Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kiruna till Bodö

Produkter
(logga in för att koppla)

Malaka

Aktiv medlem
Hallå!
Är det någon som vet hur långt det är mellan Kiruna och Bodö (eller möjligtvis Narvik) och vet hur vägen är? 90 väg eller? Tack för svar!
Mvh Erik
 
Jag är inte hundra men på svenska sidan borde det mestadels vara 110-väg (de flesta större vägar i övre inre Norrland är 110 - kanske en verklighetsanpassning då det ändå inte finns några poliser till att hålla efter lägre gränser...) men jag har hört att vissa sträckor har sänkts på sistone.

I Norge är normalhastigheten 80 på landsväg (90 på motortrafikled/motorväg/motsvarande) för att gå ner i först 60, sen 50 och eventuellt 30 i tätort.
 
Nitobert skrev:
det är ca. 55 mil mellan Kiruna och Narvik.

Nei nei nei. Det er helt fel.
Det er ca 140 km fra kiruna til Narvik.
Veiene er krokete efter grensen og fartsgrensen er 80 km i timen.
Jeg kommer tilbake med svar om strekkan fra Narvik til bodö, men jeg tror det er mellom 20 og 30 mil.
Mvh Maritha
 
Räkna med att det går rätt så långsamt på vägarna i norra Norge. De är väldigt krokiga, och inte alltid i bästa skick. Ofta smala också......
 
Patrik Bylund skrev:
Räkna med att det går rätt så långsamt på vägarna i norra Norge. De är väldigt krokiga, och inte alltid i bästa skick. Ofta smala också......


Men dom är ju väldig trevliga.
Ingen shans för att somna.
Mvh Maritha
 
HEj igen!
Tack för alla svar! ViaMichelin verkar vara lite konstig, i sträckor och enheter..Mer exakt ska jag åka färja från Skutvik och det ligger ungefär mellan Bodö och Narvik skulle jag tro.
 
Jag brukar aldrig använda viamichelin till att planera rutter, men det är ett bra program för att få se på ett ungefär hur man kan färdas.

www.rac.co.uk är en annan bra site.
Ett problem med den siten är att den inte klara åäö. Och att den buggar emellanåt, men det får man leva med. det är ju trots allt gratis! :)
 
Ursäkta mitt tidigare svar att det var 55 mil...jag sov nog när jag skrev det!
det är 55 mil mellan LULEÅ och Narvik, orsaken till att siffran 55 hoppade upp är att jag brukar åka den vägen när vi far och dyker i Narvik och då är det 55 mil från LULEÅ som sagt, inte kiruna...
godmorgon!
 
shellgeostar är numer viamichelin.

Tyckte dock att shellgeostar var bättre när den fanns.
 
Testa gärna http://www.se.map24.com/
Otroligt detaljerade kartor.

486,38km mellan Kiruna och Bodö, de påstår att man kör på 5:32, jag skulle säga nästan 2timmar mer, det är riktigt snirkliga vägar i Norge. Kolla upp möjligheten att ta båden från Narvik.
 
wikman skrev:
Testa gärna http://www.se.map24.com/
Otroligt detaljerade kartor.

486,38km mellan Kiruna och Bodö, de påstår att man kör på 5:32, jag skulle säga nästan 2timmar mer, det är riktigt snirkliga vägar i Norge. Kolla upp möjligheten att ta båden från Narvik.

Tror tiden 5,3 stämmar ganska bra, om du inte stoppar och fotar för mycket :). Om du kör på vinteren får du nog legga på minst en time, beroende på vädret.

Er ganska säker på att det ikke går någon båt, inte som tar bil i alle fall.
 
Malaka skrev:
HEj igen!
Tack för alla svar! ViaMichelin verkar vara lite konstig, i sträckor och enheter..Mer exakt ska jag åka färja från Skutvik och det ligger ungefär mellan Bodö och Narvik skulle jag tro.

Japp. Mitt emellan. Har själv åkt med den ett par gånger. Ska du till Svolvær eller Skrova?
 
Mellan Kiruna och Narvik är det max 20 mil. Skicket på vägen är ok (ingen autobahn). Kan vara aningens hålig. Har själv fått punka. Vet inte om det är en 90 eller 110 väg. Tror att dina ögon vilar skönare på annat än hastighetsmätaren. Jag menar att det är mycket vackert att köra sträckan. Om du ska till Lofoten kan jag rekomendera att köra ända dit. Det blir inte mycket längre. Det är mindre än 45 mil till Svolvaer och tar cirka 7-8 timmar. Mvh Erik
 
Tack för alla svar! Det är till Svolvaer jag ska och tillbringa de närmaste 8 månaderna där! Får hoppas att bilen håller ihop bara..
Mvh Erik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.