ANNONS
Annons

Kommentera min hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)
Sen tycker jag personligen att det klingar lite falsk att tala om sig själv tredjeperson unde "Om" då sidan i sin helhet är så personlig.
Men härligt upplägg annars alltså!

lasse [/B]

Håller med helt och hållet. "Om" sidan bör enligt min mening skrivas i jag-form.

Mvh
Anders

En smaksakspetitess:
Capa-citatet är verkligen bra, men det är riktat främst till fotografer (tänker jag mig).
Bildköpare och uppdragsgivare behöver väl inte få den uppmaningen?
Kanske lite förvirrande?

Tack återigen för era kommentarer. Niclas: Vilken webläsare använder du?

Ska knacka om texten till jag-form.

Vad tros om ett förstacitat på sidan likt: "Om mina bilder inte är tillräckligt bra så har jag inte varit tillräckligt nära." ?

raskolnikov skrev:
Tack återigen för era kommentarer. Niclas: Vilken webläsare använder du?

Ska knacka om texten till jag-form.

Vad tros om ett förstacitat på sidan likt: "Om mina bilder inte är tillräckligt bra så har jag inte varit tillräckligt nära." ?

Jag tror att det är en darling som bör dödas.
(Om bilderna inte är tillräckligt bra så är du inte i närheten av att få uppdrag, och uppdragsgivarna bryr sig inte om varför, gissar jag.)

Som de övriga säger, det tar väldigt lång tid. Men det kan även innebära att brorsan och jag delar samma nätverk. Nu händer det grejer visst. Jädrar! Jag är klart imponerad av ditt sätt att visa bilderna på.
Nån som har lust att kommentera min sida.
http://stilbild.nu
Men nu vet jag vad jag ska sträva efter iaf ;)

T. Guldstrand skrev:
nån får gärna kommentera min oxå...
funderar på att göra om allt, men tid finns inte till det just nu..

www.tobiasguldstrand.com

Bilderna är bättre än sidan! :)

Skämt åsido, börja med att se över typsnitten, du har lite olika varianter för "Start", "Kontakt" etc. Den som är i "Start" och "Länkar" ser lite "taggig" ut för mig.

"Portofolio" får rullister, både vertikalt och horisontellt hos mig.

Jag tycker inte om bilderna i nederkant, de ligger delvis över innehållet och är inte klickbara. Tillför det något?

Rött är inte min favoritfärg, men det är ju kanske en smakfråga. Kontrasten mot det vita blir stor, kanske för stor??

Mvh
Anders

när vi ändå håller på... titta gärna på min hemsida också :) jag har haft problem med att få den att fungera både i firefox och ie.

www.uglyelephant.se

jag känner att jag behöver göra något åt välkomsttexten, byta typsnitt ska jag göra men jag tycker själva meningen låter så fånig... tips på bättre välkomsttext?

Lejf Åstrand, jag förstår vad du menar, tycker du elden ska bort i bakgrunden? Och hur göra i själva bildgalleriet?

Till Anna Hallin. Jag tycker att din sida är enkel och bra. Har du använt dig av något särskilt program för att få till hemsidan så att man kan visa bilderna bara genom att klicka så?

Peter: vore det min hemsida skulle jag skippa bakgrundsbilden. Den stör i mina ögon för mycket och är på min skärm dessutom alldeles för pixlig och risig. Känner du att du hemskt gärna ändå vill ha med bilden (men i mindre format) så varför inte experimentera med upplägget lite? Kanske låta bilden och texten dela på skärmutrymmet.
Bildgalleriet känns okej, men som sagt: försök göra det lite mer enhetligt genom att dra ned på antal typsnitt och färger.

egaeci skrev:
när vi ändå håller på... titta gärna på min hemsida också :) jag har haft problem med att få den att fungera både i firefox och ie.

www.uglyelephant.se

jag känner att jag behöver göra något åt välkomsttexten, byta typsnitt ska jag göra men jag tycker själva meningen låter så fånig... tips på bättre välkomsttext?

På min skärm syns det att den vita texten i de olika elementen (title4.jpg, feeling.jpg, welcome.jpg etc) vilar på en svart bakgrund som inte helt överensstämmer med skärmbakgrunden. Detta kan du komma runt genom att istället för att spara dem i jpg-format göra transparanta gif:ar (med en "black matte" runt textkonturen). Det är en baggis att göra i Photoshop och du riskerar på så vis inte att få en "box" runt din text.

Jag har fått samma kommentar av andra med, så den ryker. Håller på att designar om allt ihopa, så får vi se vad det blir.
/Peter

Kommentera gärna min sida också, www.carlssonfoto.se

PeterWem skrev:
Som de övriga säger, det tar väldigt lång tid. Men det kan även innebära att brorsan och jag delar samma nätverk. Nu händer det grejer visst. Jädrar! Jag är klart imponerad av ditt sätt att visa bilderna på.
Nån som har lust att kommentera min sida.
http://stilbild.nu
Men nu vet jag vad jag ska sträva efter iaf ;)

Skippa bakgrundsbilden och texten på förstasidan. Som jag ser det tillför den inget.

Galleriet skulle bli mycket mer lättnavigerat om du hade olika kategorier istället för siffror.

Gästboken borde integreras i designen mer, nu kommer man ju bara till en ny sida.

T. Guldstrand skrev:
nån får gärna kommentera min oxå...
funderar på att göra om allt, men tid finns inte till det just nu..

www.tobiasguldstrand.com

Jag sitter på en 1024x768px skärm och får scrollningslister på sidan, men när man scrollar ut är det bara rött. Säkert nån grej du missat i koden, för hela innehållet syns utan problem.

När man går in på kontakt så står det inga kontaktuppgifter.

Bilderna längst ner tillför som sagts inget, så dom skulle jag plocka bort om jag var du.

Sådär, nu har jag bytt ut hela designen. Inget är skrivit i css utan jag skapade det i publisher. Bättre design men väldigt mycket fulkodning. Blir nästa ändring. Samt att sätta pilar vid bilderna.
/Peter

Jag tycker det är dumt att den öppnar en ny sida varje gång. Men det är nog endast en smaksak. Annars riktigt najsig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar