Annons

Kommer Canon tillbaka(eller stanna på) till toppen

Produkter
(logga in för att koppla)

conman

Aktiv medlem
Jag är en glad amatörfotograf som fotat med Canon i 15 år och har aldrig riktigt tänkt på att byta system med tanke på kostnaden att byta alla objektiv. Senaste tiden har jag dock mer och mer börjat snegla på Sonys system, och jag ser att mycket går framåt hos Sony samtidigt som jag känner att Canon inte lyckats lika bra med sina satsningar. Jag trodde nog att 70D skulle komma med något mer revolutionerande än den gjorde när den kom, men den verkar inte vara det riktiga steget som behövdes.

Vad tror Ni kommer att hända hos Canon inom närmsta åren? Kommer de att lyckas att hålla sin position på marknaden eller kommer Sony lyckas att tillsammans med Nikon att ta de största marknadsandelarna med sina bättre sensorer?
Tror Ni att Canon kommer med en ny sensor eller annan ny teknik som gör att de klarar att behålla sin position på marknaden? Jag pratar då om prosumer marknaden då de verkar klara sig hyfsat på proffsmarknaden med sin 5DmarkIII och DX1.

Kankse jag är ute o cyklar med mina funderingar och att Canon klarar sig bra, men jag skulle gärna höra era åsikter.

/Conny

Det finns till de semiprofessionella kamerorna från canon extern mjukvara att köra. Det är värt mycket för mig. Full kontroll när det kommer till filmning med 5DIII. Till timelapse finns det nog inget bättre kameramärke för tillfället i och med intervallfotograferingen. Vid macro kan du välja främre fokusgräns och bortre fokusgräns. Därefter kommer kameran ta ett gäng bilder däremellan för att du senare ska kunna stacka bilder.

För bättre dynamik med en Canonkamera, se här.

Låter intressant. Finns det någon risk med att installera magic lantern? Är kanske värt at prova.

Trots detta tycker jag att det känns som Canon håller på att hamna på efterkälken om de inte kommer med någon stor release snart.