Nu känner jag inte till festivalen ifråga, vart den hålls, hur där ser ut, om du är ackrediterad fotograf eller ej (vilket i viss mån lär påverka var du kommer att stå), vilken utrustning och vilket erfarenhet/kunskap du har osv.
Ett generellt och väldigt grundläggande tips för fotografering på större konserter är dock snabb film (högt iso-tal) och stora bländare (lågt bländar-tal). På de flesta större konserter får du nämligen inte använda blixt. Regel är dock, kom med blixt monterad och klar och använd den vid behov så länge du inte fått besked om annat. Var sedan uppmärksam på klappar på axeln.
Jag ska inte utge mig för att vara expert på synt/elektronisk musik men om ljuset generellt är en bristvara på konserter så gissar jag att detta i synnerhet kan tänkas gälla aktuell genre. Rätta mig om jag har fel.
Återigen så känner jag inte till din fotografiska bakgrund men om du behärskar det någorlunda och har utrutning för det, experimentera gärna med att utnyttja befintligt ljus i möjligaste mån (såvida det inte bara är stoboskop-blink). Pröva relativt långa tider, med eller utan blixt osv.
Ljuset är ofta väldigt riktat på konserter. Överväg spotmätning.
Ha i åtanke att konsertfotografering är svårt. Om du experimenterar på gränsen till vad du behärskar, tänk på att ta lite "vanliga" bilder också. Inte så kul om det bara blir skräp från den där spelningen med favoritartisten.
Lycka till!