Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
ScandinavianPhoto sade till mej idag att D200 ska inte var i före Januari-Februari.

Jag tycker också att Sverige är låg prioriterat men det berö också på consumers

Swerige är , tyvärr, ett land där consumers inte reagera kräftig på allt vad är inte "korrekt"
som monopol, höga priser, servis etc...

Jag tycker att Sverige har exelenda photographer & ett kultur inom Photographie. Det är inte acceptabel att so ett land inte bli prioriterat.

Lambis

Sorry for my bad Swedish
 
Dykhjelm skrev:
Du har helt rätt. Sverige har feg/dåliga konsumenter. Vi klagar alldeles för lite.

Är inte Nikon Sverige våra ambassadörer för våra intressen och viljor från detta land.
Kanske vi har för "snäll" och slätstruken attityd, för att kommas ihåg när ransonerna delas ut.

Nikon Sverige... Visa "Kawasaki & Yogosoki" för tusan att vi finns till.
 
Chet skrev:
Är inte Nikon Sverige våra ambassadörer för våra intressen och viljor från detta land.
Kanske vi har för "snäll" och slätstruken attityd, för att kommas ihåg när ransonerna delas ut.

Nikon Sverige... Visa "Kawasaki & Yogosoki" för tusan att vi finns till.

Absolut, vi får väl hoppas att deras tystnad beror på att dom kämpar som besatta för att få hit fler kameror fortare, även om jag tvivlar på det.
Jag har fortfarande inte fått något svar på frågan jag ställde här :

http://www.fotosidan.se/forum/showt...;threadid=51239
 
Jag fick följande mail från Johan Kling på Nikon. Inte så mycket nytt, men jag lägger ut det ändå. Visar ju på att det inte är en total tystnad från Nikon Sverige iaf.

----

Hej Anders!

Tack för att du tog dig tid att framföra dina synpunkter. Jag ska försöka bringa lite klarhet i det hela.

1) Efterfrågan runt om i världen har varit klart högre än vad Nikon hade förväntat sig.

2) Vi har inte fått beställd kvantitet, det har inget annat land heller fått

3) Tillverkningen av kameran är mer avancerad än "vanliga" kameror. Kvalitet är honörsord och därför går det inte att "tvinga" fram fler på kort basis. Men fabriken jobbar för högtryck.

4) Det kommer D200 löpande och vi hoppas att det släpper i vår.

5) Hur butikerna disponerar sina kameror, demo eller säljer dem, kan vi inte påverka. Vi ville få ut kameran till så många som möjligt. Vi har fortfarande återförsäljare som inte fått någon än.

Jag hoppas att du kan vänta på din D200 för den är värd att vänta på.

God jul och gott nytt år!

Johan

----
 
Det var ju hedesvärt att du fick svar iaf, dock som du säger så är det inte mycket nytt. Det säger ju inget om när vi kan ha "våra" kameror, att det "släpper i vår" är ju en minst sagt vag indikation.
 
Det intressantaste tycker jag är att han skriver att det kommer D200 "löpande". Det skulle ju kunna innebära att det kommer några kameror innan nyår.

Det som talar för det är att Mattssons i Lund fick en sändning igår. Desstom pratade jag med en Expert-handlare som inte fick nånting den 15/12 och han väntade in nästa sändning 29/12 (samma dag som vissa ÅF i Norge skulle få in D200).

Jag har skickat några föjldfrågor till Johan Kling på Nikon men inte fått svar ännu.
 
AndersGbg skrev:
Det intressantaste tycker jag är att han skriver att det kommer D200 "löpande". Det skulle ju kunna innebära att det kommer några kameror innan nyår.

Det som talar för det är att Mattssons i Lund fick en sändning igår. Desstom pratade jag med en Expert-handlare som inte fick nånting den 15/12 och han väntade in nästa sändning 29/12 (samma dag som vissa ÅF i Norge skulle få in D200).

Jag har skickat några föjldfrågor till Johan Kling på Nikon men inte fått svar ännu.

Eller de kanske helt enkelt kommer "löpandes" med kamerorna, och i så fall verkar ju Mars-April vara en rimlig gissning!
 
Jag pratade med en återförsäljare i Tyskland i morse och dom verkade veta lika lite som våra svenska återförsäljare, dock lät det på honom som om det skulle komma en leverans den här veckan.
 
Vad Nikon ska gilla dessa diskussioner....

För när väl kamerorna finns på hyllorna, kommer kameran vara "hypad" till bibliska mått.

Vem kan tveka att köpa den där kameran som "alla" pratar om.

Nåja det kommer säkert ett tack från nikon, när försäljningen börjar rulla på!?

Eller?
 
AndersGbg skrev:
Det intressantaste tycker jag är att han skriver att det kommer D200 "löpande". Det skulle ju kunna innebära att det kommer några kameror innan nyår.

Det som talar för det är att Mattssons i Lund fick en sändning igår. Desstom pratade jag med en Expert-handlare som inte fick nånting den 15/12 och han väntade in nästa sändning 29/12 (samma dag som vissa ÅF i Norge skulle få in D200).

Jag har skickat några föjldfrågor till Johan Kling på Nikon men inte fått svar ännu.

Fått nåt svar/mer info från Kling?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.