Är det inte roligare att spåna om framtiden och hur stillbildskameror ska hitta sin nisch i framtiden. Jag tror dagens och framtidens unga kommer vilja interagera ännu mer, att göra mer saker tillsammans. Att titta på foto kan vara kul men efter 52 000 000 solnedgångar känns det lite slitet.
Svårt o spekulera i exakt hur det kommer se ut. Jag tror på AI, ännu mer kraft i datorerna, utvecklade objektiv och faktiskt VR. Kollade igår på nya HP Reverb VR generation 2. Med en upplösning på 4200x2200 och det är i konsumentklassen (synundersökning ser ut att ingå i mjukvaran)
Killen som recenserade var helt förbluffad när han tittade på handsken som satt på hans virtuella hand.
Allt det här finns redan i spelvärden, där man umgås virtuellt och gör saker tillsammans. Jag tror det är rimligt att man som icke_spel_användare kommer kunna bygga egna 3D världar. - Utan att veta bara spekulerar -. Att fotografera av en miljö från olika positioner eller använda sig av något befintligt och sedan göra om det till 3D med hjälp av datorn.
VR-glasögon kommer bara bli bättre, nu 4 k och snart 8 k. Tillsammans så höjer det känslan av närvaro, tror även ljudet som är inbyggt ger en rumskänsla.
PMD kommer kunna ta en promenad med sin hund på en fin plats och vi andra kommer med hjälp av tekniken kunna kliva in och umgås virtuellt i PMD’s 3D värld.
Som summering, vi kommer gå från passiva betraktare till att göra saker tillsammans. Jag är helt övertygad