Annons

Kamera- och objektivkalibrering

Produkter
(logga in för att koppla)

Gravitatioon

Aktiv medlem
Jag tänkte skicka min D700 och tre objektiv på kalibrering, och sensorrengöring på kamerahuset. Någon som vet bra ställen för det i Göteborg? Och vad det kan kosta?

Det finns bara två ställen i Sverige, Nikon i Solna och Lasses kameraservice i Saltsjö-Boo, båda i Stockholm alltså.

Jag skulle tro att det kommer att hamna på ca 300 kr allt som allt, kanske 500 kr. Plus frakt då.

Det finns bara två ställen i Sverige, Nikon i Solna och Lasses kameraservice i Saltsjö-Boo, båda i Stockholm alltså.

Jag skulle tro att det kommer att hamna på ca 300 kr allt som allt, kanske 500 kr. Plus frakt då.

Vaa? Bara två ställen? Men då tar det ju massa tid att frakta och så. Det måste väl finnas fler?

Tyvärr är det den hårda verkligheten för oss Nikonister, det finns bra två serviceställen och de ligger inom ett par mil i stockholm.

Vet inte riktigt, räkna med två dagar på posten åt varje håll. Själva jobbet går på en liten stund om de tar tag i det direkt.

Jag rekommenderar originalkartongerna, samt ett yttermeballage. Dock, som regel får du räkna med 2-5 dagar på lasses om du skickar in grejjerna. Går man dit och tar det över disk så brukar det gå fortare.

Jo ja. Då måste man leta upp alla kartongerna också :p Jag hade ju mer än gärna velat ta det över disk istället, men det är en bra bit dit...

Jo ja. Då måste man leta upp alla kartongerna också :p Jag hade ju mer än gärna velat ta det över disk istället, men det är en bra bit dit...

Med tanke på att Postpaket enbart är försäkrade till maximalt 5.000kr så valde jag att helt enkelt åka tur och retur med tåg till lasses när jag bodde i göteborg.

Med tanke på att Postpaket enbart är försäkrade till maximalt 5.000kr så valde jag att helt enkelt åka tur och retur med tåg till lasses när jag bodde i göteborg.

mm... det känns inte alls bra att posta dem. Men att lägga en hel dag på att åka tåg dit för att göra det liksom :( Jag var ju till och med där för nån månad sen. Nu känner jag mig butter.

Jaja... vilket av dessa två ställen är bäst då?

mm... det känns inte alls bra att posta dem. Men att lägga en hel dag på att åka tåg dit för att göra det liksom :( Jag var ju till och med där för nån månad sen. Nu känner jag mig butter.

Jaja... vilket av dessa två ställen är bäst då?

Lasses är det enda där du kan kliva in "från gatan" om jag inte tar helt fel?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar