Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lättklädda kvinnor round 2873 för dom som orkar
- Trådstartare raderad medlem
- Start datum
Strutsen
Aktiv medlem
I c o n skrev:
Ulf, kanske för att det ser löjligt ut? i alla f i mina ögon, men visst får väl karlar likväl som kvinnor ha på sig det om de vill.
Visst fan ser det löjligt ut. Och jag tror bara att det är engelsmän som bär sånt. ; )
Men är inte det, den stereotypa bilden av ett utvik.
En rakad tjej med raffset och stora tuttar.
Skulle denna bilden kunna vara orsaken till att mängder av tonårstjejer klär sig utmanande i tro om att killarna ska falla. Medan killarna garvar, kallar dom horor. Och säger att man kan sätta på dom, men aldrig vara ihop med en.
Senast ändrad:
lotelo
Aktiv medlem
Jag minns visst någon här som kallade en av bilderna i detta albumet för vulgär och grotesk och betygsatte med en 1. Kanske inte tillräckligt livgivande?
Uppriktigt sagt så tycker jag det är synd när frågorna besvaras med mothugg istället för med svaret..
/Lotta
Uppriktigt sagt så tycker jag det är synd när frågorna besvaras med mothugg istället för med svaret..
/Lotta
raderad medlem
Aktiv medlem
Strutsen skrev:
Se så flickor. Varför inte ta det per mail i stället.
Har verkligen det faktum att dom är flickor något med saken att göra?
raderad medlem
Aktiv medlem
Om man säger såhär då. Det är ju vanligt att man framställer tjejer med barn-attribut som klubba i munnen för att det skall bli sexigt. Men jag har hittils inte sett någon bild på en naken kille med slangbella.
Alltså, det jag är ute efter att kvinnor "objektifieras" och sexualiseras på ett sätt som man inte gör med män.
Alltså, det jag är ute efter att kvinnor "objektifieras" och sexualiseras på ett sätt som man inte gör med män.
Strutsen
Aktiv medlem
Eller varför man använder is för att få styva bröstvårtor.
Är det för att ge en bild av att tjejen fryser?Eller en bild av att hon är kåt?
Troligtvis det senare eftersom bilden av styva bröstvårtor är hos män synonymt med upphetsning.
Jag har inget mot nakenhet. Inte alls.
Men jag är så förbannat less på skitbilder som ger en skev bild av verkligheten. Och bidrar till att unga tjejer svälter sig, klär sig som en urtypisk strippa. Och har som högsta önskan en bröst och läppförstoring.
När sedan dessa bilder försvaras av av killar med högsta önskan att bli en ny Bingo. Då blir jag less.
Är det för att ge en bild av att tjejen fryser?Eller en bild av att hon är kåt?
Troligtvis det senare eftersom bilden av styva bröstvårtor är hos män synonymt med upphetsning.
Jag har inget mot nakenhet. Inte alls.
Men jag är så förbannat less på skitbilder som ger en skev bild av verkligheten. Och bidrar till att unga tjejer svälter sig, klär sig som en urtypisk strippa. Och har som högsta önskan en bröst och läppförstoring.
När sedan dessa bilder försvaras av av killar med högsta önskan att bli en ny Bingo. Då blir jag less.
dovearea
Avslutat medlemskap
Håller med Ulf till fullo.
Måste bara säga att personligen fotar jag inte naket för att bara fota en naken tjej (nu fotar jag inte naket speciellt ofta), utan för att göra en vacker bild. Jag tycker min maka har en underbart vacker kropp (min åsikt, andra får tycka vad de vill) och tillsammans med fina kläder, fina poser, fin belysning och annorlunda vinklar tycker jag att jag gör vackra bilder, inte porr som så många har sagt till mig att det är.
/Dove
Måste bara säga att personligen fotar jag inte naket för att bara fota en naken tjej (nu fotar jag inte naket speciellt ofta), utan för att göra en vacker bild. Jag tycker min maka har en underbart vacker kropp (min åsikt, andra får tycka vad de vill) och tillsammans med fina kläder, fina poser, fin belysning och annorlunda vinklar tycker jag att jag gör vackra bilder, inte porr som så många har sagt till mig att det är.
/Dove
NixXxoN
Aktiv medlem
Men har det inte redan diskuterats att män (om man nu ska generalisera) är mer visuella och gillar att se på nakna tjejer medans tjejer fantiserar istället. Därmed inte sagt att det ska försvara vissa bilder men kanske förklara.
i c o n
Avslutat medlemskap
Instämmer också med Ulf. Men tyvärr så säljer det ju. Kommer nog alltid att göra. Det finns folk som ägnar sitt liv åt porr, gick en dokumentär rätt nyligt om detta på femman.
Det är tragiskt att det kan gå så långt, men jag tror inte att det är bilderna som finns här på fs som påverkar folk till den grad som H&M, Slitz och kända modeller gör.
Det är tragiskt att det kan gå så långt, men jag tror inte att det är bilderna som finns här på fs som påverkar folk till den grad som H&M, Slitz och kända modeller gör.
raderad medlem
Aktiv medlem
NixXxoN skrev:
Men har det inte redan diskuterats att män (om man nu ska generalisera) är mer visuella och gillar att se på nakna tjejer medans tjejer fantiserar istället. Därmed inte sagt att det ska försvara vissa bilder men kanske förklara.
Bara för att män gillar det, så gör det väl inte saken okej? Och frågan är varför män gillar att se kvinnor in underlägsna positioner. Det finns ju onekligen även en hel del män som inte tycker att det är okej. Frågan är varför så många fortfarande tycker att "det inte är så farligt" eller att det "är naturligt".
i c o n
Avslutat medlemskap
Åsa, det kanske är som du säger? att vi bombarderats med det redan sen barnsben? Jag menar, första porrtidningen man fann var ju inte "Men with big guns", utan snarare "Big Bombs"
Har inte tänkt på det så mycket faktiskt.
Men samtidigt tycker jag att om man är så svag för alla dessa intryck att man måste se ut som alla andra oavsett priset, att man bör uppsöka en psykolog och inte en plastikkirurg.
Har inte tänkt på det så mycket faktiskt.
Men samtidigt tycker jag att om man är så svag för alla dessa intryck att man måste se ut som alla andra oavsett priset, att man bör uppsöka en psykolog och inte en plastikkirurg.
raderad medlem
Aktiv medlem
I c o n skrev:
Åsa, yepp, du har så rätt så. Men vad kan vi göra åt saken?
Ulf, du har också rätt i det du säger, men jag tycker att det borde finnas föreläsningar om detta "fenomen" redan i skolan.
Usch nu börjar vi ju komma överens. Det vet jag inte riktigt hur jag skall hantera... ;D Nej jag skojjar förståss.
Vad kan vi göra åt saken? Jo precis det du säger - utbilda, diskutera, ifrågasätta. Endel här på fotosidan tycker att endast teknisk feedback på bilder är relevant på en fotosida. Jag hävdar att även en etisk och moralisk diskussion kan göra en bra fotograf bättre.
Jag startade denna tråd eftersom jag var lite trött på att folk hackar på de som kritiserar moralen i vissa nakenbilder. Kommentarer som "jag förstår inte varför det alltid blir en massa tjafs bara för att man visar lite hud" eller "oj då, akta dig för feministkärringarna de kommer att racka ner på denna bild" o.s.v.
Det handlar inte om att inte gilla naket, utan om att uppmärksamma den snedvridna kvinnobilden. Och jag har sannerligen fått träna mina argumentationskunskaper och testa mina teorier i denna tråd, så för mig har diskussionen varit givande.
NixXxoN
Aktiv medlem
män? Hyfsad generalisering igen! jo precis, ALLA män gillar att se kvinnor i handbojor! Precis! Troligen en fetisch från början som spridits sig utanför de inre kretsarna och ut till allmänheten. säkert via modellfotografer(spekulation) och så har många tagit efter den idén. Sen om det verkligen är någon större tanke bakom. typ förtrycka halva mänskligheten. det vet jag inte.
i c o n
Avslutat medlemskap
Åsa, det är väl bara trevligt om man kan komma överrens
Jo, måste även påpeka att du för denna tråd bra också! Starka argument och du ser till att det håller sig till ämnet!
Sen tror jag att om folk som "rackar" på nakenbilder (men även andra bilder) istället skulle skriva mer "snälla" och förklarande kommentarer att det inte skulle bli som det är nu, samt att även fotografen skulle respektera det som sägs. Att man kanske går varligt fram, och då slipper att det är som det är nu. "För och emot sidan".
Peace!
Jo, måste även påpeka att du för denna tråd bra också! Starka argument och du ser till att det håller sig till ämnet!
Sen tror jag att om folk som "rackar" på nakenbilder (men även andra bilder) istället skulle skriva mer "snälla" och förklarande kommentarer att det inte skulle bli som det är nu, samt att även fotografen skulle respektera det som sägs. Att man kanske går varligt fram, och då slipper att det är som det är nu. "För och emot sidan".
Peace!