Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Maverick skrev:
Många tycks inte minnas hur det var med 20D. Den var lika sen den och några få ex hann precis till affärerna innan jul.

Mvh
Maverick
Var inga som helst problem med 20D utom första veckorna i princip. Jag fick min kamera den 16-sep, det var mindre än en månad efter kameran överhuvudtaget blev officiell. Efter det rasade det på rätt bra, sedan kom ju 350D våren efter.
 
Då är det väl också en definitionsfråga vad "börja lossna" betyder. Det borde väl finnas något mellanting mellan lossnbörjandet och i det närmaste ingenting?

Apropå objektiv så beställde jag ett sådant i oktober. Förra veckan tröttnade jag på att vänta då det ju faktiskt är så att det finns i lager för nästan halva priset i Tyskland.

Nikon, hallå?!
 
Ja, ketchupeffekten låter vänta på sig. Pratade med Scandinavian Photo i förrgår och dom har fått absolut noll information om när dom kommer att börja få kameror levererade.

Mycket märkligt. Nästan alla företag idag har insett värdet av ärlig kommunikation vid "kriser" och andra incidenter. Men Nikon? Noop - där gäller gammal östtysk informationspolicy...
 
robowich skrev:
Är det ingen som får några "enheter" nu? Står allt stilla med andra ord?

Kollar du här på fotosidan vilka som påstår sig ha en D200 så ser du vilket datum dom lade emd den i sin fotoväska.

Det kommer in lite kameror där kontinuerligt och man hör att det droppar in en kamera här och en där.

Ingen jättetakt men det står inte helt stilla.
 
nästa fredag tar mitt tålamod slut..om det inte dykt upp ngn till dess så köper jag en annan och lugnar mig med D200:an tills i juli...känns ändå lite olustigt att sitta och vänta på ngt som med ca 80% chans är defekt
 
kippe skrev:
nästa fredag tar mitt tålamod slut..om det inte dykt upp ngn till dess så köper jag en annan och lugnar mig med D200:an tills i juli...känns ändå lite olustigt att sitta och vänta på ngt som med ca 80% chans är defekt

Jag led av ungefär samma tålamodstest, men måste säga att det är en rejäl kamera. Och några bandningstendenser har jag inte sett röken av.

Och när man var som mest desperat, gick det som tur var inte att grejja D2X:en heller.

Har fått min! Men visar det säg att de hypar upp prylar på det här viset, då ska jag tamejf_n överväga att byta ut varenda pinal. Synd bara att det verkar mer eller mindre illa i "fiendelägret" också.

Var fick du 80% ifrån förresten? I så fall får man ju glädja sig åt att ha hamnat på vinnarsidan.

Hoppas "enheterna" börjar trilla in...
 
Det känns som att Nikon skjuter sig själva i foten när dom presenterar en kamera och inte kan leva upp till efterfrågan. Nu får dom många irriterade kunder som trummar med fingrarna i väntan på sin nya kamera.
 
Jag är riktigt trött på denna väntan. Att de sedan inte kan leverera 70-200 objektivet heller bara ökar på missnöjet...
 
Dajo skrev:
Har någon sett några priser på ett kit med D200 och nikkor 17-55 2.8?
Såg ett pris idag i en webbutik, men med 18-70 f/3.5-4.5G, för 21'529kr. Dock ligger de ca 2400kr över andra när det gäller enbart huset, så priset borde vara lägre på annat håll när det väl kommer.

Lagerstatus säger obekräftat 12 Februari.
 
Fick detta från Susanna på Nikon häromdagen då jag i en supportfråga bland annat frågade om batterigreppet jag väntar på till min D200:

Leveranserna av MB-D200 har inte riktigt kommit i gång än. Det är ungefär samma
situation som med D200, större efterfrågan än väntat. Vi får rullande leveranser,
men endast ett fåtal med varje. Hoppas att du har förståelse för detta.

Så det verkar droppa in ett fåtal lite nu och då.
 
Verkar fruktansvärt frustrerande att behöva vänta månad efter månad på en kamera som inte är riktigt färdig.

Jag är glad att ha tagit beslutet att behålla min förnämliga D70s till fram på försommaren då D200 förhoppningsfullt är problemfri och kan levereras omgående.

Finns nog även en chans till ett kit när 18-200 dyker upp framöver.
 
Nikon Sverige är skit. Det är bättre dom lägger ner. Var i Canada för några dagar sen och var inne i en välsoterad kamerabutik i Toronto.
Gissa hur många D200 dom hade bakom disken 10st
D70s hade dom säkert ett 20tal av D50 hade dom 4 kvar av bara!

Så vad tyder det på??
 
Dragonfly skrev:
Nikon Sverige är skit. Det är bättre dom lägger ner. Var i Canada för några dagar sen och var inne i en välsoterad kamerabutik i Toronto.
Gissa hur många D200 dom hade bakom disken 10st
D70s hade dom säkert ett 20tal av D50 hade dom 4 kvar av bara!

Så vad tyder det på??

Att Nikon Canada är ena djäkla muppar som har snott åt sig våra hus? ;o)

Det är väl knappast Nikon Sveriges fel om någon snedistribuerar D200 över världen? Det borde väl i så fall vara snubbarna i Japan som har gjort fel?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.