ANNONS
Annons

Kattjävel OK?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mattsen skrev:
Så det finns djur som lustmördar menar du?
Jag har svårt att avgöra om de njuter eller inte, men djur dödar andra djur som varken är ett hot mot dem, eller med avsikt att äta upp det.
Eller kränker en hona genom våldtäkt?
Huruvida honan (eller hannen för den delen, homosexuell våldtäkt är inte heller okänd inom djurriket) känner sig kränkt är svårt att säga, men djur tvingar till sig sex av andra djur. Är det inte tvånget i sig som avgör om det är våldtäkt eller inte? Inte hur offret känner sig.
Man kan ju vrida och vända på allt....
Djur mördar inte, däremot kan de döda, men då handlar det om instinkt för att överleva.
En del vrider mer än andra...
Likaså kan ett djur inte begå en våldtäkt.
Så en sinnessjuk man kan inte heller begå en våldtåkt?
Antingen är du "rolig" med ditt inlägg eller bara korkad...
Ahh en värdig debattmotståndare ser jag!

/Andreas

Och jag som hade tänkt att ge en bild titeln "sketunge". Bäst att jag låter bli det nu. ;o)))

Joel Höglund har en bra poäng med dessa ord tycker jag:
"Reglerna är också påhittade av människor utan att djuren har fått tycka något."

Men sen tycker jag inte det är så farligt om man döper en bild för "kattjävel" om det är sin egen bild och katt eller så... för jag tror att det är med glimten i ögat ändå. :eek:)

evalisen skrev:
haha
Du får tro precis vad du vill. ;o))
Och jag gör som jag vill. :eek:))

Ha ha på dej själv du, då kanske inte Caroline vill va din söta modell längre... Måla morrhår på henne och sätt på kattöron så kan du skriva både sketunge och kattjävel om du vill ;)

Månza skrev:
Ha ha på dej själv du, då kanske inte Caroline vill va din söta modell längre... Måla morrhår på henne och sätt på kattöron så kan du skriva både sketunge och kattjävel om du vill ;)

*asg*
F-n det va ju kul!!! :eek:))
Hon hade inte haft ett dugg emot det... vi kan skojja med varandra vet du. ;o))

hela Monas argument handlar om respekt för katten...då måste man ju fråga sig vad respekt är... När det kommer till ord så kan jag bara respektera männiksor. När det kommer till agerande och fysisk aktivitet så respekterar jag det mesta som lever.

Ord kan bara skada om mottagaren förstår vad som skrivits eller sagts. Därför ärdet lika respektlöst at kalla en katt för "kattjävel" som att kalla en gran för "din patetiska jävla julgrans jävel"

Jag kan således i min svordom och fördömmande sparka på en gran i skogen, men skulle aldrig falla mig in at sparaka på en katt. Detta för att även om en katt inte kan läsa eller förstå prat så kan den katt förstå smärta.

Därför så får man "anpassa" sin respek och tillämpa den på samma nivå som mottagren kan förstå den.

Skiker du hundjävel åt en hund och låter arg så blir hunden orolig och tror den gjort fel, den reagerar inte på orde hundjävel utan på röstläget. Därför visar man hunden respekt genom att inte bli arg i onödan, om man sedan säger på snällt sätt, "kom hit din lilla äckliga hundjävel" så spelar det ignen roll.... Att det kan anses stötande beror ju helt på omgivningens reaktioner och inte på hundens reaktion. Därför har frågan helt plötsligt hoppat över från ett djur till andra människor. Att kalla en katt för "kattjävel" påverkar inte katten, men av någon anmledning påverkar de andra människor, varför?

Varför påverkas itne andra människor om jag säger "granjävel" ?

Granjävel är väl inte heller nån rolig titel...
Jag tycker bara att jävel är ett onödigt uttryck. Naturligtvis har ju inte den här katten ifråga ett dugg ont av att kallas kattjävel på Fs, men jag tycker det är tråkigt. Personligen undviker jag tråkiga titlar, tråkiga bilder och tråkiga fotografer, med tråkiga fotografer menar jag personer som gärna är otrevliga i sina kommentarer. Det finns ju så många andra bilder i så fall...
Vissa bryr sej, vissa inte, alla är vi olika. Men respekt skadar väl aldrig :) För djur, människor och annat.

Månza skrev:
Jag tycker bara att jävel är ett onödigt uttryck. Naturligtvis har ju inte den här katten ifråga ett dugg ont av att kallas kattjävel på Fs, men jag tycker det är tråkigt. Personligen undviker jag tråkiga titlar, tråkiga bilder och tråkiga fotografer, med tråkiga fotografer menar jag personer som gärna är otrevliga i sina kommentarer. Det finns ju så många andra bilder i så fall...
Vissa bryr sej, vissa inte, alla är vi olika. Men respekt skadar väl aldrig :) För djur, människor och annat.
Varför ska du avgöra om nån annan får ha en "tråkig" titel eller inte? Är du troende, eftersom du tycker att "jävel" är något så jobbigt?

Jag tror att "kattjävel" kan vara en väldigt rolig titel till rätt bild.

Månza skrev:

Om du struntar i katten och enbart oroar dig för bildtiteln "Kattjävel" så blir jag än mer frågande... Visst ska man inte svära elelr använda fula ord, själv blev jag uppfostrad på "fint" sätt och det har väl slagit över vid vuxen ålder till att jag svär lite väl ofta...

Men Alla är vi vuxna och Fotosidan vänder sig inte mot barn, utan just till vuxna. Det är väl en fråga om respekt det också att man kan acceptera att alla är olika och uttrycker sig olika?

Månza skrev:
Jag tycker bara att jävel är ett onödigt uttryck.

Så vissa ord är fula, medans andra ord är inte fula? Oavsett vad de betyder eller i vilket sammanhang de används?

Månza skrev:
Sämre än vad? Hundar? Små barn?

Sämre än hundar (eller annan tamboskap) givetvis.

Att stoppa små barn i munnen ser jag som motbjudande, oavsett avsikt. Att äta andra människor annat än under extrema förhållanden för att överleva, har visat sig en dålig ide ur ett socialt perspektiv.

/Andreas

hazard skrev:
Så vissa ord är fula, medans andra ord är inte fula? Oavsett vad de betyder eller i vilket sammanhang de används?

Sämre än hundar (eller annan tamboskap) givetvis.

Att stoppa små barn i munnen ser jag som motbjudande, oavsett avsikt. Att äta andra människor annat än under extrema förhållanden för att överleva, har visat sig en dålig ide ur ett socialt perspektiv.

/Andreas

Snälla du, det var ingen allvarlig fråga jag ville ha svar på, jag tog ditt inlägg som ett skämt... såg du inte min smilegubbe?

Makten skrev:
Varför ska du avgöra om nån annan får ha en "tråkig" titel eller inte? Är du troende, eftersom du tycker att "jävel" är något så jobbigt?

Jag tror att "kattjävel" kan vara en väldigt rolig titel till rätt bild.

Jag har aldrig sagt att jag ska avgöra det, jag bara frågade vad andra tycker. Och jag tror dom flesta här väljer vad dom vill titta på, många är vi nog som sitter här väldigt ofta ändå.
Om jag är troende eller inte behöver du inte bry dej om. Jag har också skrivit tidigare i tråden att jävel kan fungera till rätt bild, men det har du inte sett antar jag.

//Mona

Månza skrev:
Snälla du, det var ingen allvarlig fråga jag ville ha svar på, jag tog ditt inlägg som ett skämt... såg du inte min smilegubbe?

Jodå, jag såg den. Precis som du säker såg min. Men när jag ändå svarade på ett annat av dina inlägg så slank det bara med att vara övertydlig.

/Andreas, fotografjävel

Månza skrev:
Jag har aldrig sagt att jag ska avgöra det, jag bara frågade vad andra tycker. Och jag tror dom flesta här väljer vad dom vill titta på, många är vi nog som sitter här väldigt ofta ändå.
Om jag är troende eller inte behöver du inte bry dej om. Jag har också skrivit tidigare i tråden att jävel kan fungera till rätt bild, men det har du inte sett antar jag.
I ditt första inlägg står följande:

"Är det verkligen nödvändigt att skriva så? IBLAND kanske det finns humor i bilden som kan rättfärdiga jävel mm men knappast en vanlig bild på en hund eller katt."

Varför undrar du om det är nödvändigt att skriva så? Varför kan det knappast rättfärdigas när det gäller en bild på en hund eller katt?
Att jag undrar om du är troende är för att jag inte förstår hur man kan reagera så starkt på "jävel". För mig är det ungefär lika illa att skriva "kattjävel" som "dum katt" eller liknande.

Edit: Jag ser det som att du vill att din moral är den som ska gälla, vilket jag anser väldigt fel. Alla väljer sin egen moral, i alla fall när det inte skadar någon.

Makten skrev:
I ditt första inlägg står följande:

"Är det verkligen nödvändigt att skriva så? IBLAND kanske det finns humor i bilden som kan rättfärdiga jävel mm men knappast en vanlig bild på en hund eller katt."

Varför undrar du om det är nödvändigt att skriva så? Varför kan det knappast rättfärdigas när det gäller en bild på en hund eller katt?

Du missade ordet vanlig framför hund eller katt :) Det blir lite skillnad.

Makten skrev:

Edit: Jag ser det som att du vill att din moral är den som ska gälla, vilket jag anser väldigt fel. Alla väljer sin egen moral, i alla fall när det inte skadar någon.

Där har du helt fel :) Jag skrev bara vad jag tycker och undrade vad andra tycker. Det är väl så livet är? Jag tycker en sak, en annan tycker något annat och så diskuterar man. Gäller bara att hålla det på en trevlig nivå, stå för vad man tycker men även lyssna till andra?

Månza skrev:
Du missade ordet vanlig framför hund eller katt :) Det blir lite skillnad.
Inte för mig;-)

Där har du helt fel :) Jag skrev bara vad jag tycker och undrade vad andra tycker. Det är väl så livet är? Jag tycker en sak, en annan tycker något annat och så diskuterar man. Gäller bara att hålla det på en trevlig nivå, stå för vad man tycker men även lyssna till andra?
Javisst, men det verkade inte direkt som att du accepterar att andra kanske vill kalla sin katt för "kattjävel", eller hur?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar