OldSchool
Aktiv medlem
Liax skrev:
Snälla Roger!
Detta har inte med sex att göra. Nu pratar vi om kärlek. Om du har sexuella dragningar till din kamera får du starta en egen tråd.
/Joakim
=D
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Liax skrev:
Snälla Roger!
Detta har inte med sex att göra. Nu pratar vi om kärlek. Om du har sexuella dragningar till din kamera får du starta en egen tråd.
/Joakim
Liax skrev:
Jag tror du har fel!
/Joakim
Berätta för mig! Jag vet inte vad det innebär och vad skilnaden är mot att bara riktigt vara kär.JennieE skrev:
... eftersom jag vet vad det innebär att älska.
Liax skrev:
Men du är ju yrkesfotograf Magnus, och det måste vara lite som att vara porrskådis. Du har ständigt tillgång till de senaste och snyggaste modellerna som du kan leka med. Så det är förmodligen väldigt skönt på jobbet, men väldigt lite kärlek.
Själv har jag fått slita för att komma över min baby!
JennieE skrev:
Du får tro vad du vill. Det handlar inte om att ha rätt eller fel. Det handlar om åsikter och min spontana åsikt på forumtrådens fråga är, kortfattat: Nej.
Personligen tror jag inte att man kan älska materiella ting. Tycka om dem, mycket, ja, kanske till och med känna kärlek till dem. Men inte älska. Det tror jag.
Jag tycker mycket om mina kameror och har namn på dem. Olympus kallar jag Olle och Nikon kallar jag Nikke. Men jag älskar inte, och jag kan inte älska materiella ting eftersom jag vet vad det innebär att älska.
Tim_D70 skrev:
Hmm jag tror dom flesta vet vad det innebär att älska, däremot tror jag inte att denna tråden va speciellt seriös därför bör man kanske inte ta den så seriöst.bara en tanke/Tim
Tim_D70 skrev:
Jo visst jag håller med att ha-begäret i västvärlden e lite skrämmande om man tänker efter, som Dali lama o company utrycker det ni bara jagar nya o bättre materiella ting hela tiden, men blir ni lyckliga av det?....men som sagt dom flesta älskar nog inte sina prylar som dom älskar sin familj, partner osv. Jag älskar det man kan skapa med en kamera, men kameran e bara en pryl. som man iofs kan tycka om, tycka e häftig osv...
Hans-C skrev:
Att ha intressen och att "älska" något ser jag inte som ett hinder för att älska en människa eller famijen. Tvärtom tror jag det är bra. Och lite humor och skämt blir man också lyckligare av //Hans Dai Lama
froderberg skrev:
Klockren träff!
Kan behövas lite glad stämning här på sajten.
Estethia skrev:
schyrrans!
*gnuggar händerna och väntar på småkameror*
JennieE skrev:
Du får tro vad du vill. Det handlar inte om att ha rätt eller fel. Det handlar om åsikter och min spontana åsikt på forumtrådens fråga är, kortfattat: Nej.
Personligen tror jag inte att man kan älska materiella ting. Tycka om dem, mycket, ja, kanske till och med känna kärlek till dem. Men inte älska. Det tror jag.
Jag tycker mycket om mina kameror och har namn på dem. Olympus kallar jag Olle och Nikon kallar jag Nikke. Men jag älskar inte, och jag kan inte älska materiella ting eftersom jag vet vad det innebär att älska.
yalazy skrev:
"Jag älskar massor, även mina kameror. Först kommer barnen, sen kommer särbon, sen kommer en massa människor, sen kommer kamera 1, 2, 3 o 4. Så kommer objektiv som alla älskas o duttas med. Sen kommer datorerna förstås, helst min privata som ingen i familjen får röra, ......" osv