PMD
Aktiv medlem
Ordet "gissning" är för luddigt för att användas i det sammanhanget.Det är kvalificerade gissningar, vare sig mer eller mindre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ordet "gissning" är för luddigt för att användas i det sammanhanget.Det är kvalificerade gissningar, vare sig mer eller mindre.
man kan gissa att ordet gissa är otydligt i sammanhanget och att därmed gissa dess exakta innebörd blir svårtOrdet "gissning" är för luddigt för att användas i det sammanhanget.
En framtid som redan är här i viss mån. Men hur ser de traditionella kamerornas plats ut i detta scenario. Behövs de? Vad tillför de? Vad saknar de?Är det inte roligare att spåna om framtiden och hur stillbildskameror ska hitta sin nisch i framtiden. Jag tror dagens och framtidens unga kommer vilja interagera ännu mer, att göra mer saker tillsammans. Att titta på foto kan vara kul men efter 52 000 000 solnedgångar känns det lite slitet.
Svårt o spekulera i exakt hur det kommer se ut. Jag tror på AI, ännu mer kraft i datorerna, utvecklade objektiv och faktiskt VR. Kollade igår på nya HP Reverb VR generation 2. Med en upplösning på 4200x2200 och det är i konsumentklassen (synundersökning ser ut att ingå i mjukvaran) Killen som recenserade var helt förbluffad när han tittade på handsken som satt på hans virtuella hand.
Allt det här finns redan i spelvärden, där man umgås virtuellt och gör saker tillsammans. Jag tror det är rimligt att man som icke_spel_användare kommer kunna bygga egna 3D världar. - Utan att veta bara spekulerar -. Att fotografera av en miljö från olika positioner eller använda sig av något befintligt och sedan göra om det till 3D med hjälp datorn.
VR-glasögon kommer bara bli bättre, nu 4 k och snart 8 k. Tillsammans så höjer det känslan av närvaro, tror även ljuded som är inbyggt ger en rumskänsla.
PMD kommer kunna ta en promenad med sin hund på en fin plats och vi andra kommer med hjälp av tekniken kunna kliva in och umgås virtuellt i PMD’s 3D värld.
Som summering, vi kommer gå från passiva betraktare till att göra saker tillsammans. Jag är helt övertygad
Fast om vi inte ens vet vart vi ska vet vi ju faktiskt inte ifall vi är vilse. Vi kanske är precis där vi ska vara.Gud vad långt från ämnet vi nu har kommit. Vi vet inte var vi är och inte vart vi skall.
Ämnet har gått vilse kan man nog säga.
Ordet "gissning" är för luddigt för att användas i det sammanhanget.
En framtid som redan är här i viss mån. Men hur ser de traditionella kamerornas plats ut i detta scenario. Behövs de? Vad tillför de? Vad saknar de?
Ja, så är det ofta på FS forum, därför har många hoppat av,Gud vad långt från ämnet vi nu har kommit. Vi vet inte var vi är och inte vart vi skall.
Ämnet har gått vilse kan man nog säga.
Ja, så är det ofta på FS forum, därför har många hoppat av,
under åren.
Här försökte jag få igång, en seriös tråd i ämnet,
"Kameraindustrin måste förnya sig."
Borde ge utrymme för många intressanta tekniska diskussioner, trodde nog de flesta.
Vad händer efter några dagar, jo,
- hur definierar man ordet "gissa", ….
- nämner en författare, som skrev om framtiden (som vi redan har passerat!), ….
- Youtube nämndes (vad har det med kameraindustrin att göra!), ....
- Och även om man betalar kontant lagras transaktionen i kassaregistrer (vad har det med kameraindustrin, att göra?), ….
FS forum liknar mycket Facebook, där man skriver om ditt och datt, alltså en social nätverkstjänst.
Människor gissar, men datorer räknar.En kvalificerad gissning är väl att man har relativt bra koll men inte kan vet om det är rätt?