Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
thefinger skrev:
Enligt YFO är dessa 16 kameror dom som ska delas upp inom Sverige (hela) i februari!

trött man blir..
det får väl bli en 5D istället om det ska va på det här **** viset..

Iofs var det ju nån som skrev att nån liten Expertbutik skulle få 16 st i mitten på januari,

kan inte nikonfolket rensa upp bland ryktena?

thefinger skrev:
Nej enligt YFO är det de ända kamerorna som kommer! Yfo malmö får en och dom har 13 st förbetalda som väntar!

Det låter ju lite märkligt att YFO nu plötsligt vet hur många kameror som kommer in i Februari.

Jag tror inte ens att Nikon vet hur många som kommer i Januari...
Jag har också hört att det bör komma 2 leveranser under januari. Hur många har jag dock inte hört något om.

Den uppfattningen jag fick var att det börjar bli lite större leveranser som trillar in nu, tom förhoppningar leverera till nya kunder som beställer nu underfebruari.
Men det vore ju inte fel om Nikon ville kommentera och städa lite i ryktesdjungeln.

Jag fråga bara för skojs skull förra veckan. Ska gå bort om ett tag så jag kan höra hur det ser ut! Om ni vill?

thefinger skrev:
Jag fråga bara för skojs skull förra veckan. Ska gå bort om ett tag så jag kan höra hur det ser ut! Om ni vill?

För tusan! Klart du ska höra efter, tvinga dom att ringa Nikon och få säkra besked, vi vill veta exakt när hur och var dom levereras ;)

thefinger skrev:
Jo det var nog hela direkt. Beställer från tyskland!

blir väl billigare också kan jag tänka,

har ju inte gått att få tag i nya nikonobjektiv i sverige det senaste halvåret heller,

sveriges postadress verkar ju ha ramlat ur nikons nya fina logistiksystem

Hej Henrik,

Du frågade när vi kan tänkas få hem flera D200.
Med den information vi har fått angående våra framtida leveranser, så kommer vi inte kunna leverera på riktigt för än i början av april. Efterfrågan är oerhört mycket större i hela världen än förväntat, så produktionen ligger lite efter.

God forsättning!

Vänliga hälsningar

Susanna Lindblad / Marknadskoordinator
Nikon Nordic AB

Rodney skrev:
Hej Henrik,

Med den information vi har fått angående våra framtida leveranser, så kommer vi inte kunna leverera på riktigt för än i början av april. Efterfrågan är oerhört mycket större i hela världen än förväntat, så produktionen ligger lite efter.

God forsättning!

Vänliga hälsningar

Nikon Nordic AB

Då är ju frågan vad dom menar med "leverera på riktigt"...

Är det att dom lagerför D200 elelr att man börjar beta av kön rejält?

Orakelsvar...

Rodney skrev:
Hej Henrik,

God forsättning!

Vänliga hälsningar

Nikon Nordic AB

tack, för den info,
tyckte nästan det stod "god fortsättning med din nya 5D"
;)

Pratade med YFO i Gbg idag och de hade inte fått något besked om när det skulle komma fler kameror. Januari-februari var deras gissning.

Känns det inte som om svaret alltid är "om en månad", oavsett när man frågar?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar