Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fick min D200 för 2 veckor sedan, men den har varit hos Nikon service sedan dess får inget besked av dom när den är fixad. Den känner inte av att man satt på ett objektiv så den fungerar alltså inte alls. Brukar det vara segt på nikons service?

/Bosse Hedman

D200 VS 30D... Något för alla spelgalningar att sätta tänderna ni. Även kanske något för vadslagningsfirmor att ta upp.

Vilken kommer man att ha först i sin hand om man lägger en beställning idag??? D200 eller 30D???

Vad ger ni det för odds?

dyk_pedda skrev:
Vilken kommer man att ha först i sin hand om man lägger en beställning idag??? D200 eller 30D???

Vad ger ni det för odds?

30D Oddset är 1:10.....

Varför?

- Köpsuget är större hos Nikonägarna, D100-ägarna har väntat länge nu
- 30D var inte en ny kamera, mer än uppdatering av 20D, inte många som kommer att byta 20D mot den.
- D200 är en attraktivare kamera eftersom den ger det där lilla extra, som gör den mer prosumer modell än 30D (vädertätningar och sånt som de flesta ändå inte kommer att dra nytta av)

Hej

Jag tror man får en Canon 30D fortare. Kommer ihåg att jag fick 20D stort sätt direkt när den kom ut. Sedan tror jag det fanns ett jättebehov av Nikonägare att få en D200 därav så många beställningar, Canonägarna har ju 20D, så jag tror inte 30D får så långa beställningsköer.

MVH

Omar

Rodney skrev:
Jag tycker att batteritiden suger lite om man jämför med D70...... Men det blir bättre med ett batterigrepp med dubbla batterier....

Ja konstigt vore det ju annars.

Det blir inget sånt i år för mig (batterigrepp) så jag antar att ett par extrabatterier är på inköpslistan.

Bosse_Hedman skrev:
Jag fick min D200 för 2 veckor sedan, men den har varit hos Nikon service sedan dess får inget besked av dom när den är fixad. Den känner inte av att man satt på ett objektiv så den fungerar alltså inte alls. Brukar det vara segt på nikons service?

/Bosse Hedman
Hej ! Har haft med Lasses Kameraservice o göra han är ju auktioserad Nikon Verkstad, han har ALLTID varit enormt hjälpsam o snabb. Rekomenderas absolut, men visst får han inga delar från Nikon så kan ju inte ens han trolla.

/ Staffan Z

Lasses kameraservice fixade mina objektiv när dom strulade. Han var kanonbra men jag trodde att man måste lämna kameran direkt till nikon eftersom den var helt ny och garanti.

Har kollat runt lite och hittat grey market D200 i England, USA, Hon Kong och Japan. Men det jag har ännu inte hittat någon D200 med "orginal" garanti ännu. Och man får samma svar överallt. Vi har ingen information och vet inte när vi får några kameror ifrån Nikon.

Japan är billigast hittils. C:a 15.500sek ink frakt, försäkring, tull och moms.

vart i japan är detta? Finns det någon hemsida..Är ute efter objektiv nämligen, någon som har några tips ? gärna med engelsk webbsida :)

Isak_B skrev:
vart i japan är detta? Finns det någon hemsida..Är ute efter objektiv nämligen, någon som har några tips ? gärna med engelsk webbsida :)

Jag kan rekomendera www.shop.multimedia.de om man är ute efter objektiv. De köper gluggarna från USA men levererar med 3års MACK-världsgaranti så det kan kvitta var det kommer ifrån. Vissa gluggar är ganska mkt billigare emadan andra är samma som Sverige. De har batterier och batterigrepp till D200 hemma verkar det som.

Fick någon en D200 idag?

Det skulle visst eventuellt komma in några D200 idag. Vad det någon om fick någon?

Isak_B skrev:

Jag har precis beställt en D200 ifrån http://www.uwdigitalcamera.com/En/default.php?pathID=0_0_0

Vet inte hur många dom har i lager men dom verkar inte ha problem med att få tag i kameror iaf.

Visst, enbart Japan garanti men som sagt för mig spelar det ingen roll om jag får skicka kameran till Japan eller Sthlm. Sen är ju frågan om det inte totalt blir snabbare att skicka den till Japan på service än till Sthlm.. har inte direkt goda erfarenheter ifrån Nikon service i Sthlm.

Argghhh. Min D200 tillbaks till Nikon.

Hittade en död pixel med hjälp av DeadPixelTest. Jag såg även spår av bandning i en ISO100 högkontrastbild som Nikon ska få titta på.

Lasses kameraservice har inte rätt grejor än för att fixa bandning på D200 utan det är Nikon Nordic AB som gäller.

Precis när vi började bli vänner...jag ser inte fram emot att plocka fram min D100 då den känns som ett gammalt fossil jämfört med D200.

Mvh
Micke

Re: Argghhh. Min D200 tillbaks till Nikon.

Skallagrim skrev:
Hittade en död pixel med hjälp av DeadPixelTest. Jag såg även spår av bandning i en ISO100 högkontrastbild som Nikon ska få titta på.
Så det är fortfarande bandning trots att du har haft den på service? Har du lust att maila en bild till mig? Jag är lite nyfiken.

Förtydligande

Jag har ej haft den inlämnad än utan jag håller precis på att bestämma när jag ska skicka in den.

Jag ska leta fram ett bra bildexempel med bandning. Njut av denna bild som jag tog idag så länge.

Mvh
Micke

Bilagor

• d200ex3_w3.jpg
    d200ex3_w3.jpg
    43.9 KB · Visningar: 653
dyk_pedda skrev:
Jag har precis beställt en D200 ifrån http://www.uwdigitalcamera.com/En/default.php?pathID=0_0_0

Vet inte hur många dom har i lager men dom verkar inte ha problem med att få tag i kameror iaf.

Visst, enbart Japan garanti men som sagt för mig spelar det ingen roll om jag får skicka kameran till Japan eller Sthlm. Sen är ju frågan om det inte totalt blir snabbare att skicka den till Japan på service än till Sthlm.. har inte direkt goda erfarenheter ifrån Nikon service i Sthlm.

tjo dom verkar ju bara ha undervattens linser och dylikt men jag var ute efter vanliga objektiv tex 17-35 2.8 osv :)
tack endå!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar