epep
Aktiv medlem
Dimage7d skrev:
Om du inte förstår upprördheten kanske du inte heller skall tycka att den är löljig.
Om upprördheten är löjlig eller inte är du förstås fri att ha en åsikt om.
De kvinnor (och män) som känner sig kränkta över den bild som ges av kvinnan bör dock visas respekt för sin åsikt och inte kallas löjliga.
Jag respekterar deras åsikt och tillåter dem att när som helst låta bli att uppsöka situationer där de exponeras för nakna kvinnorkroppar. Riskerar de att hamna i en sådan situation av annan anledning får de väl värdera fördelar mot nackdelar precis som i alla andra val i livet.
DE respekterar däremot, i allmänhet, inte mig om jag vill se vackra nakna kvinnorkroppar.
Bilden av kvinnan i media kommer aldrig att bli rättvisande för varje kvinna. Kvinnor är en allt för heterogen grupp för att någon generell bild ska kunna uppfylla något sådant krav. Varje generell bild av kvinnor kommer sålunda i någon mån riskera att kränka vissa kvinnor. Detta tycker jag inte är anledning nog att kasta bort varje bild av en kvinna.
Oavsett nakenbilder kommer det att finnas en idealiserad bild av kvinnlig skönhet (manlig skönhet också för den delen) och bara en bråkdel av alla kvinnor kommer att uppfylla denna bild. Skönhet är en aspekt av mänskligt umgänge och har alltid varit och kommer alltid så att förbli. Vad som betraktas som skönhet har däremot varierat, men att kämpa mot att tillåta denna skönhet är att slåss mot väderkvarnar.
Reklam och media må vara delaktiga i skapandet av vad som betraktas som skönhet, men det är inte de som skapar vårt sökande och vår förtrollning inför skönheten.