Annons

kameratips

Produkter
(logga in för att koppla)

jopl

Medlem
Hej!

Jag skall köpa min första kamera och hade tänkt lägga ut runt 3000:-. Ju mindre ju bättre. Jag skulle behöva lite tips på bra modeller för vardagsbruk och modellfoton. Tipsa gärna om både kompakta och ultrakompakta modeller.
Tack på förhand!

Jag har inget behov av en systemkamera i nuläget utan letar efter en allroundkamera. jag är student och inte proffessionell fotograf. bilderna skall duga för utskrift, montage och redovisning (arkitektur).

Kolla in Canon 860 IS som har 28 mm i vidvinkel läget som kan vara bra å ha om du nu skall fota arkitektur. Många tillverkare har kameror med någon form av vidvinkel viss till och med 24 mm i vidaste läget. Jag föreslår en Canon går även bra med en Nikon eller Sony men du skall inte leva med den men bli mindre sur på den iallafall. 860 IS som kommer snart i lager hos återförsäljarna tror jag kommer passa dig mkt bra med bildstabilisator o bra gränssnitt.

låter bra, har tittat på den tidigare. övervägde att inhandla en 950 is men tvekade just över bristen på vidvinkel. å andra sidan är ju 950 is billigare. Skulle jag tjäna på att köpa en powershot istället? Jag har ju begränsad budget för övrigt, 860 is är i värsta laget men kanske värt det, vad är det för övrigt mer än upplösningen som skiljer från 850 is? tips?

ANNONS