Annons

Kompaktkamera med video...

Produkter
(logga in för att koppla)

floyd

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte köpa mig en begagnad digital kompaktkamera med bra videoinspelningsfunktion. 640x480 i 30bps med ljud...

Någon som har tips på någon billig och bra kamera. Stillbildskvaliteten är inte så viktigt... Till det har jag min systemkamera.. :)

Märke spelar ingen större roll...

Vore tacksam för tips.
 
Jo Susanne, har slagit mig också... ;-)

Men fördelen med en kamera är storleken. Plus att 640x480 som vissa kameror har räcker gott för mina behov...

Jag ska filma och fota skidåkning.. mm
 
Johan, Du har inte lust att sälja din kamera?? ;-)

Har kollat på denna men hittar ingen begagnad. 2200 är lite i överkan vad jag vill lägga på lite "exprimenterande"...
 
Hehehe... Nej, jag behöver den tills jag får ihop pengar till att köpa något bättre. :) Men det borde väl vara en hel del som vill uppgradera dem, Canon har ju släppt ett par nya modeller i serien. Testa en köpes-annons för A610/a620 på blocket. 5xx-serien är också ok, men filmar endast i 640x480, 10 fps.
 
Iof har ju videokvalitén blivit rejält bättre i digitalkamerorna på sistone, men än så länge har iaf inte jag sett något i närheten av kvalitén ifrån en vanlig DV-kamera.

Min Canon A640 filmar hyggligt men ljudet är inte speciellt bra.
 
Man får ju offra lite bildkvalitet med tanke på storleken på en kompaktkamera... Jag ska framförallt videofilma en del skidåkande så en videokamera blir för stor att ta med..
 
Japp, har kollat in sonys W30 också! Den verkar ju perfekt för det jag ska ha den till..

Får nog bli en sån!

Tack för all hjälp.

mvh
Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.