Annons

"Kommentera bilder" med sökfunktion..

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Skulle vilja se en sökfunktion under menyn "Kommentera bilder" där man kan få fram en viss kategori av bilder. Som det är nu får man antingen välja att bläddra igenom alla (100-150 bilder) som lagts upp det senaste dygnet eller använda sig av "översikten" under "Sök bilder".

Hade varit praktiskt om man tex skulle kunna söka på alla bilder inom kategorin "natur" som lagts upp det senaste dygnet. Och då få bilderna en och en i full storlek. För det går väl inte nu!?

Jodå - du kan bläddra igenom ett sökresultat med hjälp av de (förvisso små...) pilarna alldeles ovanför bilden till vänster

Senaste dygnets naturbilder

När jag fått till ett menysystem som funkar för alla skall jag kika på att kunna lägga till sina Bokmärken som menyalternativ, dvs bygga egen meny.

Ahaa..det finns små saker här och var som man inte har tänkt på tidigare. Perfekt!

Tack för snabbt svar!

Fast en sak till om sökfunktionen som jag upptäckte precis..

Det fungerar förvisso nu, men är kanske lite väl omständigt för att komma dit.."Sök bilder"->"Egen sökning"->"Välja kategori och hur många dagar tillbaka"->"Klicka på första bilden i översikten"..

Därefter kan man börja titta på själva bilderna. Hade varit smidigare om man i "Kommentera bilder" kunde få en snabbare väg dit så att det förslagsvis istället hade blivit: "Kommentera bilder"->"Senaste dygnet"->"Natur"..

Alltså.."Natur" (precis som alla andra kategorier) skulle ligga som en underrubrik till "Senaste dygnet"..och därmed som "under-underrubrik" till "Kommentera bilder".

Hoppas du förstår vad jag menar.. :=)

Det var inte mycket till feedback jag fick på mitt senaste inlägg.. ;=).

Skulle det inte fungera med "under-underrubriker" i menyn för att göra det mindre omständigt att komma fram till den sida man söker..!?

Jag kan ju inte lägga in menyalternativ för alla varianter på sökningar som folk vill göra. Visst kan jag lägga till "kategori" på Kommentera senaste, men det finns ju mer man skulle vilja söka på, snart har man duplicerat Söksidan

Du kan dock bygga egna genvägar genom att fylla i en sökning på önskad kategori och "senaste [1] dag":

- när du sökt och fått ett sökresultat, lägg då den sidan som Favorit/Bokmärke i din webbläsare

eller

- när du sökt och fått ett sökresultat, lägg då den sidan som Bokmärke på Fotosidan (lilla "bokikonen" där uppe till vänster under logon, tilgängligt för betalande medlemmar). När nya menysystemet kommer (i helgen) kan man välja att få med sådana Bokmärken i Fotosidan-menyn.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar