Abraur
Guest
Ja så enkelt det är.
Men hädanefter kommer jag att fråga vad bilden betyder.
-Anders
Men hädanefter kommer jag att fråga vad bilden betyder.
-Anders
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
lotelo skrev:
Det finns mycket i vår värld jag inte identifierar mig med. Jag känner inget behov av att kunna identifiera mig med varken...
ace skrev:
I och med att jag är kvinna, och kvinnor i samhället anses som en grupp så måste jag förhålla mig till det på något sätt.
ace skrev:Jag kan ju springa runt och låtsas att jag bara är "en individ" men samhället kommer fortfarande att behandla mig som en kvinna. Samhällets bild av kvinnan påverkar mig.
lotelo skrev:
Aj då, det hade jag missat. Trodde att jag också var kvinna men den gruppen du talar om vill jag inte vara med i. Får/kan man stå utanför?
lotelo skrev:
Jag anser mig vara "en individ" och har inte upplevt mig illa behandlad av samhället i såna sammanhang..
lotelo skrev:
Det är folket tillsammans som gör samhället. Kanske olika åsikter behövs?
ariadne skrev:
och det kan vi nog inte komma ifrån. därför att det är ett faktum. jag ÄR en kvinna och kalle ÄR en man. det är väl jag tycker vi borde stanna. vid det faktumet. sen måste individen få ta över. äpplen är en typ av frukt, en grupp, men alla äpplen ser olika ut och har olika egenskaper.
ariadne skrev:
lägger mig i lite -
och det kan vi nog inte komma ifrån. därför att det är ett faktum. jag ÄR en kvinna och kalle ÄR en man. det är väl jag tycker vi borde stanna. vid det faktumet. sen måste individen få ta över. äpplen är en typ av frukt, en grupp, men alla äpplen ser olika ut och har olika egenskaper.
Strutsen skrev:
Killar ska ta för sig och leka med bilar. Tjejer ska va söta o leka med dockor.
Maverick skrev:
Ärligt talat tycker jag inte Åsas länk har så mycket att göra med de bilder som visas här på sidan. Om jag såg sådana bildtexter här på sidan så har jag inte som helst problem med att förstå varför man blir upprörd.
lotelo skrev:
Tycker du verkligen detta på fullaste allvar?
Diskutera budskap, ja. Men snälla, låt det inte urarta till smutskastning av fotografen.ace skrev:
Jag börjar bli väldigt sugen på att ta upp bildexempel från fotosidan. Jag skulle gärna vilja diskutera "budskapet" i endel bilder... Tycker ni att det vore fel att göra det?