Annons

Kvinnor och Män, typ av kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det jag reagerade mot var det där om "kvinnor som engagerat fördömmer det typsikt kvinnliga och vill framhäva sina manliga egenskaper".

Om detta är allvarligt menat är jag mycket bestört över att läsa det från någon som är 80-.

Själv är jag stolt ägare av hela tre par skor, varav ett par gummistövlar och ett par gympadojjor som måste kasseras. Väntar ivrigt på vintern, för vinterskorna är alldeles nya och jättefina. Handväska förekommer inte. Har händerna fulla av hundkoppel och kamera och föredrar min Kånken. Detta är dock helt oväsentligt. Det var ovanstående citat som hade fått mig att sätta morgonkaffet i vrångstrupen.

Re: Re: Re: Re: Manligt = Bra, kvinnligt = dåligt?

yalazy skrev:
Behöver man mer än ett par skor per säsong?
HALLÅ!

Jag räknade på det en gång och kom fram till att 32 par är vad jag vill ha för ett fulländat liv. Då räknar jag med gummistövlar för sommarbruk och vinterbruk.

Jag har sju par just nu, har kasserat ett par gamla välputsade trotjänare, så mitt liv är grått.

Men, jag har å andra sidan köpt ett gäng prylar på senaste tiden. Ny dator, DVD-spelare, ny kamera, en portabel lagringsenhet, ny skjorta (jääkligt snygg, expediten började flirta med mig när jag provade den) och lite annat.

Så nu klarar jag mig ett tag till.

Re: Re: Re: Re: Re: Manligt = Bra, kvinnligt = dåligt?

mipert skrev:
HALLÅ!

Jag räknade på det en gång och kom fram till att 32 par är vad jag vill ha för ett fulländat liv. Då räknar jag med gummistövlar för sommarbruk och vinterbruk.

Jag har sju par just nu, har kasserat ett par gamla välputsade trotjänare, så mitt liv är grått.

Men, jag har å andra sidan köpt ett gäng prylar på senaste tiden. Ny dator, DVD-spelare, ny kamera, en portabel lagringsenhet, ny skjorta (jääkligt snygg, expediten började flirta med mig när jag provade den) och lite annat.

Så nu klarar jag mig ett tag till.

Så man kan säga att du jobbar på att bygga upp din manliga sida då? ;) Liiite feminint att prova skjortan innan du köpte den förstås!

Maskulint är att vara modig, att vara modig är att göra det få vågar eller gå sin egen väg. Jag vill ha en rosa kamera och det är det inte många andra som vågar eller vill. Med andra ord så är jag maskulin :)

Nä skämt åt sido. Tar man sig en titta på kameraindustrin så ser man att den är styrd av män, man ser det inte så mycket på självaste tekniken utan på designen runt tekniken.

Svart och ljusgråa färger skall det vara och en kamera som kallar sig för rebell och är silverfärgad måsta snart kompletteras med en svart modell så att männen vågar köpa den.

En så kallad tjej kamera kan vara röd, blå, gul eller till och med silverfärgad och ändå innehålla teknik som är likvärdig en typiskt manlig kamera (svart)

Jag tror inte man skall titta vad som är unikt kvinnligt, utan istället ställa sig frågan varför vi män är så enkelspåriga och rädda för färger och variation.

För mig är det som kallas "typiskt manligt" nått tråkigt och oflexibelt som man sätt snart i 50 år men fortfarande anser som modernt eller inne.

Just nu tror inte jag man ser så stor skillnad då flickor är tvingade att välja de kameror som finns på marknaden. Tänk er själv om 99 % av design industrin skulle vart styrd av kvinnor, då hade vi fått anpassa oss till det som skulle vara kvinlig design.

Skrämmande, eller hur? :)

ANNONS