Viktor Olsson skrev:
"Jag håller verkligen med dig här, jag har upplevt exakt samma sak. Fast tvärtom då. Jag kan knappt gå på stan utan att folk vill fotografera mig, så snygg är jag!!! Snygghet är extremt överskattat helt enkelt, tänk att få vara ful. Mobbad och hatad, vad skönt det vore.
"om man inte har det man älskar, får man älska det man har" //Fransk poet.
Med det citatet vill jag bara säga, sluta klaga. Var istället glad över alla framsteg vi gör i dagens samhälle! ROKS styrelsen kommer snart vara ett minne blott och en helt ny generation män - som blivit uppfostrade av hippiefeministerna - är på ingång. Livet kommer inom en snar framtid att vara bättre för alla. Allting löser sig till slut."
Allting loser sig tyvarr inte "till slut." Saker och ting sker inte av sig sjalva som en rullande fabrik, ett samhalle ar inte en fristaende apparat som utvecklas pa egen hand, det ar vi manniskor som maste anstranga oss och svettas fram en utveckling.
jag ar for ovrigt ocksa javligt snygg och folk vill plata mig var gang jag lamnar huset, dios mio, det ar ett stort besvarligt problem ..O) men det gor mig inte pluttig och avfardar den har typen av problematik som avundsjuka eller annat skabbigt. kvinnan ar overrepresenterad i avbildningssammanhang ( foto, konst, mm) och det existerar en uttrakande objektivisering av kvinnan i samhallet. sen om man vill gora ngt at det eller vanta pa "battre tider" ar upp till var och en.
/sara (som mest platar kvinnor, sag vad ni vill om det..:O)