Om du tycker att det är så självklart, kan jag bara tolka det som att dina spydiga kommentarer är ren elakhet för att trycka ner den som du tycker har kritiserat dig. Jag har inte kommenterat dina bilder, men du väljer att nedvärdera min bild, som faktiskt inte alls kunde vara tagen av vem som helst med en "point and shoot" på en promenad genom skogen. Om det hade varit på det viset, så hade det funnits många fler såna bilder.
Jag har bara kommenterat en enda av dina bilder, eftersom du sätter dig på höga hästar gentemot andra och påstår att de saknar konstnärlig ambition för att de har en annan strategi för hur de ska sätta exponeringen. Jag har inte alls kommenterat resten av bilderna utöver att jag har påpekat den undermåliga tekniska kvalitén. Du kom in och skröt om att du hade full koll, men exemplen som du själv har lagt upp visar något helt annat.
Och din kommentar om ormbilden är väldigt plump, och jag uppfattar den som inte en kritik av bilden, utan en ren nedrighet, och därmed är du avslutad för min del. Du har ingenting av värde att tillföra i något avseende.
du har ju fortfarande inte fattat vad jag skriver?
Du sa mina bilder, inte bilden. du säger att du inte har sagt nåt om mina bilder och i samma inlägg säger du att du
har sagt nåt om dom?
om du nu ville vara specifik om en enda bild, varför sa du inte det då?
och du säger fortfarande att den tekniska kvaliten är undermålig som om det är ett faktum? förklara för mig hur det kan finnas ett enda sätt att ta en bild som är rätt.. mina bilder är skarpa där dom ska vara skarpa, väl exponerade och ser ut precis som jag hade visualiserat dom.
en ren nedrighet? Det enda jag gjorde var att säga vad jag tycker om din bild samtidigt som jag gav exempel på en som jag tyckte du lyckats riktigt bra med. jag ville väl mest ha fram att bara för att du tycker en bild är perfekt/värdelös behöver det inte vara sanning hos alla andra.
Jag klarar av att få kritik av mina bilder.. men det du sa om dom var bara ett omoget sätt att söka förolämpa mig.. det var knappast ett sakligt resonemang till varför detär bättre att fota halvauto.
du däremot verkar inte tåla att höra att dina bilder inte är omtyckta.. du tog det som en förolämpning när jag sa sanningen om vad jag tyckte om din bild.. märk väl att det var vad jag tyckte, och att jag sa att det är min smak.. tydligen tog det dig väldigt hårt, och jag ber om ursäkt för att jag förolämpat dig.
Din kommentar av min bild däremot var att jag gjorde fel punkt. och att jag saknar konstnärlighet osv.. det om något är både arrogant och nedrigt.. som sagt, ett försök att förolämpa.. MEN jag tar som sagt inte till mig kritik från någon som framför den på ett så oproffsigt sätt.
Jag har inte påstått att jag är perfekt, eller att mina bilder är perfekta.. det jag har sagt är att manuellt ger bättre kontroll. och detta sa jag mot bättre vetande.. eller nä, det ger MIG bättre kontroll, så är det! men ger det dig bättre kontroll? nej, för du är van vid annat.
Jag sa att det är bäst med manuellt.. på samma vis var du militant över ditt autoläge och menade på att bara nybörjare fotar manuellt.. du är lika sandlådig som jag, fast med finare ord och meningsbyggnad
men nej, jag har inget mer att tillföra för jag får inte ut något av att försöka försvara mig mot någon som uppenbarligen lever i sin egen bubbla och inte ser andras åsikter.. stackare.