Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Leveranser av D200
- Trådstartare Rodney
- Start datum
Dajo
Aktiv medlem
kippe skrev:
har man ingen möjlighet att ångra köpet om man nu märker att den har bandningsproblem?..så vitt jag kan se skall produkten va oöppnad för att man skall få ångra köpet..rätt märkligt när man får en defekt produkt att inte kunna häva köpet...
Du har ju rätt att reklamera i 3år och dom har 3ggr på sig att fixa bandningsproblemen innan du kan kräva att häva köpet.
Så du som konsument kan vara trygg.
Damocles
Aktiv medlem
De flesta internetbutiker brukar ju köra med lagstadgad ångerrätt(konstigt va ) och då gäller i väsentligt oförändrat skick.kippe skrev:
har man ingen möjlighet att ångra köpet om man nu märker att den har bandningsproblem?..så vitt jag kan se skall produkten va oöppnad för att man skall få ångra köpet..rätt märkligt när man får en defekt produkt att inte kunna häva köpet...
Dajo
Aktiv medlem
Damocles skrev:
De flesta internetbutiker brukar ju köra med lagstadgad ångerrätt(konstigt va ) och då gäller i väsentligt oförändrat skick.
Men då ska den ha varit oanvänd dvs man får på sin höjd ta några testexponeringar samt att man inte får använda mjukvaran som följer med.
Visst, man kan packa upp den testskjuta ett "bandningsmotiv" kolla bilden och skicka tillbaka om man inte är nöjd.
Dajo
Aktiv medlem
Damocles skrev:
Jovisst, men det är ändå en rätt stor skillnad på oöppnad och i väsentligt oförändrat skick.
Ja,det är det.
Emeleus
Aktiv medlem
botmund skrev:
Apropå ingenting...
Jag köpte min D2x i mitten av Dec -05 och det var ett paket där SB-800 ingick. Det var Nikons eget paket och genom att skicka in garantilappen så skulle SB-800:an komma hem på posten. Har ännu inte fått den (Feb -06). Butiken som jag köpte ifrån gick emellan och gav blixten för en vecka sedan, På butiken sade dom att Nikon Sverige har problem med logistiken pga byte av hanterare(?)/handler(?) och att det är ett stort problem. Samma kille sade att dom har problem med att få vissa objektiv, tar månader att få fram sakerna. Även D200:an är ju ännu problematisk att få här.
Nå så sade han till mig iaf. Hur mycket det ligger bakom det sedan vet jag inte.
(jag bor i Finland och svenska importören levererar även till Finland).
Jag tillhör en av de lyckligt lottade i Finland som har fått D200. Fick den från Karfoto i Borgå. Här i Finland verkar ingen veta något alls. Lagerbytet för skandinavien har skötts dåligt enligt Scandinavianphoto. Så alla Nikonprylar som inte ligger på hylla lider mer eller mindre av dåliga leveranser. Jag har inte varit nikonian så länge. Är det någon som vet om det alltid varit detta strul med nikonleveranser?
kippe
Aktiv medlem
jag är ju inte så beroende av just d200 tror d70 skulle räcka alla gånger..men när det endå var på väg en ny så kan den va kul att prova på..men bandar den så får de va..måste kolla upp med cp om det är möjligt att skicka tillbaka den efter en testplåtning.
tycker nikon borde kompensera för all väntetid..man kan väl få köpa en D2X för samma pris som D200 ;-P
tycker nikon borde kompensera för all väntetid..man kan väl få köpa en D2X för samma pris som D200 ;-P
Zoso
Aktiv medlem
Det är ju rätt märkligt det här, skulle företaget jag arbetar hos (Stora Enso) ha liknande problem med att leverera till kund så skulle dom inte överleva länge i dagens hårda affärsklimat, definitift inte om dom håller kunderna ovetande om problemet.
Nikon är verkligen ute på hal is nu, och snart släpper Canon sin 20D efterföljare, undrar hur många som kommer köpa den istället om den levereras normalt ?
Nikon är verkligen ute på hal is nu, och snart släpper Canon sin 20D efterföljare, undrar hur många som kommer köpa den istället om den levereras normalt ?
Clouseau
Aktiv medlem
Zoso skrev:
Det är ju rätt märkligt det här, skulle företaget jag arbetar hos (Stora Enso) ha liknande problem med att leverera till kund så skulle dom inte överleva länge i dagens hårda affärsklimat, definitift inte om dom håller kunderna ovetande om problemet.
Normal som med 5D då eller? ;o)
Zoso
Aktiv medlem
Clouseau skrev:
Visste inte att det var något problem med att få tag i en 5D, den finns i allafall att köpa nu, jag har då inte läst om att det skulle vara problem att få den kameran levererad, men jag har väl missat det då.
Jeppe
Aktiv medlem
Clouseau skrev:
5D är det inga problem med att hitta. Det var bara första månaden som det var leveranssvårigheter...
Dåremot tror jag inte man kan dra den parallell som Kent gör. Däremot kan Nikon förmodligen förlora en del förstagångsköpare, men de märkestrogna tar det hela med ro, förmodligen...
Ja, okej.. det finns säkert en och annan som har tuggat sönder sin gamla D100 i väntan..
Däremot är parallellen förmodligen sann om man jämför med 1D MkIIn.
Zoso
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
5D är det inga problem med att hitta. Det var bara första månaden som det var leveranssvårigheter...
Dåremot tror jag inte man kan dra den parallell som Kent gör. Däremot kan Nikon förmodligen förlora en del förstagångsköpare, men de märkestrogna tar det hela med ro, förmodligen...
Ja, okej.. det finns säkert en och annan som har tuggat sönder sin gamla D100 i väntan..
Däremot är parallellen förmodligen sann om man jämför med 1D MkIIn.
Canon blev nog tagen på sängen då så många tydligen graderar upp till N modellen för att få lite större buffert och större lcd skärm
BAn
Aktiv medlem
Maxe skrev:
Var på Dustin Expo i torsdags och pratade med Nikon-representanten. De (Nikon) var förvånade när Cyberphoto la upp ett kit med 17-55/2.8. Det var mer än de visste ;-)
http://www.cyberphoto.se/ har tagit bort kitet med 17-55 nu...
Zoso
Aktiv medlem
BAn skrev:
http://www.cyberphoto.se/ har tagit bort kitet med 17-55 nu...
Jag så det idag också, undrar om D200'an kommer i kitt med nya 18-200 ?
Det är väl en perfekt kombination för dom flesta, pixelnördar som jag undantaget då
Maverick
Aktiv medlem
Nä 5D är inte ett problem att hitta numera. Men jag kan lova att den inte levererades ut när den skulle. Den lanserades i september/oktober tror jag och det är först i mitten av januari som den finns på hyllan i butiker. Så det är ingen solskenshistoria om hur bra Canon sköter sig. Hade det inte varit för att kameran dessutom kostar 30k så hade det säkert fortfarande varit problem att få tag på den.
Många tycks inte minnas hur det var med 20D. Den var lika sen den och några få ex hann precis till affärerna innan jul.
Detta är helt normalt. Ett pluttland som sverige lär inte stå överst på listan direkt när hela vår marknad är som London eller Bonn. Vi är en tiondels marknad av hela tyskland. Att tro att de skulle skicka en jädrans massa kameror till prylkåta svenskar är milt lite naivt.
Mvh
Maverick
Många tycks inte minnas hur det var med 20D. Den var lika sen den och några få ex hann precis till affärerna innan jul.
Detta är helt normalt. Ett pluttland som sverige lär inte stå överst på listan direkt när hela vår marknad är som London eller Bonn. Vi är en tiondels marknad av hela tyskland. Att tro att de skulle skicka en jädrans massa kameror till prylkåta svenskar är milt lite naivt.
Mvh
Maverick
Omar
Aktiv medlem
Maverick skrev:
Mvh
Maverick
Hej
Jag fick min 20D, 30 september 2004 från Hegethorns. Den kom ut på marknaden i augusti 2004 och jag beställde den rätt sent typ 15 september och hade den ca två veckor senare, 30 september. Den verkade vara lätt att få tag på fastän den var så ny och jag hade inte ens ställt mig i någon kö då i augusti eller innan.
Hälsningar
Omar Brännström
http://omar-brannstrom.smugmug.com/