Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lättklädda kvinnor round 2873 för dom som orkar
- Trådstartare raderad medlem
- Start datum
Maverick
Aktiv medlem
Är det inte lite naivt att tro att era barn går till fotosidan.se för att se nakna människor?
Jag gissar en normal 10-åring ganska snabbt inhämtar kunskap om vart han/hon ska hitta sådan bilder av bitydligt högre erotisk ton än de som finns på denna sida. Det finns förvisso lite olika filter man kan installera men dessa är inte särskilt bra.
Själv börjar bli osäker på vad vi igentligen diskuterar här. Jag har för mig att det började med att flertalet av de nakenbilder av kvinnor som finns här skulle vara kvinnoförnedrande. Eftersom vi dock inte har någon bild att diskutera runt så verkar det som vi hela tiden diskuterar olika saker.
Nu på slutet verkar det vara väldigt generella bilder vi pratar om, dock fortfarande odefinierade. Dock finner jag diskutionen mer intressant när vi lämnar ute huruvida vissa attribut i bilden är kvinnoförnedrande eller inte. Det är betydligt intressantera om det går att hitta att det t ex är mer närbilder på kvinnor eller om det oftare saknar miljö och liknande. Det var en tjej som laddade upp en serie bilder där hennes avsikt var att framställa en man på det sätt hon ansåg att kvinnor generellt framställdes. En riktigt bra serie, ska kolla om den finns kvar. Nu vet jag inte om jag höll med henne till fullo, men det var trevligt med någon som åskådliggjorde sin synpunkt. Då fanns det något konkret att diskutera runt. Jag har ju inte min bild kvar annars hade vi kunnat diskutera runt den huruvida den var förnedrande eller inte. Kanske ska ladda upp den igen...
Det har också blivit ett sidospår huruvida eventuella minderåriga ser dessa bilder eller inte. Jag har själv aldrig förstått vad man vinner på att undanhålla verkligheten för barn annat än att det är bekvämt och man slipper känna sig besvärad.
Jag tror jag återkommer när jag hittat tråden igen.
Kom på något min mamma brukar säga. "Mina barn och andras ungjävlar..." Ligger det något i det, ni som har barn menar jag?
Mvh
Maverick
Jag gissar en normal 10-åring ganska snabbt inhämtar kunskap om vart han/hon ska hitta sådan bilder av bitydligt högre erotisk ton än de som finns på denna sida. Det finns förvisso lite olika filter man kan installera men dessa är inte särskilt bra.
Själv börjar bli osäker på vad vi igentligen diskuterar här. Jag har för mig att det började med att flertalet av de nakenbilder av kvinnor som finns här skulle vara kvinnoförnedrande. Eftersom vi dock inte har någon bild att diskutera runt så verkar det som vi hela tiden diskuterar olika saker.
Nu på slutet verkar det vara väldigt generella bilder vi pratar om, dock fortfarande odefinierade. Dock finner jag diskutionen mer intressant när vi lämnar ute huruvida vissa attribut i bilden är kvinnoförnedrande eller inte. Det är betydligt intressantera om det går att hitta att det t ex är mer närbilder på kvinnor eller om det oftare saknar miljö och liknande. Det var en tjej som laddade upp en serie bilder där hennes avsikt var att framställa en man på det sätt hon ansåg att kvinnor generellt framställdes. En riktigt bra serie, ska kolla om den finns kvar. Nu vet jag inte om jag höll med henne till fullo, men det var trevligt med någon som åskådliggjorde sin synpunkt. Då fanns det något konkret att diskutera runt. Jag har ju inte min bild kvar annars hade vi kunnat diskutera runt den huruvida den var förnedrande eller inte. Kanske ska ladda upp den igen...
Det har också blivit ett sidospår huruvida eventuella minderåriga ser dessa bilder eller inte. Jag har själv aldrig förstått vad man vinner på att undanhålla verkligheten för barn annat än att det är bekvämt och man slipper känna sig besvärad.
Jag tror jag återkommer när jag hittat tråden igen.
Kom på något min mamma brukar säga. "Mina barn och andras ungjävlar..." Ligger det något i det, ni som har barn menar jag?
Mvh
Maverick
raderad medlem
Aktiv medlem
Öh. vi måste ha missförstått varandra. Jag fick intrycket av att du sade att om vi lade bilderna i en separat kategori så skulle ungarna bara gå in där hela tiden. Och det tror jag inte att de skulle göra. Eller, jag tror att man kan tala om för dem varför man inte tycker om de bilderna och att barnen då skulle förstå.lotelo skrev:
Gillar inte ditt uttryck Åsa om att visa dem på bilderna, det är det väl ändå ingen i tråden som påstått sig göra??
Inte så att jag sökte upp dem, nej. Min familj var nakna i hemmet, man såg nakna människor på badet och så och jag antar att det räckte. Nån gång minns jag att vi hittade en porrtidning i skogen. Men den lade vi i sura-gubbens brevlåda illa kvickt.lotelo skrev:
1. Var aldrig ni nyfikna på nakenbilder i yngre år?
Rätt blint var det nog. Jag har bara ljugit för mina föräldrar typ två gånger.lotelo skrev:
2. Lyssnade ni blint på era föräldrar?
Jag busade väl några gånger och såg någon skräckfilm jag inte fick när jag var 12 eller så. Porr fanns dock inte med i bilden. Det berodde väl delvis på det dåvarande samhället men kanske också på mina föräldrar.lotelo skrev:
3. Gjorde ni ibland saker de inte skulle gillat?
Abraur
Guest
Jag tror att mina barn är lika som andra.
Men däremot så vill jag ändå inte att andra påverkar mina barn när jag inte vill. Så långt det går.
-Anders
Men däremot så vill jag ändå inte att andra påverkar mina barn när jag inte vill. Så långt det går.
-Anders
Abraur
Guest
Att ge barnen en uppväxt utan yttre extrem påverkan så dom kan bli individuella personer med egna tankar är väl vad alla vill.
Och i dagens samhälle är det svårt med alla fuskideal som kastas i ansikte på en oavbrutet.
En tanke var att hitta ett forum där man kunde välja bort det extrema. Och låta barnen växa in i det själva ooch välja som mer vuxna individer vad som är rätt och fel. Eller snarare vad man vill eller inte.
-Anders
Och i dagens samhälle är det svårt med alla fuskideal som kastas i ansikte på en oavbrutet.
En tanke var att hitta ett forum där man kunde välja bort det extrema. Och låta barnen växa in i det själva ooch välja som mer vuxna individer vad som är rätt och fel. Eller snarare vad man vill eller inte.
-Anders
lotelo
Aktiv medlem
ace skrev:
Öh. vi måste ha missförstått varandra. Jag fick intrycket av att du sade att om vi lade bilderna i en separat kategori så skulle ungarna bara gå in där hela tiden. Och det tror jag inte att de skulle göra. Eller, jag tror att man kan tala om för dem varför man inte tycker om de bilderna och att barnen då skulle förstå.
Inte hela tiden men de skulle nog hitta bilderna väldigt lätt om de ville. Vi är inte alltid av samma åsikter och just nu inte av samma tro heller. Jag tror tyvärr inte att det hjälper att be dem låta bli eller bara att tala om varför man inte gillar dem. Men som jag skrivit tidigare, det finns bilder som jag helst skulle slippa behöva försöka förklara och de finns även på fotosidan.
Jag tror f ö på det Maverick skrev. Citerar honom:
Jag har själv aldrig förstått vad man vinner på att undanhålla verkligheten för barn annat än att det är bekvämt och man slipper känna sig besvärad.
/Lotta
Senast ändrad:
raderad medlem
Aktiv medlem
Jag är med på vad du säger Anders. Bara för att det finns obehagliga och konstiga bilder i världen betyder ju inte att de måste finnas överallt. Alla bilder hör inte hemma i alla forum, oavsett om det finns folk som gillar dem. Jag tror dock inte att vi kommer att få någon förändring på just detta i och med denna tråd. Adminarna brukar säga att de inte kan hänga med i alla trådar och att man skall mejla dem om det är något. Och jag tror kanske denna fråga borde föras i forumet "fotosidan" i så fall om det handlar om att ändra just fotosidan.
janc
Aktiv medlem
ace skrev:
..Och jag tror kanske denna fråga borde föras i forumet "fotosidan" i så fall om det handlar om att ändra just fotosidan.
Klokt sagt !
raderad medlem
Aktiv medlem
Mja, detta är väl en sanning med modifikation? Man lämnar väl t.ex. inte barnen ensamma framför TVn när de är typ två år? Och man har väl t.ex. inte barnen med sig i sängen när man har sex? Jag tror de flesta skyddar sina barn från en hel del "verklighet". Fast jag menar ju inte generellt att man skall undanhålla, utan att man skall förklara varför man inte tycker att vissa saker är bra. Jag tycker barn skall få vara barn så länge det går.lotelo skrev:
Jag tror f ö på det Maverick skrev. Citerar honom:
Jag har själv aldrig förstått vad man vinner på att undanhålla verkligheten för barn annat än att det är bekvämt och man slipper känna sig besvärad.
Abraur
Guest
Klokt eller ej det skiter jag i.
Nu får ni dras med mig in i ....
Och det för att ni la in mig när jag gått.
-Anders
Nu får ni dras med mig in i ....
Och det för att ni la in mig när jag gått.
-Anders
lotelo
Aktiv medlem
ace skrev:
Mja, detta är väl en sanning med modifikation? Man lämnar väl t.ex. inte barnen ensamma framför TVn när de är typ två år?
Med risk för att verka oansvarig igen då, Jo jag lämnar min lillkille som snart blir 3 framför Lattjolajban. Det är enda möjligheten jag har om jag behöver tvätta håret på morgonen eller gå själv på toaletten. Fast man kan ju välja program med omsorg då.
ace skrev:
Och man har väl t.ex. inte barnen med sig i sängen när man har sex?
Det borde väl ingen vettig människa ha. Hoppas vuxna klarar det på andra platser när barnen är i sängen..
ace skrev:Jag tycker barn skall få vara barn så länge det går.?[/B]
Absolut!
Fast jag håller ändå med Mavericks uttryck i sammanhanget bilder. Och de bilder som finns på fotosidan tycker jag personligen är lindrigare än vissa musikvideos mm.
/Lotta
Abraur
Guest
Du är inte oansvarig Lotta.
Det var jag som fick dej att känna så och jag vill ta bort det.
Förlåt.
-Anders
Det var jag som fick dej att känna så och jag vill ta bort det.
Förlåt.
-Anders
janc
Aktiv medlem
Barn och bilder
Vi lever i en värld där bilden finns omkring oss genom livet, alldeles oavsett vad man tycker om det...
Som förälder är det enligt min mening så att man försöker lära sina barn ha en kritisk syn och distans till bilder - och påståenden i andra former.
I detta ligger så klart en del av att undanhålla men framför allt att lära ut att hantera. Men också att ge utrymme för barn att skaffa sig egna erfarenheter och referenser så de har en grund för att värdera och ifrågasätta. Jag känner mig väldigt tveksam till TV-tittande i den omfattning som är vanligt idag, inte för att TV i sig nödvändigtvis är dåligt men för att det tar så mycket tid som skulle behövas för att skaffa sig en egen verklighetsuppfattning.
Apropå barn och bilder kan man också förundras över denna fokusering kring att barnen ska få se mäniskor i en "intim" situation - något i grunden mycket positivt, bröstvårtor eller hemska tanke den kroppsdel vi alla passerade på väg in i livet.... Detta medans man glatt sväljer bilder där våld och svek framställs som det naturliga sättet att lösa konflikter, o.s.v
Vi lever i en värld där bilden finns omkring oss genom livet, alldeles oavsett vad man tycker om det...
Som förälder är det enligt min mening så att man försöker lära sina barn ha en kritisk syn och distans till bilder - och påståenden i andra former.
I detta ligger så klart en del av att undanhålla men framför allt att lära ut att hantera. Men också att ge utrymme för barn att skaffa sig egna erfarenheter och referenser så de har en grund för att värdera och ifrågasätta. Jag känner mig väldigt tveksam till TV-tittande i den omfattning som är vanligt idag, inte för att TV i sig nödvändigtvis är dåligt men för att det tar så mycket tid som skulle behövas för att skaffa sig en egen verklighetsuppfattning.
Apropå barn och bilder kan man också förundras över denna fokusering kring att barnen ska få se mäniskor i en "intim" situation - något i grunden mycket positivt, bröstvårtor eller hemska tanke den kroppsdel vi alla passerade på väg in i livet.... Detta medans man glatt sväljer bilder där våld och svek framställs som det naturliga sättet att lösa konflikter, o.s.v
Abraur
Guest
Jag växte upp i samma rum som som mina föräldrar så jag ser egentligen inte nåt fel i att vara i samma rum som två som älskar.
Man låtsades sova, men öronen var ju jävlat som stekpannor.
Men sen undrar jag varför jag tycker nylonstrumpor och ben är sexigt, för det hade dom aldrig.
Det måste vara för att jag fått det från annat håll. Bilder !!!!.
Vi påverkas så otroligt mycket som vi aldrig vet om själva, så fy fan,
Sen finns det säkert de som kan säga samma sak som jag just gjorde men med finare ord och längre meníngar.
-Anders
Man låtsades sova, men öronen var ju jävlat som stekpannor.
Men sen undrar jag varför jag tycker nylonstrumpor och ben är sexigt, för det hade dom aldrig.
Det måste vara för att jag fått det från annat håll. Bilder !!!!.
Vi påverkas så otroligt mycket som vi aldrig vet om själva, så fy fan,
Sen finns det säkert de som kan säga samma sak som jag just gjorde men med finare ord och längre meníngar.
-Anders
Abraur
Guest
Jag gav. men du gav inte ett jäkla skitt.
Och det är väl ett av svaren man kan tänka sig av bilderna. Dom ger inte ett skitt. Och man får inte en förklaring.
Bara en bild rätt upp i ansiktet,
-Anders
Och det är väl ett av svaren man kan tänka sig av bilderna. Dom ger inte ett skitt. Och man får inte en förklaring.
Bara en bild rätt upp i ansiktet,
-Anders
lotelo
Aktiv medlem
Menar du att du vill ha bättre förklaringar av vissa fotografer? I så fall håller jag med 100%. Många av de som laddar upp "tuttbilder" förklarar sig dåligt både med bild och text. Många reagerar också alldeles för irrationellt på kritiska kommentarer och svarar riktigt uselt.
/Lotta
/Lotta
Abraur
Guest
T e x
-Anders
-Anders
lotelo
Aktiv medlem
Re: Barn och bilder
Detta är intressant. Personligen har jag alltid tyckt det är lättare att förklara en scen med två älskande personer framför våld och t o m krig. Kanske därför jag har den syn jag har på denna typen av bilder och på vad barn ska få se. Fast att vara beredd att besvara och att försöka ha koll på vad de ser tycker jag är väldigt viktigt oavsett det är våld eller naket de får syn på.
/Lotta
janc skrev:
Detta är intressant. Personligen har jag alltid tyckt det är lättare att förklara en scen med två älskande personer framför våld och t o m krig. Kanske därför jag har den syn jag har på denna typen av bilder och på vad barn ska få se. Fast att vara beredd att besvara och att försöka ha koll på vad de ser tycker jag är väldigt viktigt oavsett det är våld eller naket de får syn på.
/Lotta