Annons

Kamerabyte

Produkter
(logga in för att koppla)

BorlängeBilbo

Aktiv medlem
Jaha, nu har jag bytt från minolta 9xi+ 35-70 till canon. Detta för att canon släpper digitala hus i ett och för att med canon känns det som jag har en framtid. Jag köpte ett beg. canon eos 33+ sigma 28-70 /2.8 (a skick), eos 1000 (b- skick) och blixt 200e för 4000:- jag köpte av en äldre släkting därav priset.
Nu till mina frågor: 1. gjorde jag rätt? 2. Var det ett bra köp?

/Micke

Kanske en dum fråga om det var rätt eller ej.. själv kör jag minolta och är inte alls sugen på att byta system. Just nu händer så mycket och då jag inte har något akut behov av en DSLR så avvaktar jag å ser vad minolta har att komma med. Skulle tro att de kommer med nått inom det närmsta året..

Vad som är rätt eller ej är ju upp till dig själv att känna efter. Det är bara du själv som innerst inne vet om det var rätt beslut du tog.

Jag har precis också övergått från Minolta till Canon. Jag hade ganska få Minoltagrejor, men var på väg att införskaffa nya. Efter att ha rekogniserat utbudet hos Minolta, Nikon och Canon så hittade jag den glugguppsättning som kändes rätt helt igenom. Det var det viktiga för mig.

Alla ledande kameratillverkare gör bra och dåliga gluggar, men Canon var den enda som jag tyckte erbjöd toppklass rakt igenom bland de brännvidder jag ville ha. Att det sedan är tryggt att veta att Canon har IS, satsar digitalt, har ett stort utbud etc gör inte saken sämre.

Minolta var jag dock väldigt nöjd med - med det lilla jag hade av Minolta ska jag säga. När jag nu tar fram min Dynax 5:a (och blir nostalgisk vid varje sådant tillfälle..) så imponeras jag lite av hur snabb faktiskt autofokusen är. Och väldigt säker dessutom. Minolta gör väldigt bra grejor..inget snack om saken. Men för mig i mitt val av brännvidder så passade Canon bättre.

Jag är mycket nöjd med att jag beslöt mig för att satsa på Canon istället för Nikon eller Minolta. Nöjd tror jag också att du kommer att bli nu efter ditt tagna beslut.

Mvh
Jonas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar