Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
När jag beställde min Sony Ericsson K750i på katshing.se sänktes priset medan jag väntade på leverans. Då sänktes även priset på min inneliggande beställning.
Jag vet inte riktigt hur bindande beställningen hos CyberPhoto är men man kan alltid annullera en beställning om priset höjs. Om någon sedan vill göra det med de leveranstiderna som gäller på en D200 är ju en annan sak. Det vet naturligtvis CyberPhoto också.
Tala om hur det går för er.
 
ERJ skrev:
Svar på "Kan de göra så?"

Nej, det kan de egentligen inte. Kan de inte hålla de priser som angetts skall de heller inte använda dem till att "boka" upp köpare för att sedan omförhandla priset. De kan prata om ordrar hit och dit hur mycketde vill. Har du beställt en kamera till ett visst pris är det det som gäller, oavsett om "ordern" lämnat cyberphoto eller inte. (Avtal skall hållas..)

En annan sak är om man bara satt upp sig på någon form av väntelista e.dyl.

Avtalet har å andra sidan säkert en del finstilta klausuer...
 
¨Blinn¨Anders skrev:
Kolla din order!
Dom har höjt till 16395:- på min.
Kan dom göra så?

Hämtat från CP
¨Priser
Priserna framgår i vår webshop och ska alltid vara aktuella. Dessa är ej att betrakta som ett bindande anbud. CyberPhoto AB förbehåller sig rätten att när som helst justera priser och i händelse av prishöjning så kommer vi att kontakta er innan leverans. Ni har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar ordrar som redan lämnat vårt lager. På dessa ordrar gäller priset vid ordertillfället. CyberPhoto AB jobbar hårt med att hålla en låg prisnivå. Det har vi lyckats bra med eftersom vi ofta har de lägsta priserna du hittar på marknaden. Det är bara att jämföra själv. Skulle du hitta lägre priser så är det bara att du hör av dig, så undersöker vi saken och sänker priset om det är möjligt. .¨

"ordrar som redan lämnat vårt lager."

menar dom när dom skickat ut orderbekräftelsen??
i så fall e det ju grönt..
juridiskt är väl ordern inte själva produkten/paketet utan en abstrakt företeelse...
=)
nån lagkunning kan säkert reda ut det,

vore ju väldigt konstigt om dom kan höja priset efter att ordern är lagt och man fått en bekräftelse på det...inte minst etiskt..att leveranstiden är lång och saker händer under den tiden är ju inte kundens fel..
 
Förmodligen..
Därför finns konsumentlagstiftningen. Den skall ta hand om konsumenter som inte "vet bättre". Plussidan av förmyndarsamhället..:)
 
Goran skrev:
"ordrar som redan lämnat vårt lager."

menar dom när dom skickat ut orderbekräftelsen??
i så fall e det ju grönt..
juridiskt är väl ordern inte själva produkten/paketet utan en abstrakt företeelse...
=)
nån lagkunning kan säkert reda ut det,

vore ju väldigt konstigt om dom kan höja priset efter att ordern är lagt och man fått en bekräftelse på det...inte minst etiskt..att leveranstiden är lång och saker händer under den tiden är ju inte kundens fel..

Efter att vara skickats från lagret ligger priset fast. Det du kan göra som kund är då att returnera varan och beställa den igen.

Att höja priset efter orderbekräftelsen är väldigt svårt och kan bara göras om staten skulle höja momsen eller någon annan skatt som direkt slår mot priset. Att dom räknat fel elelr om deras preleminära pris från leverantören plötsligt höjs spelar ingen roll.
Ett avtal är ett avtal och i och med att dom skickade ut en orderbekräftelse så är dom bundna av avtalet.

Det finns info tidigare i denna tråd om just Cyberphoto och vad jag fick fram från konsumentverket om detta.
 
Har kollat min order hos Cyber och priset är inte ändrat, det "låga" priset är kvar.

Nå? Är det någon som fått sin kamera i dag?
 
JohanSandin skrev:
Häromdan var jag in på expert i gävle, och dem sa att dem skulle få in en handfull d200:eek:r. Vilka inte än är beställda...!

Har också varit och snackat med just dom.. dom sa även att dom skulle ligga bra i pris och matchsa ställen som cyberphoto.
 
Nu börjar det bli larvigt att vi inte får någon info från Nikon....
Kom det några kameror till den där Expert butiken eller var det bara tomt skitsnack ?
 
Fan vad jag hatar denna väntan! Jag hoppas varje dag på att telefonen ska ringa och att man ska få beskedet att kameran har kommit. Det värsta är ju att man inte vet någonting. Den kan komma imorgon eller om en månad. Dåligt Nikon! :(
 
Rodney skrev:
Nu börjar det bli larvigt att vi inte får någon info från Nikon....
Kom det några kameror till den där Expert butiken eller var det bara tomt skitsnack ?

Inte vet jag, jag har inte varit där sen dess, lätt att ringa dit om du verkligen undrar.

Jag har ingen brådis med att få min kamera.
 
Att inte ge besked är dåligt!

Jag har inte heller särskilt bråttom att få min kamera (beställde den från Kameradoktorn i förra veckan och fick ett gissat svar på mars) men man vill ju ha besked på ungefär när den kommer. Det är väldigt dåligt att Nikon inte kan ge tydliga svar på när kamerorna kommer att levereras.

De har heller inte gett något svar på vad bandningsproblemet beror på och hur de kommer att lösa det.

/Johannes
 
jag hade tänkt köpa en D200 i april (pga av att jag vill ha betalt av mitt dyra objektiv först) men eftersom det verkar ta grymt lång tid innan den dyker upp leveranstiden beställde jag den igår.

För mig gör väntan ingenting (om den inte dyker upp efter april förståss)...men jag tycker det är trist för er som väntat sedan November...
 
Varför så bråttom? Alla nya digitalkameror tycks ju vara behäftade med någon slags barnsjukdom, varför är folk så angelägna om att vara försökskaniner?
 
Jag håller med, kanske inte bäst att ha så bråttom.
Alla D200:eek:r som hittills lämnat fabriken har ett fel som eventuellt innebär att de måste in på verkstad redan.
 
När kommer det fler D200 till sverige

Nu har jag fått vertikalgreppet och batteriet från USA men ingen kamera. Någon som med säkerhet vet när det kommer mer D200 kameror till sverige? Jag står först i kön hos min leverantör men dom vet inte när dom får hem min kamera.

/Bosse Hedman
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.