräcklig mängd. Uruselt är vad det är. Det finns inget försvar av Nikon.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.