Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
kortare skärpedjup med digital?
- Trådstartare hailstorm
- Start datum
popboydeluxe
Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
Jo, jag vet hur det är... jag pillar i overdriven i min 245:a o försöker intala mej att jag inte saknar min turboladdade Porsche det minsta... jag kommer ju fram med Volvon också...
Jag har ägt både en Dimage 7i (kompaktkamera) och äger nu en DSLR och jag kan säga att jag verkligen inte saknar EVF eller att använda skärmen som sökare.
Och då har jag inte fotat så mycket analogt innan alls.
Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
Men vadå, verkar som att jag missat värsta grejjen här. Ser man inte hur bilden blir i värken sökaren eller LCD:n på en DSLR innan man tar den? Är det i princip som på en analog kamera altså? Låter roligt tycker jag , mer utmaning
Nej, men seriöst, man borde iaf se det i lcd:n ..va dummt.
Men efter att man tagit bilder kan man väl iaf se hur den blev i lcd:n...tar ju lite längre tid dock.
Men ifs så brukar både EFV:en och LCD:n på min 7hi inte visa exakt hur bilden blir, speciellt EVF:en har ganska så annorlunda färger än vad det blir när man kollar i LCD:n. Och sen när man tittar på bilden i datorn får man en 3:e version. Rätt dåligt de där egentligen.
Men jag måste hålla med KG om att EVF är bekvämt, bara den hadde varit bättre. Men ja tycker ändå at mf funkar hyffsat när man väl lärt sig, kan ju använda en elektronisk 4x inzoomning för att lättare se vart man lägger skärpan.
ps. blev många "men" å mkt flumm nu....ds.
Nej, men seriöst, man borde iaf se det i lcd:n ..va dummt.
Men efter att man tagit bilder kan man väl iaf se hur den blev i lcd:n...tar ju lite längre tid dock.
Men ifs så brukar både EFV:en och LCD:n på min 7hi inte visa exakt hur bilden blir, speciellt EVF:en har ganska så annorlunda färger än vad det blir när man kollar i LCD:n. Och sen när man tittar på bilden i datorn får man en 3:e version. Rätt dåligt de där egentligen.
Men jag måste hålla med KG om att EVF är bekvämt, bara den hadde varit bättre. Men ja tycker ändå at mf funkar hyffsat när man väl lärt sig, kan ju använda en elektronisk 4x inzoomning för att lättare se vart man lägger skärpan.
ps. blev många "men" å mkt flumm nu....ds.
Senast ändrad:
KGS
Aktiv medlem
Da´Russian Stallion skrev:
Men ja tycker ändå at mf funkar hyffsat när man väl lärt sig, kan ju använda en elektronisk 4x inzoomning för att lättare se vart man lägger skärpan.
Tänk dej då 8x inzoomning och en EVF med mycket bättre upplösning än din 7Hi, då börjar det likna nåt va? (A2)
KGS
Aktiv medlem
popboydeluxe skrev:
jag kan säga att jag verkligen inte saknar EVF eller att använda skärmen som sökare.
Nä, o jag tycker det är precis lika roligt att köra 245... *s*
Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
Tänk dej då 8x inzoomning och en EVF med mycket bättre upplösning än din 7Hi, då börjar det likna nåt va? (A2)
Hmm är det inte samma upplösning på EVF:n på 7/7i/7hi/A1/A2?
Låter ju intressant isf
Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
OKej, där ser man. Själv anser jag att det är ett för dyrt kliv att kliva upp från 7hi till nånting annat . har ungefär 0 kr i inkomst just nu
Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
Jao KG, du har så rätt
Har klarat mig med denna kamera hitils å jag klarar mig med den ett tag till. Blir trots allt hyffsat oskarp bakgrund med 50mm på F3.5
Tycker denna är rätt bra, tagen i sommras:
http://hem.bredband.net/vitali/PICT0039.jpg
Har klarat mig med denna kamera hitils å jag klarar mig med den ett tag till. Blir trots allt hyffsat oskarp bakgrund med 50mm på F3.5
Tycker denna är rätt bra, tagen i sommras:
http://hem.bredband.net/vitali/PICT0039.jpg
Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
Hmm..hittade en rolig grejj på cyberphoto.
2x converter, inte helt fel å ha 400mm
Nån som vet om det är nått att ha?
http://www.cyberphoto.se/soligor/65200.php
KG, tycker du kan köpa den å testa
2x converter, inte helt fel å ha 400mm
Nån som vet om det är nått att ha?
http://www.cyberphoto.se/soligor/65200.php
KG, tycker du kan köpa den å testa
Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
asch, hitta testbilder, nån här på forumet som testat redan, var inge vidare skärpa å så fick man mörka hörn vid full zoom :S