Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
joniz skrev:
Fått nåt svar/mer info från Kling?

Nej, tyvärr inte. Funderar faktiskt på att skicka ett mail till för att kolla om det första kom fram... :)

Min teori just nu är att det kommer kameror "lite grann då och då" till Sverige. Mest för att få ut kameror till de handlare som inte fick nånting i första svängen (15/12).

Men Nikon vågar inte gå ut och säga något annat än att man hoppas på att nästa större leverans är nån gång under första kvartalet 2006. Detta för att inte skapa orealistiska förväntningar hos de som ligger en bit ner på väntelistan hos leverantörerna.

Jag tror att vi som ligger relativt högt på väntelistorna kommer att få våra kameror den 12 januari. Det låter som ett typiskt Nikon-datum... :-D
 
AndersGbg skrev:
Nej, tyvärr inte. Funderar faktiskt på att skicka ett mail till för att kolla om det första kom fram... :)

Min teori just nu är att det kommer kameror "lite grann då och då" till Sverige. Mest för att få ut kameror till de handlare som inte fick nånting i första svängen (15/12).

Men Nikon vågar inte gå ut och säga något annat än att man hoppas på att nästa större leverans är nån gång under första kvartalet 2006. Detta för att inte skapa orealistiska förväntningar hos de som ligger en bit ner på väntelistan hos leverantörerna.

Jag tror att vi som ligger relativt högt på väntelistorna kommer att få våra kameror den 12 januari. Det låter som ett typiskt Nikon-datum... :-D

Varför just den 12:e ? Vet du nåt som vi andra inte vet ? Vore onekligen positivt om kameran kom då.
 
joniz skrev:
Varför just den 12:e ? Vet du nåt som vi andra inte vet ? Vore onekligen positivt om kameran kom då.

Mina bevis är följande:

1. Nikon har – i ett svagt ögonblick – sagt "januari".

2. 12 januari är en tordag. 15 december var också en torsdag. Jag ser ett tydligt samband här.

Ja, du ser. Det är *HELT* uppenbart att nästa stora sändning kommer till leverantörerna den 12/1. :-D

(Seriöst: nej, jag vet ingenting som ni inte vet. Jag gissar bara. Nånting måste man ju göra för att fördriva tiden.)
 
OKI, jag trodde för ett ögonblick att vi hade nåt så ovanligt som en bekräftad leveransdag.
Du får hålla oss uppdaterad med ev svar från Kling.
 
Det är inte utan att man känner sig lite utvald som fick en D200 ur första omgången :)

Å andra sidan får även jag vänta utan riktigt leveransbesked eftersom jag har beställt batterigreppet MB-D200 samt objektivet 18-200 mm VR också... när de kommer får man inte heller reda på...
 
Har också hört mig för lite och tror att de som har smörplats kan få i Februari. Vi andra får nog ställa in oss på Mars är jag rädd.

Saknar "min" kamera :eek:(
 
eljenmyr skrev:
Har också hört mig för lite och tror att de som har smörplats kan få i Februari. Vi andra får nog ställa in oss på Mars är jag rädd.

Saknar "min" kamera :eek:(

Får man fråga om hur säkra källor det kommer ifrån, vad räknas som smörplats och när i Februari?
 
Fick precis ett samtal från min lokala handlare som berättade för mig att det finns en D200 för mig att hämta efter kl.14.00, oh yeah!
 
Grattis!

Man undrar ju lite varför det levereras så få kameror. Kan det möjligen vara så att bandningsproblemen gjort att Nikon måste gå igenom alla kameror och kontrollera och eventuellt åtgärda?
 
En handlare i Kristianstad hade fått i 2 stycken d200or då kring den 15:e. Han sålde den sista den 19:e tror jag.
Det känns som det kommit fler kameror än de där 14.
 
Ett varmt tack till Foto Master i Västerås som nu har ordnat så att jag har min Nikon D200.
Jag beställde den den 1.11-05 på förmiddagen.
 
Precis som jag gjorde. Fast dock vid middagstid den 1/11. Sitter och trycker och "leker" som bara den just nu. Underbar julklapp till mig själv.

Tack Foto Master, vi hörs!

Mv. Conny
 

Bilagor

  • d200.jpg
    d200.jpg
    24 KB · Visningar: 1,205
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.