Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Hoppas det...Och till "alla" er som undrar om jag inte har alla hästar i stallet så kan jag bara säga så här.

Det har jag nog inte... *S*

Det handlar inte om att jag är besviken på D200 utan mer att det känns som lite overkill för mig med en sådan här dyr kamera. Ok, dyr är den väl kanske inte på så sätt om man jämför med andra konkurrenter.

Men kanske lite för dyr för mitt behov. Tror nog jag kan nöja mig med en D50 som jag testade för ett par veckor sen.

Fick Min D200 i morses, trotsade regnet o halkan för o hämta den på posten.. men det var det värt! Vilken grej :) Tänker inte skriva en massa positiva intryck som redan skrivits.. (Jo, den e grymt skön!) Däremot så är det väl på plats med en liten självinsikt..

Är jag inte bättre än så här? Hade länge D2x i tankarna, men idag känns det som att jag gjorde ett moget beslut, D200 är defenetivt kamera nog för mig.. Bra nog för o straffa mig för mina tillkortakommanden iallafall...

Men men, det skall gå det här, inga planer på att köpa en D50 istället, skam den som ger sig ;)

/J

Johan Ahlbom skrev:
Fick Min D200 i morses, trotsade regnet o halkan för o hämta den på posten.. men det var det värt! Vilken grej :) Tänker inte skriva en massa positiva intryck som redan skrivits.. (Jo, den e grymt skön!) Däremot så är det väl på plats med en liten självinsikt..

Är jag inte bättre än så här? Hade länge D2x i tankarna, men idag känns det som att jag gjorde ett moget beslut, D200 är defenetivt kamera nog för mig.. Bra nog för o straffa mig för mina tillkortakommanden iallafall...

Men men, det skall gå det här, inga planer på att köpa en D50 istället, skam den som ger sig ;)

/J

Lycka till med kameran Johan !
Själv är jag inte lika mogen som du, jag sparar till ett D2X köp i vår :)

Johan Ahlbom skrev:

/J

Vart och när skulle man ha beställt för att få en? Uppenbarligen så har jag lagt beställning på fel ställe vid fel tid för jag har ingen fått...

När är enkelt, som en av de första 20 typ om du är fritstående. Var är annars på förhandsvisningen där de tog upp förbokningar enligt vad som sagts.

DUSTIN skulle haft agenturen på NIKON...

De kan det här med service... Trotts att de har en del att göra!

Go DUSTIN... Go!

Zoso skrev:
Lycka till med kameran Johan !
Själv är jag inte lika mogen som du, jag sparar till ett D2X köp i vår :)

Tack Kent, mogen.. nja jo, men inte fullmogen, då hade jag behållt min D70.. ;)

Hoppas sparandet går bra, jag tror du kommer bli supernöjd med D2x!

(efter en dag med chimpande, knappande o vridande så känns det lite bättre, kan bli början på nåt bra det här.. :p

joniz skrev:
Vart och när skulle man ha beställt för att få en? Uppenbarligen så har jag lagt beställning på fel ställe vid fel tid för jag har ingen fått...

Jag beställde faktiskt från fotovideo.no här i Norge, det fick in 11st kameror o jag lyckades få tag på en :) Med tanke på hur det kändes o gå o vänta på kameran, med all osäkerhet om leveransdatum o info på nätet, om bandning o dyl så hoppas jag ni alla får era felfria kameror så snart som möjligt!

/Peace

JÄVLA SKIT VAD AVUNDSJUK MAN BLIR! :D

Om man skulle dra en beställning idag(var i så fall?), när tror ni uppskattningsvis att man får kameran då? februari?

mvh Viktor

Gårdis skrev:

Om man skulle dra en beställning idag(var i så fall?), när tror ni uppskattningsvis att man får kameran då? februari?

mvh Viktor

Efter att ha läst en hel del på dpreview.com o andra nätforum, så verkar det klart att på de flesta stora butiker så kan det dröja ett tag innan man får sin kamera om man beställer idag, å andra sidan så om du har tur så kan du hitta enstaka handlare som har den inne, eller ev på annonser på nätet (se tidigare i denna tråd..) Lycka till!

/Johan

Ps. Viktor, under tiden du väntar tycker jag du skall fortsätta ta bilder i samma anda som tidigare, -you got the eye! Ds.

Gårdis skrev:

mvh Viktor

jag skulle inte bli förvånad om man får vänta till april-maj om man beställer idag.

D100.an var ju en skitkamera. Sämre än många kompakter.
Jag har en så jag vet.Att fortsätta skanna diabilder från analogen var naturligt med en D100.
Nu funderar jag på att köpa en D200.
Samma saker som sades om D100:an sägs nu om D 200:an.
FörsäljningsSagan upprepar sig.
Hm.. man åker väl dit i alla fall.
Mvh/-Anders

Chano skrev:
Jag har en så jag vet.Att fortsätta skanna diabilder från analogen var naturligt med en D100.
Mvh/-Anders

Om du tycker att D200 är en skitkamera så är det väl bättre att låta bli att köpa den. Lägg pengarna på en kompaktare istället eftersom dessa tydligen var bättre än D100:an, isåfall måste ju dagens kompaktare vara bättre än D200:an också då. Spar pengarna och köp en Coolpix istället.

Chano skrev:
Mvh/-Anders

Då du redan har startat en egen tråd angående det här något fjantiga påstående så kan du väl hålla dig till den istället i den här frågan!? Den här tråden handlar om leveransen av D200:eek:r inte din åsikt om D100:an.

Anders

Maybe its tru that the D200 is not the perfect camera and that we soon or later find problems
etc.. but on the end that i you that make the call .... to buy or not to buy...

I can't get it. If the D100 is a worthless
camera and you think that the d200 maybe be the same why are you buying it?

If you are not sure.. just wait untill reviews are out and you have the chance to test one before you buy it..

Wich digital camera is for you a good camera?

The desition that many off us make deppens off many aspects

One off those is the price..

I love to have a d2X for my underwater work but it is to expensive...
I am a Nikon user but never a loyal user.. if the new canon 5D was not so expensive i would get one but for now its look like the D200 is the best what you can get for you money..

Its not about stupid Nikon versus Canon or Analog verus Digital discussions.. is just what you need to create you photos.

BTW i like that you come up in a Nikon forum and say Nikons d100 & d200 maybe are shit :)

but what is good for you .. that is that we dont know

So please tell us wich is the digital camera that you love to have it?

Like I say for me is a D2X and if somebody will ask me I can i 1 minute tell him why I love this camera and think is is better for my work

Regards Lambis

Expert i Gallerian (Stockholm) får in 14 stycken D200 den 16/1. Ingen kö, men dom tar 18 000 spänn och man måste betala i förväg.

Slowfinger skrev:
Expert i Gallerian (Stockholm) får in 14 stycken D200 den 16/1. Ingen kö, men dom tar 18 000 spänn och man måste betala i förväg.

Aha.. då borde min komma då också.
Jag står längst upp på listan i en annan expertbutik (15900kr).

Slowfinger skrev:
Vafalls! Det var det billigaste jag sett hittills. Var det ett personligt pris eller?

När ska svenskarna lära sig att pruta?

Jag printade ut min orderbekräftelse från Cyberphoto (där jag har nr 19) och tog med till min Experthandlare.

Vad ska du ha för d200?
"16900kr tar vi för den"
Dra åt helvete!! Cyberphoto tar ju inte mer än 15595!! Men jag vill ju hellre handla hos dig.
"nja, så lågt kan vi inte gå men vänta lite så ska jag räkna på det"
Efter några minuters räknande:
"vi kan gå ner till 15900kr men under det går inte".

Sedan satte jag upp mig på deras lista...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar