Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kvinnor och Män, typ av kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
lottae skrev:
Själv visar jag ingen kameraväska här. Ser ingen direkt orsak att skylta med utrustningen, den är till för att användas i stället för att pratas om.

Men vänta lite nu.... visst, det är ju upp till var och en hur man gör, men själv har jag från dag ett haft en kanska klar syn på kameraväskans funktion. Jag hade inte varit medlem på FS mer än några dagar innan jag fick mail av en FS:are som hade frågor om delar av min utrustning. Sen dess har jag fått ett eller kanske två mail i månaden med frågor. Om jag överväger att köpa ett stycke utrustning så går jag alltid in på recenssioner - och om de inte ger svar på mina frågor mailar jag FS:are som äger just det objektivet, den blixten eller det huset jag har frågor om... Enkelt och användbart! Så länge alla bara förstod att berätta vad de använder för utrustning... ;-)

Canonliza skrev:
kanske...men de kvinnor som besitter smak, stil OCH fotografiska ambitioner väljer CANON....:D //Liza
Ambitionerna ryms med i smak och stil. Det är ju för att vi kvinnor inte behöver små fack till allt utan klarar av att samla in mer under ett tak.

Visst finns det damer som väljer Canon. Jag har bara inte kommit på varför ännu. Kanske kan de även i övrigt förträffliga egenskaper en dam har uppväga och kompensera något? Det är möjligt. I så fall blir Nikon ett måste för herrar. Jag hade en Powershot S40 ett tag och tyckte mycket om den, men inte var det ju en Nikon!

hansen2 skrev:

De flesta dyr-kameror köps nog på kredit så det har mindre betydelse.

/Johan

hur många här tror du har köpt sin utrusting på kredit?? jag tror inte det är så många, kanske dom som har mindre firmor med karf på proffs utrustning...

defiant skrev:
hur många här tror du har köpt sin utrusting på kredit?? jag tror inte det är så många, kanske dom som har mindre firmor med karf på proffs utrustning...

Jag tror det är vanligare att man langar fram kreditkortet, avbetalar eller ringer banken än att man sparar ihop till sin nya klenod.

Det är dock en gissning och inget jag har något belägg för. Bakgrunden till min gissning är att dagens nya dslr:er kostar en hel del vilket borde ta ett tag att spara ihop till. Tycker folk är rätt snabba med sina inköp när det kommer nya modeller.

/Johan

Vare sig det är kvinnor eller män med en EOS 1D mkII så är det väll inte storleken på vapnet utan hur man använder det som betyder nått. eller ??

eller så är jag bara så grymt jävla översmart så ingen fattar det absolut djupaste av livet.... dvs foto =P höhö

eller så svammlar jag som fan...

hansen2 skrev:
Jag tror det är vanligare att man langar fram kreditkortet, avbetalar eller ringer banken än att man sparar ihop till sin nya klenod.

Det är dock en gissning och inget jag har något belägg för. Bakgrunden till min gissning är att dagens nya dslr:er kostar en hel del vilket borde ta ett tag att spara ihop till. Tycker folk är rätt snabba med sina inköp när det kommer nya modeller.

/Johan

Jag håller med helt Johan... dvs, din gissning om snabba uppdat,...

När nu Slagskeppet D2X angör bryggan i Januari, så tror jag att det är många som i förtid (= ekonomiskt) hoppar i kreditvattnet för att möta upp den gigantiska farkosten... Skulle själv göra detta, om jag inte redan hade så *J* mycket lån på Börje Salmingkalsonger ;)

Gunnlaug skrev:
Jag håller med helt Johan... dvs, din gissning om snabba uppdat,...

När nu Slagskeppet D2X angör bryggan i Januari, så tror jag att det är många som i förtid (= ekonomiskt) hoppar i kreditvattnet för att möta upp den gigantiska farkosten... Skulle själv göra detta, om jag inte redan hade så *J* mycket lån på Börje Salmingkalsonger ;)

Det är väl snabbt fixat ... bara att lämna tillbaka kallingarna till Börje?

/Johan

Manligt = Bra, kvinnligt = dåligt?

Intressant att man i en så här tråd ser många exempel på kvinnor som engagerat fördömmer det typsikt kvinnliga och vill framhäva sina manliga egenskaper.

Är det något fel i att va kvinna och kvinnlig? Själv tycker jag det är högst högaktningsvärt.

Jag är säker på att det går att se statisitka mönster i kameraval.

Personligen så tillhör jag den typ av kvinna som inte tycker att jag behöver någon penisförlängare då min penis är i det närmaste obefintligt och att förlänga något obefintligt lär ju knappast göra det längre... :)

Visst kan ny teknik vara roligt men tycker att det ofta i jobb/hobby/sport sammanhang finns individer som hellre fokuserar på att tillgodogöra sig (ny) teknik än (ny) kunskap. Vilket blir pinsamt när det visar sig att tekniken är mycket mer imponerande än det man åstadkommer med den.

/Malin-som-strävar-för-fullt-att-lära-sig-att-behärska-D70-innan-man-överhuvudtaget-funderar-på-att-uppgradera...

Re: Manligt = Bra, kvinnligt = dåligt?

AronAkesson skrev:
Intressant att man i en så här tråd ser många exempel på kvinnor som engagerat fördömmer det typsikt kvinnliga och vill framhäva sina manliga egenskaper.

Är det något fel i att va kvinna och kvinnlig? Själv tycker jag det är högst högaktningsvärt.

Hä? Förstår jag dig då rätt om jag tolkar det som så att du tycker det är okvinnligt att ha mera glädje av en "pryl" än av ett par skor?

Re: Re: Manligt = Bra, kvinnligt = dåligt?

Bibi skrev:
Hä? Förstår jag dig då rätt om jag tolkar det som så att du tycker det är okvinnligt att ha mera glädje av en "pryl" än av ett par skor?

Beror sig på vilken pryl och vilka skor. Tycker inte helt om att peka på typiskt "okvinliga" egenskaper, utan hellre typiskt kvinnliga.

Jag vet väldigt många tjejer, och nästan ingen kille som har "onödigt många skor".

Jag vet många killar och få tjejer som har "onödigt många prylar".

Ett exempel jag själv. Äger kanske 5 par skor (vilket faksitk är för få) och så mycket prylar att mina polare har döpt om min länghet till "Gadget Mansion".

Re: Manligt = Bra, kvinnligt = dåligt?

AronAkesson skrev:

Vad är det typiskt kvinnliga???!!!

Är jag mindre kvinnlig för att jag bryr mig mindre om kläder? Är det "manliga egenskaper" att prioritera saker som jag kan "göra" något med, som t ex en fotoutrustning?

Jag tror inte det!

Re: Re: Re: Manligt = Bra, kvinnligt = dåligt?

AronAkesson skrev:
Beror sig på vilken pryl och vilka skor. Tycker inte helt om att peka på typiskt "okvinliga" egenskaper, utan hellre typiskt kvinnliga.

Jag vet väldigt många tjejer, och nästan ingen kille som har "onödigt många skor".

Jag vet många killar och få tjejer som har "onödigt många prylar".

Ett exempel jag själv. Äger kanske 5 par skor (vilket faksitk är för få) och så mycket prylar att mina polare har döpt om min länghet till "Gadget Mansion".

Behöver man mer än ett par skor per säsong?

Ett par skor som bara räcker en säsong är väl iofs att räkna som att byter skor rätt ofta, i min lilla värld. :)

TACK...

...SÅ mycket "Highweiss"! Precis så använder Jag ochså "kameraväskan"!
Ditt inlägg i debatten är, tvivelsutan, ett av de mer begåvade!
Mvh: Stefan S HFK

ANNONS