Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Dajo skrev:
16:e hörde jag från expert i mellandagarna så det är inte helt otänkbart.

vi får väl hoppas att kameran hunnit komma innan min Canadaresa i Juni...

Jo den 16 verkar ju mer rimligt än den 15:e eftersom den 15:e är en söndag ;) Vi får verkligen hoppas att D200:an din kommer före Juni, annars har nog både du och jag köpt en annan kamera.
 
joniz skrev:
Jo den 16 verkar ju mer rimligt än den 15:e eftersom den 15:e är en söndag ;) Vi får verkligen hoppas att D200:an din kommer före Juni, annars har nog både du och jag köpt en annan kamera.

Om inte annat har jag nog köpt en D70s.
 
Undrar om bandnings problemet på vissa kameror har stoppat produktionen ?

Gäller garantin i Sverige om man beställer från USA ? Där verkar det inta vara några problem att få ett exemplar i allafall.

Skall det fortsätta så här så lär det bli problem att få tag i en D200 till nästa Sommar om man har otur.

Vi får väl hoppas att Canon släpper en D200 dräpare snarast så trycket lägger sig :)
 
garanti gäller inte i sverige om man köppa från USA

Men om du köpa i EU som tyskland etc då gäller garanti.

Om Nikon d200 komma för sent ska jag titta närmare på canon 5d.
Jag har hitta den för ca 2050 euros.. inte illa...
 
Zoso skrev:
Undrar om bandnings problemet på vissa kameror har stoppat produktionen ?

Gäller garantin i Sverige om man beställer från USA ? Där verkar det inta vara några problem att få ett exemplar i allafall.

Skall det fortsätta så här så lär det bli problem att få tag i en D200 till nästa Sommar om man har otur.

Vi får väl hoppas att Canon släpper en D200 dräpare snarast så trycket lägger sig :)

Garantin gäller bara i USA på digitalhusen.

Ett antal handlare i USa verkar inte tillämpa kösystem utan säljer dom över disk/nätet efterhand som dom kommer in.

Det är nog snarare jul och nyår som ställer till det för produktionen.
Stora delar av asien (dom buddistiska länderna) har ju helgdagar nu såvitt jag vet.
När det är vardag igen blir det nog fart på leveranserna även om det säkert kommer att vara en bristsituation hela våren.
 
I väntan på 200:an.

Många av er kanske börjar tröttna, läs detta och häng din 200:a runt halsen redan ikväll!!!

Surfa iväg till Nikons hemsida och spara ner en sjysst bild av din älskling.
Skriv sedan ut bilden på ett A4 och klipp ett hål för gluggen, montera på din befintliga kamera och vips så är väntan över, häng den på magen och visa alla vänner.

Se så fint det blev ! ;-)
 

Bilagor

  • d200.jpg
    d200.jpg
    18.3 KB · Visningar: 1,372
Re: I väntan på 200:an.

Segeson skrev:
Många av er kanske börjar tröttna, läs detta och häng din 200:a runt halsen redan ikväll!!!

Först är det bandning, nu ser din version ut att ha lite problem med tejpning. Jag sätter genast igång med att tillverka en av papier mache istället. :p
 
Slowfinger skrev:
Expert i Gallerian (Stockholm) får in 14 stycken D200 den 16/1. Ingen kö, men dom tar 18 000 spänn och man måste betala i förväg.

Ska bli intressant att se om Expert Gallerian får in 14 kameror idag, nån som lagt sin beställning där ?
 
Dajo skrev:
Ingen bluff...
Jag har beställt från Cyberphoto för 15595kr.
Att dom sedan höjt priserna för nya kunder påverkar ju inte mig.

Kolla din order!
Dom har höjt till 16395:- på min.
Kan dom göra så?

Hämtat från CP
¨Priser
Priserna framgår i vår webshop och ska alltid vara aktuella. Dessa är ej att betrakta som ett bindande anbud. CyberPhoto AB förbehåller sig rätten att när som helst justera priser och i händelse av prishöjning så kommer vi att kontakta er innan leverans. Ni har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar ordrar som redan lämnat vårt lager. På dessa ordrar gäller priset vid ordertillfället. CyberPhoto AB jobbar hårt med att hålla en låg prisnivå. Det har vi lyckats bra med eftersom vi ofta har de lägsta priserna du hittar på marknaden. Det är bara att jämföra själv. Skulle du hitta lägre priser så är det bara att du hör av dig, så undersöker vi saken och sänker priset om det är möjligt. .¨
 
Senast ändrad:
¨Blinn¨Anders skrev:
Kolla din order!
Dom har höjt till 16395:- på min.
Kan dom göra så?

Hämtat från CP
¨Priser
Priserna framgår i vår webshop och ska alltid vara aktuella. Dessa är ej att betrakta som ett bindande anbud. CyberPhoto AB förbehåller sig rätten att när som helst justera priser och i händelse av prishöjning så kommer vi att kontakta er innan leverans. Ni har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar ordrar som redan lämnat vårt lager. På dessa ordrar gäller priset vid ordertillfället. CyberPhoto AB jobbar hårt med att hålla en låg prisnivå. Det har vi lyckats bra med eftersom vi ofta har de lägsta priserna du hittar på marknaden. Det är bara att jämföra själv. Skulle du hitta lägre priser så är det bara att du hör av dig, så undersöker vi saken och sänker priset om det är möjligt. .¨

Hmm... intressant. Undrar om agerandet är lika om priserna sänks? Iaf så ligger summan på min D200 order hos SP kvar på det ursprungliga priset trots att priset på D200:an höjts.
 
¨Blinn¨Anders skrev:
Kolla din order!
Dom har höjt till 16395:- på min.
Kan dom göra så?

Hämtat från CP
¨Priser
Priserna framgår i vår webshop och ska alltid vara aktuella. Dessa är ej att betrakta som ett bindande anbud. CyberPhoto AB förbehåller sig rätten att när som helst justera priser och i händelse av prishöjning så kommer vi att kontakta er innan leverans. Ni har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar ordrar som redan lämnat vårt lager. På dessa ordrar gäller priset vid ordertillfället. CyberPhoto AB jobbar hårt med att hålla en låg prisnivå. Det har vi lyckats bra med eftersom vi ofta har de lägsta priserna du hittar på marknaden. Det är bara att jämföra själv. Skulle du hitta lägre priser så är det bara att du hör av dig, så undersöker vi saken och sänker priset om det är möjligt. .¨

lägsta pris på prisjakt.nu är 14992 SEK

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=73741

leveratören är iofs inte topprankad direkt, men ändå
 
Stå på er! Principerna som ligger till grund för Cyberphotos text är nog rätt vanliga - men det innebär inte att man måste nöja sig med det. I många standardavtal försöker leverantören ge sig själv en stark utgångsposition, som den sedan kan välja att göra eftergifter utifrån. Både Cyberphoto och YFO valde att stå för priserna i sina orderbekräftelser på Canons 24-105, trots att det visade sig att felaktiga uppgifter från Canon fått dem att annonsera ut objektiven till priser som var 2000-2500 kr för låga. (I detta fall fick leverantörerna sedan viss kompensation från Canon, men principen är ändå densamma.) Lycka till!
 
Svar på "Kan de göra så?"

Nej, det kan de egentligen inte. Kan de inte hålla de priser som angetts skall de heller inte använda dem till att "boka" upp köpare för att sedan omförhandla priset. De kan prata om ordrar hit och dit hur mycketde vill. Har du beställt en kamera till ett visst pris är det det som gäller, oavsett om "ordern" lämnat cyberphoto eller inte. (Avtal skall hållas..)

En annan sak är om man bara satt upp sig på någon form av väntelista e.dyl.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.