Maverick skrev:
Återigen så står du inte i centrum av universum eller den här debatten. Jag diskuterar inte enskilt med dig utan i generella termer.
Nej det gör du inte. Ditt sätt att diskutera är mycket personligt. Låt mig citera dig:
"De du försöker göra är tala om för dem vilket ansvar du anser är det rätta att ta. "
Och vilka är "vi"? Du buntar också ihop oss kvinnor i någon slags lämplig hög med kommentaren
"Varför tar ni inte mer bilder på nakna män? Ni kan ju inte klaga på att det först är för lite jämställdhet mellan nakna män och kvinnor på bild när ni själva inte fotograferar..."
Maverick skrev:
Ta och läs tråden som Harriet startade tidigare. Där sas det både de ena och det andra om modellers förstånd.
Jag är inte Harriet! Du kan ju inte komma in i en tråd som jag startat och klanka ner på den med tidigare medlemmars tråder som grund.
Maverick skrev:
Återigen så står du inte i centrum av universum eller den här debatten. Jag diskuterar inte enskilt med dig utan i generella termer.
För det första tycker jag att din ton är nedlåtande. När du skriver "du" till mig så är det väl inte så konstigt att jag tror att du hänvisar till mig? För det var faktiskt ordet "du" och inget generellt som du använde.
Maverick skrev:
Att du uttrycker dina politiska åsikter här i forumet är ju iaf mer rätt än under bilderna.
Så du är alltså lite putt på mina bildkommentarer i alla fall? Jag tyckte du nyss sa att det inte var mig diskussionen handlade om? Eller gnäller du på några andra nu igen och använder ordet "du" av misstag?
Maverick skrev:
Det är ju lite sorgligt att det ska krävas en kille för att för talan för ett stor del kvinnor som anses feministiskt inkorrekta.
Ja vilken tur att det finns såna killar som du som kan rida in i vit rustning och rädda dem. Detta rimmar rätt illa med det du uttryckt tidigare, att tjejerna faktiskt är kapabla att bedömma vad som är rätt och fel.
Maverick skrev:
Jag har aldrig påstått att Aces inlägg handlar enbart om utvik. Det var bara EN sak i en rad uppräknade exempel på saker som default brukar räknas till kvinnoförnedrande.
Ja men nu pratade vi inte om utvik. Vem är det som "default" räknar något som kvinnoförnedrande? Du talar om "den feministiska debatten", string, handbojjor och några femnister som angripit nakenmodeller i en forumtråd för ett år sedan. Kan du inte försöka släppa allt det där gamla? De tjejer som inte gillar kvinnoförnedrande bilder är olika personer, inte någon hemlig liga som är ute efter dig.
Döm inte hunden efter håren som man brukar säga.