"Är det bara jag som anser att de ömsesidiga attackerna är tråkiga och uppenbara? Tja... om det bara är något som finns i min fantasi så är det väl inget problem. "
de finns säkert pej. jag trodde du menade i den här diskussionen. det kanske du menade oxå, men jag har inte hängt med hela tiden så vi glömmer det, har inget kött på benen där.
"Om vi tycker att det är en felaktig förebild så ska vi väl fortfarande försöka att utbilda bort den istället för att cencurera bort den?"
jag kan inte svara på frågan. i stort så förspråkar jag nog inte cencur, det känns som ett sätt att sopa problemet under mattan, men det beror dock på vad det är också, det kan finnas fall där cencur är nödvändig. som komplement! jag kan inte säga i vilka fall, mer ett sätt att gardera mig kanske
men över lag och i stort så tycker jag inte att cencur är en bra väg.
"Återigen vill jag peka den andra sidan av saken. Visst blir vi matade med en viss kvinnosyn, och det är sorgligt, men vi blir också matade med en viss manssyn och många killar mår dåligt av att inte kunna leva upp till den dominanta machostilen. "
håller med.
"Nu pratar vi om relationen mellan kvinna och man. Vad vet vi om den relationen när vi ser en lösryckt bild? Budskapet är ofta enkelt i de kommersiella bilderna men är det lika enkelt här på Fotosidan? "
nej det varken hoppas jag eller tror. i reklam förenklar man grovt, därför att reklamen ska vara slagkraftig, har inte tid för några längre funderare, vi ska helst inte hinna tänka alls och absolut inte bilda oss en egen uppfattning, vi ska bara bli skrivna på näsan. typ.