Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
MattiasN skrev:
Någon som varit runt plats 20-30 som kollat sin order hos Scandinavian Photo idag?

Jag gick in idag och möttes av beskedet att paketet skickats igår. Jag blev mäkta överraskad.

Dock vågar jag inte tro på det än, för kollinumret som angavs finns inte registrerat hos posten... än i alla fall.

Håller tummarna för att det verkligen är något på G nu.

- När ställde du dig i kö Mattias? De (ScP) vill inte svara på vilken plats jag har (ställde mig i kö i mitten av december)

..väntar och väntar och snart tar suget slut, har till och med gått så långt att jag sneglat på Canon bara för att hålla uppe pulsen...

mvh
Allan

2/11 beställde jag.

Fortfarande existerar inte paketet när jag söker det hos posten. Jaja... det dyker väl upp får vi hoppas.

Händer det ingenting på D200 fronten denna vecka? Inga rykten om leveranser, ingen som kan retas och säga att de fått den, ingenting?

Hallå

Mattssons Foto sa i förra veckan att deras kö skulle röra lite på sig den här veckan... vad det nu kan betyda.

Känns det bättre nu? ;o)

På yfo skrattade de lite när jag ställde mig i kö igår. 90 pers har de i kön, och de har fått 1 kamera. Killen där sa att ingen hade någon som helst aning om när det skulle komma igång.

Clouseau skrev:
Mattssons Foto sa i förra veckan att deras kö skulle röra lite på sig den här veckan... vad det nu kan betyda.

Känns det bättre nu? ;o)

Ohh tack för denna info. Dag en är räddad, synd att man inte står i kö hos Mattssons bara...

Det måste vara en och annan som står i kö på fler ställen än ett...snälla säg att det är...snälla, snälla, snälla...

jag väntar på kittet med 18-70 så jag har ingen anledning på att hoppas än..men dyker den inte upp de första två veckorna i februari så blir det en köplats ledig på cp..nr1 i kön på kittet...då går jag tillbaka till mina ursprungstankar och köper en D70s..börjar endå känna mig osäker på bildresultatet på D200..å då menar jag inte ränderna utan mer brus i oskarpa områden och den inbyggda brusredigeringen.

kippe skrev:
jag väntar på kittet med 18-70 så jag har ingen anledning på att hoppas än..men dyker den inte upp de första två veckorna i februari så blir det en köplats ledig på cp..nr1 i kön på kittet...då går jag tillbaka till mina ursprungstankar och köper en D70s..börjar endå känna mig osäker på bildresultatet på D200..å då menar jag inte ränderna utan mer brus i oskarpa områden och den inbyggda brusredigeringen.

Utveckla brussnacket lite! Jag har inte hört det, vad är det för oroande ord jag hör från din tunga?

Ang kit, så går det rykten på internationella forum om att kittet kommer levereras snabbare än flertalet hus just pga att Nikon vill sälja kit. En strategi fron "The big N"

Är det något konstruktionsfel på D200?
Varför kan de inte leverera?
Brukar det vara så här när en ny kamera släpps?
Fabriken borde ha kapacitet att producera minst x tusen per dag och vi får hit cirka 100 per månad.

Har stått i kö 1 månad, på flera ställen.

Kommer att hoppa av och vänta tills köerna har försvunnit.
Om jag hade fått köpa en kamera nu kanske den ändå hade återkallats om en månad för att fixas.
Jag hoppas på att jag får en kamera med bättre kvalite om jag väntar, för något är inte som det ska med D200:an.

joad62 skrev:
Är det något konstruktionsfel på D200?
Varför kan de inte leverera?
Brukar det vara så här när en ny kamera släpps?
Fabriken borde ha kapacitet att producera minst x tusen per dag och vi får hit cirka 100 per månad.

Har stått i kö 1 månad, på flera ställen.

Kommer att hoppa av och vänta tills köerna har försvunnit.
Om jag hade fått köpa en kamera nu kanske den ändå hade återkallats om en månad för att fixas.
Jag hoppas på att jag får en kamera med bättre kvalite om jag väntar, för något är inte som det ska med D200:an.

Nog har det varit samma tendens tidigare, kanske inte lika tydlig...
Jag "råkade" köpa F90 när den kom, och strax efter var det knivigt att få kameror.
Om vi säger att Nikon brukar ha ca:10år mellan proffsmodellerna av filmdragare, så måste det bli 1500år mellan D100 och D200. Alla fall om man väger in framsteg under de år som gått sedan D100:an kom.
Dagens kameror är ju som gårdagens filmrullar, det är ju ändå filmen som registrerade bilden som penetrerade linsen, och filmerna som utvecklades med åren.

Och det har ju hänt en del sista åren... Men man får väl hoppas att Nikon... och Sony för all del, kommer att bjuda på tätare överraskningar när de nästan skippar filmdragarna.

nä det är inget fel..förmodligen är det kanske jag som överreagerar men tycker mig se brus redan på iso 100 i oskarpa områden på de bilder man sätt..har för mig att min Canon 350D´s bilder såg en bra bit bättre ut..just i oskarpa partier i bilden..men som sagt man får väl se hur man tycker den funkar när man får den..önkar dock att de kunde ha snott sensorn från Canon 20D eller ngt sånt ;-)

kippe skrev:
nä det är inget fel..förmodligen är det kanske jag som överreagerar men tycker mig se brus redan på iso 100 i oskarpa områden på de bilder man sätt..har för mig att min Canon 350D´s bilder såg en bra bit bättre ut..just i oskarpa partier i bilden..men som sagt man får väl se hur man tycker den funkar när man får den..önkar dock att de kunde ha snott sensorn från Canon 20D eller ngt sånt ;-)

Fick min i Fredags...
I grevens tid då desperationen höll på att väcka "martyren" i mig, och avbeställa kameran, sluta handla hos butiken och flytta utomlands. ;-)
Ha ha kanske inte fullt så dramatiskt!

Har inte hunnit testa allt för intensivt, men bara att hålla den i sin hand är ju en upplevelse i klass men min gamla F4.... Mmmm
Och lite automatik på gamla Ais-objektiv var också trevligt, när man följer motiv från ljusa till mörkare områden.

Och sen... "Canon".... ha ha nä jag ska inte ge mig in i någon märkesfight. Skojar bara lite!

Fick min igår.
Ja..jag har lyckats återskapa bandningsproblemet.
Nej.. jag har inte sett det i någon "normalt" tagen bild än.
Ja.. färgåtergivningen är ljusår bättre än på min gamla D70.
Ja.. den känns fantastiskt lyxig att hålla i och finnesser finns så det räcker och blir över.
Ja.. autofokusen funkar perfekt på mitt Sigma 180 Makro.. vilket den inte gjort på min D70.
Ja..jag är fantastiskt nöjd trots bandningen. Jag lär nog skicka in den innan garantin går ut, men i nuläget känns det inte som ett problem hur som helst. Det verkar ju bara dyka upp på bilder tagna runt iso 400.. inget på iso 100 där nog jag lär fotografera mest.. dessutom fotar man ju inte rakt in i glödlampor varje dag.

Apropå ingenting...

Jag köpte min D2x i mitten av Dec -05 och det var ett paket där SB-800 ingick. Det var Nikons eget paket och genom att skicka in garantilappen så skulle SB-800:an komma hem på posten. Har ännu inte fått den (Feb -06). Butiken som jag köpte ifrån gick emellan och gav blixten för en vecka sedan, På butiken sade dom att Nikon Sverige har problem med logistiken pga byte av hanterare(?)/handler(?) och att det är ett stort problem. Samma kille sade att dom har problem med att få vissa objektiv, tar månader att få fram sakerna. Även D200:an är ju ännu problematisk att få här.

Nå så sade han till mig iaf. Hur mycket det ligger bakom det sedan vet jag inte.

(jag bor i Finland och svenska importören levererar även till Finland).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar