Bofoto2
Aktiv medlem
Jag räknar med att ha ett äss i rockärmen nästa vecka.
Ja vi får hoppas att S modellen är mer än marginellt vassare,
i så fall blir det den för mig oxå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag räknar med att ha ett äss i rockärmen nästa vecka.
Bor i Malmö, så det var mest vem som var pålitlig, men ok tack för info.
Prisjakt har omdömen...
Själv skulle jag välja en lokal handlare, men Cyber är bra.
Tycker K5 är den snyggaste kameran på marknaden, den absolut fulaste är Nikon D5200..............och sen när är det en viktig faktor för den seriöse? Det är ju kvalitéerna som ger skönheten.... blir lite trött på denna eviga fokus på utsidan....
Tycker K5 är den snyggaste kameran på marknaden, den absolut fulaste är Nikon D5200..........
Mmm, har ju Scandinavian Photo i Malmö inte så långt ifrån. Fick de här svaret från Fotokungen när K-5IIs kommer: "Tyvärr finns det ännu inga datum för när de kommer men det låter ändå på leverantören som att de borde vara på gång ganska snart"
Ja vi får hoppas att S modellen är mer än marginellt vassare,
i så fall blir det den för mig oxå.
Tycker K5 är den snyggaste kameran på marknaden, den absolut fulaste är Nikon D5200..........
Jaha, nu är det ÅTER till "Leveransdatum okänt" på Cyberphoto för K5IIs.......det var ju skönt att se att de trodde på december i några dagar...... undrar om den egentligen finns, eller om Pentax utsätter oss för ett gruppexperiment?
Med tanke på alla goda omdömen och bra testresultat för K5II/ K5IIs, kan det vara problem med att tillverka och leverera i samma takt som beställningarna trillar in world-wide?
Med tanke på alla goda omdömen och bra testresultat för K5II/ K5IIs, kan det vara problem med att tillverka och leverera i samma takt som beställningarna trillar in world-wide?
Enligt Fotokungen 2012-12-06:
Enligt Focus Nordic som säljer Pentax i Sverige skall de ha skickats idag och bör därför komma hit imorgon eller på måndag. Med tanke på vädret och att Posten har flaggat för förseningar vågar jag inte ännu hoppas på fredag.
Jag har precis varit och hämtat ut min K5IIs hos Fotokungen. Imorgon väntar ingående tester.
Första intrycket är positivt.Vid lite fokustester hemma i mörkret kändes fokusen rapp och säker. Men jag får återkomma imorgon med en lite mer utförlig rapport.
p.s. Fotokungen fick några fler kameror än de hade personer i kö.... d.s.