Annons

Barn som stjäl bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Myyzan skrev:
Jag menar att.. När man ska ladda upp bilder på en häst tex. så måste man vänta tills bilden godkäns... Dom som jobbar på stallet.se godkänner alla bilder utan att ens titta på dom.. då måste ju den som låter bilden godkännas ha annsvaret.. Jag vet inte hur ni tycker man ja kan skicka mejl till dom som är ägarna till stallet.se. så kan ja visa svaret här inne!

Det var pricis som du sa jag menade Marcus!

Jaha, då förstår jag. Sorry att jag missuppfattade, lätt hänt...

(är du händelsevis Mysaan på sisf oxå?)

Kram Julia
 
Löjligt...

Snacka om en storm i ett vattenglas...*suck*!

Det finns viktigare saker att bry sig om...

Hälsningar,
Peter
 
Nej Julia, ja e inte Mysaan..men visst e det lätt hänt att man missupfattar saker och ting. Men ja vat inte riktigt hur det går till när dom laddar upp bilder... Ja ska skicka ett mejl till en som heter Stina och har hand om stallet.se å se vad jag får för svar... Det ordnar sig ska du se! ;)

Ha nu en bra lååång helg allihoppa MVH Myyzan!!
 
jag fick ett mail.

Håller med om att det inte är rätt att stjäla bilder från nätet.
Nu ska jag berätta vad som hände idag: en kompis till mig har hundvalpar som jag plåtade och han satt ut bilderna på blocket för han ska sälja sina hundar..
Idag fick han ett mail av en från stallet.se som frågade om hon fick kopiera bilderna för att lägga ut dom där, han ringde självklart till mig och frågade och det var ok för min del om hon skrev vem som hade plåtat och att hon inte spred bilderna vind för våg...
Med detta säger jag bara att det finns ungdommar/barn som har lärt sig lagar och regler tidigt i livet...
 
Ja.. endel har ju lärt sig.. men endel har lärt men struntar i dom... endel kan dom inte... Men ja tycker dom på den sidan ska ha lite mer koll på vad medlemmarna holler på med.. Ja har ett stall men ja hade en bild i mitt foto album där å de va nåra som tog den direkt... men liksom.. vad ska man jöra.. endel riktit grova brott fösegår ju på sidan å dom som äger de bryr sig inte för dom känar pengar på det... Det tycker ja e dålig stil...
 
En frågeställning från min sida är hur många som har allt(jag menar program etc. också) i sin "kameraväska" inköpt på ärlig väg.

Är det en dålig gissning att 50% av alla användare har Photoshop olagligt?(kanske är det hela 80-90%?)

Ni som tillhör den gruppen ska inte gnälla och därför ger jag själv fan i att gnälla(musik tänker jag väl på då). Med lägre priser skulle säkerligen fler köpa, man sponsrar ogärna ett bolag som gör ett omslag till en skiva när det är artisten som borde få pengen. Nåja, inte mer tjafs på den punkten
 
Senast ändrad:
Det är barn!

Låt dem få vara barn i fred tycker jag , Om de använder mina hästbilder och blir glada av dem så Ta dem , Gör mig inget ,

Säger som föregående , Hur många har en helt ärlig dator med program?


//
david S
 
Vr98olli skrev:
En frågeställning från min sida är hur många som har allt(jag menar program etc. också) i sin "kameraväska" inköpt på ärlig väg.

Är det en dålig gissning att 50% av alla användare har Photoshop olagligt?(kanske är det hela 80-90%?)

Ni som tillhör den gruppen ska inte gnälla och därför ger jag själv fan i att gnälla(musik tänker jag väl på då). Med lägre priser skulle säkerligen fler köpa, man sponsrar ogärna ett bolag som gör ett omslag till en skiva när det är artisten som borde få pengen. Nåja, inte mer tjafs på den punkten

om vi räknar in alla sveriges datoranvändare som har photoshop skulle jag gissa att siffran hamnar på 95-99% piratkopior och dem som aldrig piratkopierat nåt i hela sitt liv är nog väldigt få. Det är det som gör den här debatten så fruktansvärt fjantig. Och även om man är 100 % laglig så är det lika fjantigt ändå att gnälla på barn som lånar en hästbild. Herregud....ut och fota istället. :)
 
Henrik_L skrev:
om vi räknar in alla sveriges datoranvändare som har photoshop skulle jag gissa att siffran hamnar på 95-99% piratkopior och dem som aldrig piratkopierat nåt i hela sitt liv är nog väldigt få. Det är det som gör den här debatten så fruktansvärt fjantig. Och även om man är 100 % laglig så är det lika fjantigt ändå att gnälla på barn som lånar en hästbild. Herregud....ut och fota istället. :)

Ja. Och det är i ljuset av detta man skall se hela fildelningsdebatten. Inget land i världen skulle vara berett att göra en stor del av sin befolkning till brottslingar. Inget land är heller berett att strunta i sin egen lagstifning, inget land är heller berett att sas. på lotteri bara åtala bara vissa, inget land kan heller tillåta "piracy" upp till en viss nivå, eftersom det är samma som att legalisera upp till denna nivå och därmed delvis strunta i sin egen lagstiftning. Därför kommer vi med nödvändighet att få se någon form av reformering av upphovsrätten globalt, detta eftersom inget land heller är berett att avstå från allt det fina med datorer och Internet och den dramatiska sänkning av barriären för informationsspridning och informationsutbyte detta innebär. Vi är ju faktiskt på god väg att realisera en mycket gammal mänsklig dröm; ett sorts bibliotek som gör all mänsklig kunskap tillgänglig för envar. Inget land vill ställa sig utanför den möjligheten (med några få undantag, typ. Nord-Korea). Men någon enkel lösning finns inte, men en lösning kommer helt säkert att värkas fram, men det kommer nog att ta många, många år.
 
steelneck skrev:
Ja. Och det är i ljuset av detta man skall se hela fildelningsdebatten. Inget land i världen skulle vara berett att göra en stor del av sin befolkning till brottslingar. Inget land är heller berett att strunta i sin egen lagstifning, inget land är heller berett att sas. på lotteri bara åtala bara vissa, inget land kan heller tillåta "piracy" upp till en viss nivå, eftersom det är samma som att legalisera upp till denna nivå och därmed delvis strunta i sin egen lagstiftning. Därför kommer vi med nödvändighet att få se någon form av reformering av upphovsrätten globalt, detta eftersom inget land heller är berett att avstå från allt det fina med datorer och Internet och den dramatiska sänkning av barriären för informationsspridning och informationsutbyte detta innebär. Vi är ju faktiskt på god väg att realisera en mycket gammal mänsklig dröm; ett sorts bibliotek som gör all mänsklig kunskap tillgänglig för envar. Inget land vill ställa sig utanför den möjligheten (med några få undantag, typ. Nord-Korea). Men någon enkel lösning finns inte, men en lösning kommer helt säkert att värkas fram, men det kommer nog att ta många, många år.


visst är det så. Och speciellt med dyrare program och spel. Antipiraternas största motvapen är att folk inte vet var dom ska tanka ner. Men nu är det väl rätt känt var grejjerna finns. Det håller inte att ta flera hundra kr för ett spel och många tusen för ett program. Visst ligger det väldigt mycket arbete bakom tex photoshop men har folk inte råd och det finns framför näsan gratis så.... Det är ungefär som att jämföra, gå in på onoff mitt i natten och plcoka åt dej dyra saker, det finns ingen risk att åka fast alls. Klart att många skulle göra det. vi säger såhär, av alla med datorer jag känner och det är rätt många så finns det inte en som betalar för sina grejjer. Det måste till en kraftig prissänkning.......helt enkelt.
 
Jag tycker det är jobbigt när folk snor bilderna från www.soderhamnarn.com och lägger ut de på sina egna hemsidor eller använder de för privat bruk. Flera gånger har jag sett att folk har snott mina bilder till sina tjat sidor och även haft de som annonsbilder på blocket.se. Det är inte roligt när de tar mina bilder, men hade de frågar skulle jag låta dem låna de. MAN SKA FRÅGA. Då går det oftast bra för båda parter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.