Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Dajo skrev:
När ska svenskarna lära sig att pruta?

Jag printade ut min orderbekräftelse från Cyberphoto (där jag har nr 19) och tog med till min Experthandlare.

Vad ska du ha för d200?
"16900kr tar vi för den"
Dra åt helvete!! Cyberphoto tar ju inte mer än 15595!! Men jag vill ju hellre handla hos dig.
"nja, så lågt kan vi inte gå men vänta lite så ska jag räkna på det"
Efter några minuters räknande:
"vi kan gå ner till 15900kr men under det går inte".

Sedan satte jag upp mig på deras lista...

Det är rätt, på dem bara! :)
 
Lycka till!

Jag fick inte ner min lika lågt i pris men tillräckligt för att jag skulle bli nöjd. Nu väntar, väntar, väntar jag bara på leverans. Sålde min D70 igår så nu har jag abstinensbesvär...

/AnWi
 
Jag har förresten slängt upp lite bilder från min D200 på PBase, en del av dem i fullsize. Om ni är intresserade av att titta finns de HÄR! :)

// Thomas
 
AnWi skrev:

Sålde min D70 igår så nu har jag abstinensbesvär...

/AnWi

Tala inte om eländet.
jag sålde min D70 i mitten av november då Nikon påstod att D200 fanns i till försäljning from 15/12-05.

Det börjar bli lite segt nu...
 
Det är ju löjligt mycket brus i wallmansbilderna som är rosa/lila i färgerna!
Yfo sa till mig att det kommer 16 nya kameror till sverige i februari! (hoppas ni står på listan)
 
thefinger skrev:
Det är ju löjligt mycket brus i wallmansbilderna som är rosa/lila i färgerna!
Yfo sa till mig att det kommer 16 nya kameror till sverige i februari! (hoppas ni står på listan)

Jupp, de två blålila längst till vänster i fjärde raden är tagna på 2400 resp 3200 ISO. Det är JPEG-filer direkt ur kameran och brusreduceringen är inte på. Synd att inte ISO-värdena hänger med i EXIF när man tar på högre ISO än 1600...
(ISO över 1600 är inte så användbart, ville bara testa lite...)
 
Det ska väl löna sig att vara köptrogen. Jag har fått ett pris på 15.700:- över disk för D200 från "min" Experthandlare. Utöver det tillkommer en rabatt på c:a 480:- som utbetalas i form av bonus i november. Dessutom rätt bra att kunna traska in direkt till handlar´n om problem uppstår och inte behöva ha diskussion per telefon/e-mail med en nät-butik.

Nu är det tyvärr bara att fortsätta vänta på leverans.

/Nonno
 
Vad sur jag blir....varför bara 16 kameror??
ska det vara sååå svårt att skicka tex 200 hus till sverige....
 
I think its imposible, the situation in Sweden now.

As a unterwater photographer i have a great community of friends around the world.

I can say only this. Everybody have his D200 exept i!!!

And I have preorder before them....

I think that is really sad how thinks are in Sweden. Nikon must take a closer look and deside to treet consumers in a better way or att least the same way like in Germany U.K. & USA.

For me ... I will beginn to look to find a d200 in Germany.. on the end its the same. european Waranty will be there anyway so i dont need to wait that scandinavianphoto recieve 3 units next month.... What a Joke,,

Lambis
 
Rodney skrev:
Vad sur jag blir....varför bara 16 kameror??
ska det vara sååå svårt att skicka tex 200 hus till sverige....

tja, kanske dom blandat ihop Schweiz med Sverige..och skickat fel..;)

läste i nån intervju med nikonfolk att dom
ska kunna producera 40000 st per månad i fabriken i thailand, det e tydligen inte så mycket. Det tar sin lilla tid att få alla tätningar på plats i kameran kan man tro..
 
Enligt vad jag hörde så kommer det två stycken leveranser under Januari.

16 st kameror i februari enl yfo måste väl vara deras tilldelning?!
 
joniz skrev:
Enligt vad jag hörde så kommer det två stycken leveranser under Januari.

16 st kameror i februari enl yfo måste väl vara deras tilldelning?!

får vi verkligen hoppas,
produktionen av d200 borde ju ha kommit upp i full kapacitet nu
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.