FlyerOne
Aktiv medlem
Detta rykte anser jag dock med stor sannolikhet vara skapat utanför Canon. Dels är den totala MF-marknaden extremt liten, och dels skulle Canon vara tvungen att köpa sensorerna från annat håll. Canon har ju utrustning för att tillverka CMOS-sensorer enbart, och de skulle säkert mycket hellre lägga pengar på att modernisera sin APS-C och FF-produktionsutrustning. Den är (förmodligen) den mest ålderstigna CMOS-produktionsutrustningen i världen vid det här laget (förmodar att det är därför deras sensorer uppvisar problem med läsbrus och bandning).
Inte ens Sony har ju (åtminstone ännu så länge) kommit ut med några mellanformats-bildsensorer trots att de har utrustning för tillverkning av CCD-sensorer. Och dessutom ett samarbete med Hasselblad - låt vara i ögonen på de flesta av oss tämligen knasigt sådant...
Fast å andra sidan såg jag för inte så längesedan nånstans en uppgift om att försäljningen av Lunar hade överstigit den projekterade, så kanske det trots altt är så att det är vi besserwissrar här och på andra fotofora som tänker fel, medan marknadsförarna på Hassy tänker rätt trots allt???
.
Inte ens Sony har ju (åtminstone ännu så länge) kommit ut med några mellanformats-bildsensorer trots att de har utrustning för tillverkning av CCD-sensorer. Och dessutom ett samarbete med Hasselblad - låt vara i ögonen på de flesta av oss tämligen knasigt sådant...
Fast å andra sidan såg jag för inte så längesedan nånstans en uppgift om att försäljningen av Lunar hade överstigit den projekterade, så kanske det trots altt är så att det är vi besserwissrar här och på andra fotofora som tänker fel, medan marknadsförarna på Hassy tänker rätt trots allt???
.