Annons

Kompakt med genomsiktssökare

Produkter
(logga in för att koppla)
Båda kamerorna testades i Tidningen Foto. Bildresultatet var samma för båda, objektiven var samma . Det enda som skiljde lite var utseendet och givetvis priset. Den röda pluppen är dyr. :eek:)

Mmm,

Märkligt av Leica. Vet att dom låg efter länge när digitalkamerorna kom.
Men trodde faktiskt att dom kommit ifatt och utvecklar egna kameror nu.

Ett samarbete med Pannasonic alltså. Pannasonic får Leicaoptik och själva kamerahusen bygger Pannasonic som Leica får. Endast lite annan design på kåperna och loggan förstås?
Jag är inte ute efter Leicas logga om kamerorna är exakt samma. Den kan man klara sig utan.

Mmm,

Ett samarbete med Pannasonic alltså. Pannasonic får Leicaoptik och själva kamerahusen bygger Pannasonic som Leica får. Endast lite annan design på kåperna och loggan förstås?
Jag är inte ute efter Leicas logga om kamerorna är exakt samma. Den kan man klara sig utan.

Ibland skickar Leica med Lightroom också, lite för att motivera merkostnaden i förhållande till Panasonic.

Mmm,

Märkligt? En kassako utan någon större insats för att ekonomiskt dopa huvudverksamheten låter väl inte dumt?
Win-win för företagen och det har inget att göra med att Panasonic eller Leica halkat efter, de har hittat en god ekonomisk lösning för båda.

Mmm,

Leica och Panasonic har ägnat sig åt detta i åratal. Mer märkligt att du inte sett det om du intresserar dig för dylikt. Enda gången leica är bra köp är nu när det bara skiljer 500:- och man får Lightroom på köpet.

För övrigt nämnde vi ju det i den här tråden för några veckor sedan ..

Leica och Panasonic har ägnat sig åt detta i åratal. Mer märkligt att du inte sett det om du intresserar dig för dylikt. Enda gången leica är bra köp är nu när det bara skiljer 500:- och man får Lightroom på köpet.

För övrigt nämnde vi ju det i den här tråden för några veckor sedan ..

Tack alla andra för bra synpunkter, tips och kunskap som ni delat med er av.
Jag får väl be dig om ursäkt för att jag inte har koll på hela kompaktkameramarknaden, som du verkar ha.

Har aldrig kollat på någon Leica kamera för en nu i februari. Har givetvist sett att Panasonic har haft Leica optik, men trodde att dom köpte den av Leica till sina kameror men inget mer.

Vad roligt för dig att du verkar kunna allt om kameror och fototeknik.
Besserwisser.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar