jope_se
Ny medlem
OK, jag förstår att jag säkert är ute på hal is här, men måste ändå ta upp frågan/undran. Teknikutvecklingen går ju himla snabbt, men ibland undrar jag om man kanske borde "bromsa" släppen av nya kameramodeller. Jag tänker så här... får några år sedan så köpte jag en Nikon D7000. en toppenkamera för runt 10.000 spänn. Några månader efter det så kom det en uppdatering, D7100 till samma pengar, men den som jag köpt blev helt plötsligt 5.000 spänn billigare. Ytterligare något år+ så kommer nästa uppdatering, D7200.
Alltså vad jag vill komma till är, att eftersom kameran trots allt kostar runt 10.000,- så känns som att de trots allt "små uppgraderingarna" som man gjort, de kunde ha väntat från modell D7000. Nu har jag alltså en jättebra kamera, men ändå inte "state of the art" av D7000 modellen. Trist är det, och det spelar tydligen ingen roll vilken modell av Nikon man köper. Håll igen och gör en stor uppgradering istället!!"
Alltså vad jag vill komma till är, att eftersom kameran trots allt kostar runt 10.000,- så känns som att de trots allt "små uppgraderingarna" som man gjort, de kunde ha väntat från modell D7000. Nu har jag alltså en jättebra kamera, men ändå inte "state of the art" av D7000 modellen. Trist är det, och det spelar tydligen ingen roll vilken modell av Nikon man köper. Håll igen och gör en stor uppgradering istället!!"