Annons

Landskapsbilder, HJÄLP!

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske skulle ha börjat med att skriva att jag faktiskt är med på vad filtret gör och hur det fungerar.
Men kul att få höra era åsikter och tankar kring filtret.

Jag har suttit och kikat lite på Kenkos alternativ, deras vridbara grå filter då jag inte känner (heller vet vart man får tag i) att jag kommer ha tillräcklig användning för ett "påmonterat" gråfilter utan hellre lägger en nättare slant på ett 67mm vridbart.
Den stora frågan är egentligen hur svårt det är att använda ? Tar jag mig kanske lite vatten över huvudet nu i "lärostadiet" ?
Mvh Patrik

Inte svårt!
"Bara" se till att komponera bilden så att det stämmer med motivet vs filtrets gräns mellan grått och rent glas...bara ge sig på och prova!

Använder du stativ kan det vara bekvämt att köra Liveview, iom att displayen är vinklingsbar blir det ju en barnlek se bilden bra (ja, se displayen bra kan ju bli lite värre om/när solen är skarp)

Jag vill bara flika in att jag tycker det är en riktigt bra landskapsbild. Till skillnad från många andra gillar jag att grenen är så dominerande. Inga tips från mig, jag tycker bilden är jättefin!

Om du vill veta mer om landskapsfotografering så kan jag rekommendera DVDn "Fotografera Landskap" med Patrik Larsson. DVDn innehåller det mesta som man behöver veta om hur man fotograferar olika typer av landskap och vad det finns för utrustning som man kan tänkas behöva.

DVDn finns att köpa på Moderskeppet.se.

/Gunnar

Jag vill bara flika in att jag tycker det är en riktigt bra landskapsbild. Till skillnad från många andra gillar jag att grenen är så dominerande. Inga tips från mig, jag tycker bilden är jättefin!

Tack så hemskt mycket för de fina lovorden, värmer i en nybörjare :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar