Annons

Kommentera min hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)
Snygg!
Portfoliosidorna laddar extremt långsamt. Jag sitter på en snabb lina, men får vänta i ett par sekunder.
Svårt att nå "övrigt" går inte att snedda dit utan markören måste gå neråt och sedan åt höger.
Texten på Om och Kontakt är svårläst på min dator, liten och tunn, vit text som nästan försvinner in i det svarta.

Hos mig (10 mbits) är det ingen väntetid och den vita texten är inte heller svår att läsa. Däremot håller jag med Stina om Övrigt-länken, den är lite bökig.
Tycker också att du borde fixa till kanttaggigheten på den halvan av kamerablaffan i vänsterhörnet som ligger i det grå fältet.

Synpunkter:
Bytpå länkarna till Verdana.

Förmnisa texten ett steg.

Lägg till funktion för att förstora bilderna i nytt fönster.

Gråa listen till vänster. gör så at den går ner hela vägen. ser dumt ut när den slutar nästanmitt i skärmen.

Gör ett mailforumlär på sidan kontakta

Typsnittet för citatet på introsidan bör bytas ut.

Gör gärna en funktion som slumpar fram bilden på startsidan. Det ge ett intryck av att sidan hela tiden förnyas.

tack för kommentarerna, helt fantastiskt med forum som detta, innan internet vore det omöjligt att snabbt få så bra feedback...speciellt på en hemsida.

håller med om synpunkterna på seg sida (jag sitter på 0,5 Mbit och det tog ett bra tag att ladda bilderna) och att "övrigt" är svår att nå.
Det saknas även nåt som talar om vilken kategori man är i förnärvarande

Segheten skulle kunna lösas genom att lägga upp en "laddar bilder, var god dröj" eller nåt

Annars en mkt snygg sida.

...innan internet vore det omöjligt att snabbt få så bra feedback...speciellt på en hemsida.

Och detta är klockrent! LOL

Skitsnygg!

...har sett många fotosajter och din kvalificerar sig lätt bland de mest användarvänliga faktiskt.

Enkel och stilren, precis som en fotografhemsida skall vara.

Kunde inte låta bli...

raskolnikov skrev:
tack för kommentarerna, helt fantastiskt med forum som detta, innan internet vore det omöjligt att snabbt få så bra feedback...speciellt på en hemsida.

innan Internet var det rätt glest med hemsidorna...

Fin hemsida och fina bilder!

Håller med om att fontvalet inte är det bästa.

På Om-sidan är du omnämnd i tredje person men till vänster står det:
"Kontakta mig för kostnadsförslag."
Inget viktigt men kanske skulle man önska att det var konsekvent i första eller tredje person?

Webbplatsen har potential.

Vad som är kanske mest glädjande, sidan är den första av de sidor som folk här har velat ha kommentarer på som klarar W3Cs validator utan anmärkningar. Se och lär gott folk, det går att göra attraktiva webbplatser och ändå följa de standarder som finns. Bra jobbat!

Jag gillar designen och funktionen, snyggt och stilrent.

Det jag har lite svårare med är att den har en fast storlek. Det är synd att den bara utnyttjar de översta 2/5 av min skärm samtidigt som den fasta bredden gjorde att "Kontakt" hamnade utanför kanten och utan skrollist så är det svårt att upptäcka.

Sedan så använder den kakor men det finns ingen uppgift på sidan om varför. Något som det faktiskt är lagkrav på.

Men som sagt, det positiva överväger och de små "skavankerna" kan man leva med.

MAC

En fråga. Ngn som kan lista ut varför man måste hålla nere musknappen för att visa bilderna i mac men att det räcker med ett klick i PC???

Sidan är förresten gjord av:

Marcus Thorhuus
Dead End Solution
http://www.desolution.se/

Allt beröm ska gå till den mannen och inte mig.

Kul med lite konstruktiv kritik inte alltid man får höra nått efter "leverans", det är väl allmänt så att man inte törs säga vad man tycker...

Jag vill dock understryka att jag som spikat ihop siten inte har gjort den grafiska formen. Den har vår vän Johan helt själv stått för, så det är han som ska ha cred/kritik för den,

Tekniken bakom sidan står jag gärna för, vilken ännu inte är helt färdig...

stämmer det Marcus säger om att jag har gjort designen och han tekniken.
Jag har dock en ytterligare och mer foto-relaterad fråga. Är det några bilder ni känner som drar ner? Alltså bilder som ligger under den övriga standarden.

Glad och tacksam för alla som engagerat sig / engagerar sig.

Kalasbra fotosida.
Bara ett litet förbättringstips som inte redan nämnts:

Bildtext visas för varje bild när man för musmarkören över tumnageln - bra.
Bildtext visas inte för den bild som man valt, texten försvinner om musmarkören halkar av tumnageln - inge bra.

mvh
Peter

Gällande MAC och hålla ner knapp vill jag bara upplysa om att sidan håller W3C standard och det gör webbläsaren Firefox men inte Safari och IE och Netscape.

Sidan är byggd för att följa den rådande standarden gällande tekniken bakom designen... Vilket gör att hålla ner knapp inte är nödvändigt om man surfar med en webbläsare som håller standard --> Firefox.

Fin sida!

Robert Capa kanske ska stavas med stort C i Capa, om du inte hade en speciell tanke med detta förstås.
Sen tycker jag personligen att det klingar lite falsk att tala om sig själv tredjeperson unde "Om" då sidan i sin helhet är så personlig.
Men härligt upplägg annars alltså!

lasse

Jag tycker att det saknas lite vänstermarginal kring texten i det vänstra hörnet.

Den svartvita cirkulära bilden av en kamera drar för mycket uppmärksamhet och har dessutom ingen funktion. Vissa bilder hmnar dessutom väldigt nära nämnd bild/ikon.

I Firefox blinkar en kursor till vänster om visad bild. Lite irreterande.

Bilderna är jättefina! Klart utöver det vanliga.

Spontana tankar. Har inte läst vad andra skrivit.

Capatextens typsnitt gillar jag inte. Hellre ett rent och minimalistiskt.. i en nätt strl..

Varför stannar inte bilderna framme när man "klickat" på en av de? Varför ramlar de ut när musknappen inte hålls inne? Jag som kör bärbar och med toutchpad irriteras väldigt!

Bilderna har hög klass.

Rent och fint annars!

MVH Niclas,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar