Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan man älska en kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
Jag älskar min flickvän och jag blir glad av att tänka på henne.

Jag blir visserligen glad av att tänka på min kamera, men det är inte samma sak.

Jag får abstinens av att inte fotografera på nån dag, men det är heller inte samma sak

Jag kan bli nostalgisk när jag tänker på mina gamla kameror i min kameragarderob, men inte heller detta är samma sak.

Jag är nog helt enkelt kär i min kamera, det är egentligen bara en onödigt stor klump att släpa om kring på.

Men jag älskar det jag kan skapa med min kamera

Men du är ju yrkesfotograf Magnus, och det måste vara lite som att vara porrskådis. Du har ständigt tillgång till de senaste och snyggaste modellerna som du kan leka med. Så det är förmodligen väldigt skönt på jobbet, men väldigt lite kärlek.

Själv har jag fått slita för att komma över min baby!

/Joakim

Tim_D70 skrev:
Jag pluggar Psykologi, sitter och slår febrilt i mina böcker men tycks inte finna några direkta svar. frågan är väll inte om det är normalt (vad är normalt) du bör nog istället fråga dig själv, är detta ett problem för mig och mina närmaste? Om jag ska ge dig ett svar, skulle jag villja säga, om du sover med din kamera bör du nog fundera på om det inte finns viktigare saker i ditt liv.

;)

Jag har visserligen kameran i en väska u n d e r sängen, men jag tror inte att det är så farligt. Eller??

/Joakim

Liax skrev:
Jag har visserligen kameran i en väska u n d e r sängen, men jag tror inte att det är så farligt. Eller??

/Joakim

Beror på om du ligger i sängen och svettas, våndas. sneglar på din partner(om du har en)och tänker "bara titta lite på den" "bara se om den ligger kvar där under" då e d ett problem.

Om jag ska vara djup så tror jag det ligger en hel del psykologi i detta.

Kameror är ju skapade av människor för människor. Alltså har någon/några individer jobbat fram funktioner och design. Man skulle därför kunna säga att kameran speglar dessa personers tankar och personligheter till viss del.

Därför uppstår frågan; är det kameran jag älskar egentligen. Eller älskar jag de japanska kamerakonstruktörerna som ritat själva kameran.

Nu blir jag förvirrad!

/Joakim

Galaxens President skrev:
Se till att du fäller upp spegeln innan du älskar med din kamera ...
Är det kameran du älskar med, eller är kameran med när du älskar? Är det isåfall att betrakta som en trekant?

Hur många gånger per sekund kan ni få kameran att lösa ut?

Blir det säkrare med objektivlocket påsatt?

Hur ofta sätter ni på kameran?

jag älskar möjligheterna min kamera ger mig att kunna ta riktigt bra bilder.

fast jag har iofs även döpt min kamera... lite åt det sjuka hållet kanske. ;o)

Ett tips till alla pervon här på fotosidan:

* Använd alltid ett skydd när du använder okända objektiv. Ett UV-filter märker du inte så mycket.
Risken för linslus minimeras med den här enkla metoden.

r

müsli skrev:
Är det kameran du älskar med, eller är kameran med när du älskar? Är det isåfall att betrakta som en trekant?

Hur många gånger per sekund kan ni få kameran att lösa ut?

Blir det säkrare med objektivlocket påsatt?

Hur ofta sätter ni på kameran?

Snälla Roger!

Detta har inte med sex att göra. Nu pratar vi om kärlek. Om du har sexuella dragningar till din kamera får du starta en egen tråd.

/Joakim

Jag tror du har fel!

Jag tror faktiskt att kärleken till en kamera har med ens egenkärlek att göra.

Du skaffar en kamera för att du är intresserad av att fotografera. Kameran ger dig tillfredställelse och får dig förhoppningsvis att känna dig lycklig eftersom den ger dig möjligheten att skapa.

Alltså skulle man kunna älska en kamera eftersom du genom den älskar dig själv.

/Joakim

Liax skrev:
Min kamera heter Carlous, vad heter din?

/Joakim

Nikki (nikon så klart).
min gamla FM2 fick heta "Bettan, för hon är så säker". ;o)
(och hon är förstås trasig nu.. ;o)

Carlous, säger du...
ska vi anordna en kameradejt, dom emellan. kanske blir det små kamerahybrider vi kan sälja dyrt? ;o)

Estethia skrev:
Nikki (nikon så klart).
min gamla FM2 fick heta "Bettan, för hon är så säker". ;o)
(och hon är förstås trasig nu.. ;o)

Carlous, säger du...
ska vi anordna en kameradejt, dom emellan. kanske blir det små kamerahybrider vi kan sälja dyrt? ;o)

Det tycker jag sannerligen! :)

/Joakim

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar