Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lättklädda kvinnor round 2873 för dom som orkar

Produkter
(logga in för att koppla)
Abraur skrev:
Och jag kan fortfarande inte förstå att ni som nu vill se dom där bilderna inte kan vara för er själva. Måste föra det vidare till nästa generation. Jag tog bort den sista meningen för annars hade jag nog blivit avstängd. -Anders

Vill du ge ett exempel på "dom där bilderna"?

Jag förstår ärligt talat inte riktigt din reaktion i ovanstående.. Vem ska vara för sig själv och vadå "föra det vidare till nästa generation"? Ska vi inte försöka uppfostra till en sund syn och vara lyckliga om vi lyckas uppfostra våra små till självständiga individer? Det finns mycket i samhället som påverkar..
/Lotta

Ja det är så... det finns mycket i samhället som påverkar. Låt oss få ett ställe som inte gör det OM MAN INTE VILL.
ATT MAN KAN VÄLJA:
Det enda som behövs är att ändra så att man får välja kategori i sista inlagda bild.
Är det så förbannat farligt.
Och kommer det nån bild fel...jaha.
Men jag tror det blir bättre.. och vi slipper prata med varandra.
Alltså att jag och du och Jan slipper prata med varandra.
Är det så jävla svårt att förtså.
-Anders

Jag har inget emot öppna diskussioner och jag förstår att du vill skydda dina barn. Jag vill som sagt inte heller att de ska se vad som helst men jag föredrar att de inte smyger in i någon "nakenkategori" och hittar allt sånt när jag är någon annan stans. Hellre då bland nya bilder. Skulle de smyga runt på nätet skulle de förmodligen inte prata med mig om de bilderna vilket de förmodligen gör om de ser dem bland nya. Det är ju ingen "hyschkategori" i alla fall.

Ska det vara så svårt att acceptera att våra åsikter är olika? Måste vi svära åt varandra för det?
/Lotta

Senast ändrad:
Det går inte smyga sig in på andra sidor om du är med som du sagt.
Jag är med, men som det nu är går det inte skydda sig.
Senast inlagda är ju en viktig sida. VARFÖR KAN DU INTE REDAN DÄR HA EN SÖKFUNKTION.
Jag har också nakenbilder på mina bilder som du.
Men dom bilderna förändrar inte värderingar.
Och är det så..så tar jag bort mina. Eller flyttar dom. Va är det med det.
Jag fattar inte det.
-Anders

Re: Re: Re: Re: Alla män vill förtrycka

anderse skrev:
Jag har nu kryssat bort bevakning av denna diskussion eftersom jag inte får svar på de frågor jag ställer.
Men jag väljer att svara ändå. Om du sedan vill läsa det eller inte är upp till dig.

anderse skrev:
Vem är det som gör att kvinnan på bilden inte är en person, du (betraktaren) eller fotografen?
Det är en kombination av båda i enligt min mening. Det beror också på vilken kultur man befinner sig i och omständigheterna under vilka bilden förmedlas.

anderse skrev:
Hur vet du vad som tillfredställer en manlig blick? Du lägger åsikter i vår (männens) mun.
Den manliga blicken är ett vedertagen term innom t.ex. feministisk filmforskning. Vill du veta mer om hur det uttrycket uppkommit så förslår jag att du studerar det. Skall man försöka förklara lite kort så kan man säga att det handlar om t.ex. tekniska fakta, som att kvinnor visas mer i närbild än män, att kvinnor oftare fetisheras, alltså framställs som sexobjekt medans männen framställs som personligheter. Det är svårt att tolka ett sådant upplägg som något annat än till för manlig njutning. Det handlar inte om att tala om för män vad de tycker om, utan att analysera hur könsroller framställs i bilder.

anderse skrev:
Är kvinnan inte en person om hon verkar vara intresserad av sex? Obehaglig sexism från din sida: Det verkar som att i din värld kan endast män vara kåta, kvinnor är alltid oskulder och offer.
Nu är det visst du som lägger ord i min mun i alla fall? Jag anser inte att kvinnor inte får vara sexuella, men jag tror att kvinnors njutning är större än att bara visa tuttarna och le mot mannen bakom kameran/bilden. Jag tror inte att det är kvinnlig sexualitet vi ser i bilderna, jag tror det är en manlig drömbild om hur kvinnans sexualitet skall vara.

anderse skrev:
Snacka om fördommar och en sjuk kvinnosyn.
Så du menar att bara för att en kvinna är oklädd på en bild är hon en strippa? Lågvattenmärke.
Aha. Ja jag måste ju ha en väldigt sjuk kvinnosyn jag som vill att kvinnor skall framställas som kvinnor och inte sexslavar? Nej, jag har inte sagt att alla nakna kvinnor är strippor. Jag säger att jag tror att "den nakna kvinnan med skjutvapen" är en falsk bild. Den representerar en manlig dröm, inte en verklig kvinna.

anderse skrev:
Det har inte fallit dig in att bildmakaren kanske är ute efter kontrasten? Kontrasten mellan våld och kvinnlig skörhet t ex?
Vad är det som säger dig att kvinnor är eller vill vara sköra? Eller är det kvinnligheten i sig som är skör? Hur kommer det sig att du ser en kontrast i en naken kvinna och ett vapen? Jo för den bilden vi fått av samhället (dels genom bilder i film, TV, reklam, konst m.m.) är ju att det är män som skall kriga, försvara kvinnan som ligger hemma på sängen och väntar. Jag vill mena att alla dessa könsklyschor är värda att ifrågasätta. Alla män vill inte kriga, och alla kvinnor vill inte föda barn. Och framför allt - alla kvinnor är inte sköra!

Det är en fiskare som fiskar naken.
Men hur många förklarar sina nakenbilder?? eller snarare andra perversa bilder. Med handklovar, hundhalsband och dyligt.-Anders

Enkelt förklarat.

Ungar lär sig sökfunktioner rätt tidigt. Det är lätt att slinka in på en kategori naket och hitta allt du vill skydda dem från. Tror du aldrig att dina ungar skulle bli nyfikna på den kategorin? Är du aldrig ute och skottar snö eller står i köket och lagar mat? Jag är ensamstående och erkänner att jag lämnar ungar ensamma vid datorn ibland.
/Lotta

Jo men problemet skulle bli mindre.
Separera bilderna.
SVARA MIG VARFÖR INTE:
-Anders

Jävligt lätt och oansvarit.
-Anders
Sätt så man kan spärra då.
-Anders

Abraur skrev:
Men va fan.
Nu vill jag inte bli inblandad nåt mer.
Men visst är fotosidan "snäll" Jan.
Att du inte fattar resten förstår jag.
Och jag kan fortfarande inte ...

Att du väljer att vara med i den här diskussionen är faktiskt helt och hållet ditt eget val - så länge du väljer att vara det ska du respektera att andra inte delar dina åsikter i allt. Varken svårare eller enklare än så.

Det jag menade är att bilderna här (med reservation för att jag inte sett alla...) är "snälla" jämfört med väldigt många andra bilder som finns tillgängliga på nätet.

Jag har själv barn och förstår mycket väl vad du menar. Det jag inte är ense med dig om är om ditt förlag löser problemet eller inte, och vilka andra problem det (kanske) skulle föra med sig.

Men just den här delen av diskussionen har börjat föras i en mycket otrevlig ton och leder inte framåt. Den är avslutad för min del.

Ja men varför kan man inte dela upp det i sista inlagda bild.
-Anders

Abraur skrev:
Åsa: Naket är det på din sista bild du la in.
Men det är så här jag menar.:
Den kan jag sitta och diskutera med mina två trettonåriga fotointresserade döttrar.
Men det är många andra nakenbilder på fotosidan som jag förbanne mig inte kan förklara...
Jag är glad att min bild fungerar så tillvida att den går att diskutera på ett vettigt sätt. Jag är nog med dig lite på att det vore skönt om man kunde välja bort vissa foton. Kanske inte en kategori för "naket", men en för "erotik" skulle väl inte skada. Och att man själv kunde välja vilka kategorier som skulle visas bland "nya bilder". Jag tycker du skall mejla admin och skriva varför du tycker som du gör.

Jag tror f.ö. inte att dina barn kommer att leta efter porr bara för att du inte visar dem nakenbilder från fotosidan. Är man ärlig mot sina barn och litar på dem så kommer de att lita på dig.

janc skrev:
Det här låter som en obehagligt elitistisk syn på sina medmänniskor. Du kan väl ändå inte på allvar mena att hur stor plats sexualiteten tar i livet hos var och en av oss skulle vara kopplat till det du kallar "intellektuell stimulans" eller att det finns ett lämpligt "medlevärde" som de intellektuellt begåvade kan förmedla till den obildade massan som inte insett att högre värden är viktigare ?

Jag säger inte att sex är rätt eller fel eller att det skall has i någon speciell mängd. Men porrsuget ökar och jag tycker att det är intressant att fundera varför. Jag tror att alla männsikor har intellektuella precis som könsliga drifter. Läs lite Freud om du vill veta mer om sublimering. Man behöver ju inte tro på allt han skriver men på just den punkten så ser jag logik i hans resonemang.

janc skrev:
Förutom det - på vilket sätt har det att göra med om en specifik bild är "förnedrande" eller inte, för att återgå lite till diskussionen om bilden....:)

Nej det var ju inte själva bilden jag talade om just där. Vi kom in på porr och på den vägen var det. Men det var, som jag skrev också ett ogenomtänkt sidospår. Jag fortsätter gärna diksutera bilderna!

Jag är ärlig mot mina barn och det är en orsak varför det borde vara en separation.
Admin följer nog tråden skulle jag tro.
-Anders

Detta med kategorier

Kategorier finns idag - som det är frivilligt att fylla i eller inte. Exempelvis finns kategorin "Posering" som innehåller allt från just människor som "poserar" i alla möjliga situationer till glada bilder på familjens hund o.s.v. En tämligen vid tolkning av begreppet enligt min mening... Ska man använda kategorier som "filter" på det sätt som föreslagits tidigare ställer det stora krav på tydlighet i defenitionen på vad som måste tilldelas en viss kategori.

Utan att veta exakt hur fotosidan är gjord antar jag att det är lätt att lägga till ytterligare kategorier. Även om det skulle kräva mer av sökningen är det säkert möjligt att lägga in en funktionen att ange vilken typ av bilder man (inte) vill se i olika listningar. Inget problem för min del även om jag troligen skulle avstå eftersom jag riskerar missa bra bilder som av fotografen lagts i en kategori jag inte valt.

Men det ställer en del frågor t.ex hur man ska göra med bilder som tillhör flera kategorier, jag kan ju sagt att jag vill se "abstrakt" men inte "natur" - ska då en bild som tillhör bägge kategorierna visas. Exempelvis.... Ska man välja vad man vill se eller vad man inte vill se ? Ska valet gälla i alla listningar eller bara senaste bilder, senaste kommentarer...?

Senast ändrad:
Jag är också ärlig, ansvarar inte bara för egna barn utan har även "icke biologiska" här rätt ofta samt deras kompisar. Ingen förälder har hittils klagat på hur barnen har det här..

Gillar inte ditt uttryck Åsa om att visa dem på bilderna, det är det väl ändå ingen i tråden som påstått sig göra??

Jag accepterar att vi inte har samma åsikter men har svårt för att bli anklagad för att vara oansvarig och sånt.

Några frågor till er som vill separera bilderna:
1. Var aldrig ni nyfikna på nakenbilder i yngre år?
2. Lyssnade ni blint på era föräldrar?
3. Gjorde ni ibland saker de inte skulle gillat?

/Lotta

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar