ANNONS
Annons

Kulturell skillnad Canonister/Nikonister?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Re: Kulturell skillnad Canonister/Nikonister?

Charlie_K skrev:
Det är vad du tror. I själva verket har du blivit indoktrinerad av Canonkonglomeratets marknadsföring sedan barnsben. Kör dina gamla Gullan Bornemarks kasetter baklänges så får du se...

Ja det är nog sant... Går hem o bränner kaseterna o kastar ut kameran, nån som vill ha utrustning för en halv årslön??? ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kulturell skillnad Canonister/Nikonister?

ZoMbiE skrev:
Jag valde hus och optik efter rekommendationer här på FS, främst från kim wallung och herr fröderberg om jag inte miss´minner mig. Såg ingen som helst reklam - Canon 10D har väl t.ex ingen tv reklam??

Uttalanden från de två herrarna måste väl i högsta grad räknas som reklam :)

Inte när jag frågat dem^^
hade de ringt på min dörr o tryckt på mig en masa broschyrer så hade det varit så. JAg la ut en fråga om lämpligt digitalt system, de hade de bästa argumenten :)

Estethia skrev:
annars brukar polisen säga att antalet våldtäkter ökar med värmen (lättare att näcka nån med färre kläder på sig och inte så pass kallt så att inte petternicklas kan "prestera" samt att fler är ute och röjer på kvällarna).
och samtidigt med värmen så ökar ju glassförsäljningen.
fast visst.. man kan ju tolka saker som man vill.

Var väl lite det som var poängen ;-). Tror väl dom flesta läste mellan raderna ändå...

Mange

Senast ändrad:
ismarker skrev:
Nikonägare har dyrare och snyggare skor.
Adidas, Asics, Vagabond, Merrell, Scholl, Tiger.

Inte dyra, men de som går att putsa skiner som bara den...

Jag tror (lite allvar) att en Nikonfotograf bryr sig mindre om sin kameras prestanda och mer om annat.
Som hur bilderna presenteras, vilken tejp som används på kameran (jag valde länge mellan grå gaffa och svart YFO-tejp) samt ägnar mer tid åt att studera bildteori.

Brejdol skrev:
Jag är också helt övertygad om att man gärna vill höra till det s.a.s. "vinnande laget", i vårt fall betyder det alltså att ha det kamerasystem som åtnjuter störst respekt bland professionella fotografer.

Det går igen i allt, både sport, sociala sammanhang och saker som grytor (hackman kan man ju faan inte göra bearnaise i etc etc), telefoner, datorer osv. Självklart vill man ha det som proffsen har!

Eller så skiter man i allt och kör med den utrustning som man fastnat för.

Vilka kulturella skillnader finns det då emellan Canon- och Nikon-ägare?

Jag tror att flera Canon-ägare har hund, Nikonister är mer kattmänniskor.

Hahahah! JAG HAR EN KATT och jag har en Nikon.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kulturell skillnad Canonister/Nikonister?

ZoMbiE skrev:
Jag valde hus och optik efter rekommendationer här på FS, främst från kim wallung och herr fröderberg om jag inte miss´minner mig. Såg ingen som helst reklam - Canon 10D har väl t.ex ingen tv reklam??

=)
Ojojoj..
Joakim, jag angriper inte ditt val av kamerautrustning..

Tänk att det kan vara så känsligt..
Tyder inte det på att det finns nåt litet litet frö därinne någonstans..
=)

Senast ändrad:
jag använder nikon och gillar katter, mac (fast kör pc), jordfärger, svarta tekniska prylar, tjusiga skor (fast måste köra fotriktiga scholl), snofsiga kläder hellre än fotoväst och har gluggar som kostade mer än kameran.

;o)

Estethia skrev:
jag använder nikon och gillar katter, mac (fast kör pc), jordfärger, svarta tekniska prylar, tjusiga skor (fast måste köra fotriktiga scholl), snofsiga kläder hellre än fotoväst och har gluggar som kostade mer än kameran.

;o)

Vad lyssnar du på för musik Christel?

Den första kameran jag köpte var en Miranda. Nummer två, tre och fyra var Olympusar. Sen bestämde jag mig för en Nikon.

Dock kom en Leica M6 emellan.

Och en EOS 650, och en Mamiya, och en Contax G2, och en digital Ixus, och ett gäng andra kameror i plast eller metall.

För ett par veckor sedan bestämde jag mig i alla fall för en D 70.

Men så kom G6:an! Nästa vecka får jag min...

Jag har försökt köpa Nikon i snart 20 år men misslyckats. Har jag fått mätsökarsjukan, eller?

För övrigt föredrar jag ganska dyra skor och Mac!

Johan Okker skrev:
OT:Vad för synth?

det varierar men några favvosar är:

Front Line Assembly (och alla de andra banden som killarna har, särskilt mysbandet Delerium)
Melotron
T.O.Y.
S.P.O.C.K
Code 64
Colony 5
Apoptygma Berzerk
Covenant
Depeche Mode
Feindflug
Jean-Michel Jarre
Vangelis
Nebula
Neurotic fish
Nåid
Pluxus
Wolfsheim
Wumpscut
Lambia

jag har säkert glömt nåt, men dom här spelas iaf flitigt i Itunes på datorn.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.